• Jonnynilsson

Klarar inte min styvdotter!

Oj. Hur många trådar om bonusbarnen från helvetet har vi sett här på FL?

Barnen har en pappa som de kan linda runt sina fingrar och pappan står inte upp för sin nya sambo eftersom barnen då hotar att flytta till mamman!

Skall man ge sig in i bonusträsket måste det vara en nystart för alla. Nytt boende är ett måste. Annars blir det som för TS som är gäst i sitt eget hem.

Så snälla TS. Flytta! Din gubbe är en mes som inte står upp för dig och låter sina barn diktera villkoren i er gemensamma hem.

• Jonnynilsson
    Anonym (J) skrev 2021-04-14 16:40:45 följande:
    Samt om bonusmamman från helvetet...

Och det kan handla om samma bonusfamilj...

Problemet är oftast att

1 , pappan är en mes.

2. Folk som inte alls funkar ihop tvingas bo ihop.
    Helt rätt.
  • Jonnynilsson
    Anonym (Styvis) skrev 2021-04-15 09:00:13 följande:

Jag vet att jag beter mig som ett barn nu, men känner att jag har lidit så otroligt mycket i denna relation. Flyttat in i deras hus, inte fått ha min egen dotter eller familj på besök, fått undervärdera mig själv och accepterat all mobbing ifrån honom och hans dotter. Han har misshandlat mig och jag har tagit tillbaka anmälan.

ÄNDÅ har jag svårt att lämna!!

Det där var något av det sjukaste jag läst om en bonusfamilj. Menar du på fullt allvar att du inte får bjuda hem din egen familj och vänner?

Hur kan du sätta materiella ting som hus och pool framför ditt eget välmående?

Du har en flyktväg. Använd den nu och vänd dig inte om!
  • Jonnynilsson
    Anonym (eh) skrev 2021-04-15 12:00:46 följande:

Som vanligt är det mannen som är problemet men som alltid ska det gnällas på barnet för att man inte vill/kan/vågar ta upp det med mannen, trött på dessa kvinnorKräks

Det framgår med all tydlighet at det är mannen som är problemet i detta fallet.

Ser du inte det har du förmodligen inte läst tråden. Har du läst men ändå inte förstår så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
  • Jonnynilsson
    Anonym (Styvis) skrev 2021-04-15 10:01:35 följande:
    Han säger att de får komma, men när de kommer så går han oftast undan och bryr sig inte, så ingen känner sig välkommen sedan flera år tillbaka. När han var bortrest i jobb en gång så sa jag att min dotter skulle sova över och mamma också var här. När min mamma i efterhand sa att hon sovit över, så hade han blivit irriterad. Min dotter som bor utomlands vill gärna bo hos oss iallafall i några dagar, men eftersom hon har en sambo, så säger han att huset räcker bara för henne, men inte för någon kille. Han säger att i denna familjen är vi FEM och inte sex, dvs han, jag och våra respektive barn. då frågar jag om han kommer göra samma den dagen hans dotter kommer hem med en kille som vill bo över? Det vill han inte svara på!!

Det handlar väl främst om att ingen känner sig välkommen hit av mina. Jag måste fixa allt själv med mat etc och sitta där själv med dem och då känner de sig ivägen när han går undan. 

Medan när hans familj kommer så hjälper jag till med mat , disk och att serva dem och underhålla dem. Det hör liksom till tycker jag. Därav älskar alla i hans familj mig, medan mina inte är så glada för honom. Han är dömande och säger att min mamma är narcississt och påverkar mig dåligt, varför jag inte borde umgås för mycket med henne. Han ser ner på precis alla människor, inklusive alla mina väninnor. Men JAG får aldrig uttrycka något negativt om hans bortskämda och otrevliga barn som jag faktiskt tvingas BO med.
    Men oj! Snälla du lämna. Han avskärmar dig. Det är ren och skär misshandel.

Och jag förstår varför dina släktingar inte vill komma när de känner sig som något katten har släpat in. Och att inte ens din dotter är välkommen med sin sambo är ju helt sjukt.

Ledsen vännen men du får nog ge upp villalivet och bo i lägenhet tillsvidare. Gör du det inte nu så kommer han bryta ner dig helt och du blir sjuk på riktigt.
  • Jonnynilsson
    molly50 skrev 2021-04-16 09:20:51 följande:
    Om TS hade varit en man så hade jag resonerat på samma sätt.
    Så där har du fel.

Jag tror du missförstår mig.
    Jag håller med dig i det du skriver.
    Jag tycker att TS bonusdotter beter sig riktigt illa.
    Men jag tror inte enbart biomamman är orsaken utan även pappan.
    Han står inte upp för TS när dottern beter sig illa och blir arg när TS försöker sätta upp enklare regler som att ta undan sin tallrik efter sig t ex.
    Vidare säger han att det inte finns någon kärlek kvar för TS.
    Varför stannar han då kvar?
    Han försöker även avskärma TS från sin familj och sina vänner och får dem att känna sig som något katten har släpat in när de hälsar på.
    Medans TS inte får säga ett ont ord om hans familj eller vänner.
    Så i det avseendet så lägger jag ansvaret på honom.
    Hur hans ex beter sig framgår ingenstans vad jag har kunnat se.
    Även om jag vet att det finns biomammor som beter sig så som du beskriver.
    Men vi vet inte om så är fallet här.
    Jag tycker Mollys analys och slutsatser ganska väl sammanfattar hela den här tråden. Och resultatet kvarstår. Packa dina prylar och dra TS!

Molly: Snyggt sammanfattat. Vad jobbar du med? Du verkar härligt känslobefriat analytiskt lagd :)
Svar på tråden Klarar inte min styvdotter!