Inlägg från: Anonym (Korvspad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Korvspad)

Klarar inte min styvdotter!

Anonym (Styvis) skrev 2021-04-14 15:29:58 följande:

Jag har sagt att enda sättet är att jag flyttar, så kanske alla blir lyckliga igen, men då gör han slut om jag flyttar. Så jag vet inte vad jag ska göra!? Känner att allt började så fel från början. han borde ha introducerat mig på ett annat sätt där de fått respekt för mig. Nu är det försent och jag vet inte vad jag ska göra? Har bara väntat på att dottern ska bli vuxen och eventuellt hitta en pojkvän och flytta, men hon har ett år till studenten och har än sålänge aldrig haft någon pojkvän ens i någon vecka. Hoppet känns kört. 

Min sambo har tappat kärleken och respekten för mig och det känns som att jag förlorat mig själv och inte har ork att ta mig ur detta.

Klart att du ska flytta!! Så fort du bara kan! Inte konstigt att sonen vill bo kvar hos sin mamma, ingen av de där är ju friska.

Orken får du genom att ta ett steg i taget! Börja med att söka lägenheter, ställ dig i köer, kolla privata uthyrare, t ex på Blocket. Om du börjar nysta bland vänner och kollegor kanske det finns någon som kan hyra ut ett rum åt dig tills vidare!
  • Anonym (Korvspad)
    Anonym (Styvis) skrev 2021-04-14 16:35:58 följande:

Tack för alla positiva råd.

Jag var smart nog att stå i bostadskö i 2 år och när han hotade att slänga ut mig för 6 månader sedan och dottern även sa att hon önskar att jag bara kunde flytta, så hade jag en lägenhet klar. Jag flyttade dit men saknade honom och huset så oerhört mycket. Kände också att den elaka styvdottern inte skulle vinna över mig. Hon firade nämligen min flytt genom att flytta in på heltid till pappan. Han bad mig komma tillbaka, och jag gjorde det. Där stod hon och mer eller mindre skällde på mig varför jag är tillbaka i hennes hus!? 

Jag bor kvar på något sätt för att hon inte skall vinna över mig. hon vill styra och ställa i sitt hus och hon vill ha pappa för sig själv, så hon kan komma och gå hur hon vill. 

Nu hyr jag ut min lägenhet i andra hand, men kan flytta tillbaka inom 2 veckor när jag vill. Men då gör han slut helt och hållet och säger att där inte finns någon chans i världen att i blir tillsammans igen. Detta skrämmer mig. På ett sätt vill jag förstöra för dottern så som hon förstört för mig och bor därför kvar. Och jag älskar honom och vill inte förlora honom förrän jag eventuellt träffat någon annan. Vill inte stå där som sist och ångra mig och sakna.

Så du har en "pissing contest" med en snorunge...? Nä nä, ta den vuxna vägen och stå upp för dig själv ffs. En man som slänger ut en går man inte tillbaka till, inte under några som helst omständigheter.

Bra att du har möjligheten att flytta "hem" igen, gör det! Och var GLAD om han gör slut för alltid, när det nu verkar som att du inte har modet nog att göra det själv. Och om han börjar svansa efter dig igen är svaret NEJ. Inte med allt jäkla bagage, även om han looovar att dottern ändrat sig. NEJ. Det kommer hon aldrig göra, det kommer bara bli samma karusell om och om igen.
  • Anonym (Korvspad)
    Anonym (Styvis) skrev 2021-04-14 19:57:51 följande:

Nej förmodligen älskar han inte mig, men varför låter han då mig vara kvar om han t.o.m. riskerar att förlora båda sina barn som betyder allt för honom pga mig? Fattar ingenting!!

Förstår inte hur andra kan vara så starka o lämna när inte jag klarar det? Är nog helt nedbruten

Han riskerar ingenting och det är väldigt bekvämt att ha en person som hjälper till i hushållet, betalar en del av räkningarna osv. Man måste verkligen inte tycka illa om någon för att stå ut med att ha dem omkring sig.

Du är långt från ensam, det kommer väl några trådar om dagen med samma problem, alltså att lämna en skitstövel. Saken är den att många är rädda för ensamheten, det framstår som ett megahinder att ta sig ur en relation och sedan finns ju känslorna så klart. Personerna är jätteledsna, besvikna, har brustna hjärtan, blir behandlade som skit och ändå klarar de inte av det. Det är precis som att de tror att de kommer att slippa hjärtesorgen om de inte tar steget ut, men det kommer ju förr eller senare ändå. Och ju längre man varit ihop, ju seriösare relation, desto svårare är det för man har investerat så mycket tid, kanske pengar, och kärlek. Det är precis som att så länge man är kvar i relationen har det inte varit för intet och man fattar liksom inte att allt det där är förlorat för alltid i vilket fall som helst. Det enda man gör är att slösa ännu mer resurser - don't throw good money after bad money.
Svar på tråden Klarar inte min styvdotter!