• Anonym (J)

Klarar inte min styvdotter!

Jonnynilsson skrev 2021-04-14 16:10:37 följande:

Oj. Hur många trådar om bonusbarnen från helvetet har vi sett här på FL?

Barnen har en pappa som de kan linda runt sina fingrar och pappan står inte upp för sin nya sambo eftersom barnen då hotar att flytta till mamman!

Skall man ge sig in i bonusträsket måste det vara en nystart för alla. Nytt boende är ett måste. Annars blir det som för TS som är gäst i sitt eget hem.

Så snälla TS. Flytta! Din gubbe är en mes som inte står upp för dig och låter sina barn diktera villkoren i er gemensamma hem.

Samt om bonusmamman från helvetet...

Och det kan handla om samma bonusfamilj...

Problemet är oftast att

1 , pappan är en mes.

2. Folk som inte alls funkar ihop tvingas bo ihop.
  • Anonym (J)

? Det enda som hindrar mig i det hela är ju såklart mina känslor och att jag fäst mig så vid just honom (har sjukt svårt för att bli kär!) och så är det hans fina stora lyxhus med pool. Jag har så mycket saker och kläder att min lilla lägenhet på 40 m2 aldrig räcker till. Jag vet att jag inte får tänka så, men det är en del av orsaken till att jag är kvar.?

? ... vill inte förlora honom förrän jag eventuellt träffat någon annan.?

Någon annan med lyxhus och pool?

Dottern ser kanske genom dig och din stora kärlek för lyxhuset med pool. Därför har hon alltid ogillat dig.

Är du fortfarande tillräckligt ung och snygg för att just fånga lyxhusägare?

• Anonym (J)
    Anonym (varf) skrev 2021-04-15 10:40:17 följande:

Varför vill du överhuvudtaget stanna i den hör relationen?

Lyxhus och pool. Det framgår i TS inlägg.
  • Anonym (J)
    molly50 skrev 2021-04-16 08:32:57 följande:

Jag har läst det och jag tolkar det inte på samma sätt som du.

Du kanske skulle läsa TS övriga inlägg också så ser du att hon har skrivit att hon inte har lätt för att bli kär och träffa någon.

Och att det är troligare att hennes sambo träffar någon ny då han är rädd för att vara ensam.Nej,faktiskt inte. 

Jag har själv levt i en destruktiv relation och vet hur man kan tänka och känna.

Och agera.

Jag tycker inte att man sparkar på en som ligger utan att veta hur det verkligen ligger till.

Hade han också lyxhus med pool?
  • Anonym (J)
    molly50 skrev 2021-04-16 08:54:10 följande:

Nu är du bara löjlig.

Nej,han flyttade in hos mig och jag hade inget sådant.

Du är lika löjlig själv.

Du och TS är olika individer.

Att du inte prioriterar lyxhus med pool utesluter inte att någon annan som TS gör det.
  • Anonym (J)
    Anonym (Förstår rätt så bra) skrev 2021-04-16 08:48:16 följande:

Jag har ett lyxigt hus och pool med stort poolhus t o m. 

Märkligt när sådana materiella saker får inläggen att svänga. Jag kan tala om att tacksamheten för materiellt välstånd inte särskilt alls hjälper när man har den sortens vanliga bonusfamiljsproblem med respekt och glädje i gemenskap som TS funderar över.

TS, det är verkligen en jobbig sits du hamnat i. Skickar omtanke och styrkekram.

Det är många som har lyxiga hus och pool. Inget ovanligt.

TS däremot skriver att hon inte lämnar på grund av lyxhus och pool.

Om du nu försöker låtsas att ingen annan utan dig och TS blivande ex har gott ställt...

Det är TS attityd till mannens hus som får folk att reagera inte huset och poolen i sig.
  • Anonym (J)
    Anonym (Förstår rätt så bra) skrev 2021-04-16 09:11:46 följande:

Jag låtsas inte även om jag förstår utifrån inläggen och kan gissa på skribenternas bakgrund.

Det är väl inget att bli pryd och moraliskt harmsen över. TS menar väl att det är svårt att lämna hem och trygghet man byggt upp med pengar och ansträngning, massor av tid har lagts ner. Så resonerar många av oss med tillgångar (alla här på FL har det säkert gott ställt).

Det är ju därför många av oss biter ihop och försöker stå och och förändra situationen till det bättre. Hade vi varit särbos hade vi antagligen separerat mycket enklare. 

Förstår du nyanserna och det naturligt mänskliga att fundera på det sättet?

Alla har säkert inte gott ställt på FL , det innebär däremot inte att människor som har det gott ställt vill ha någon som ser en som bihang till hus och pool.

Det är nog skillnad om huset / poolen är någonting man jobbade för eller om man flyttade in hos någon som TS och möjligen du.

Det har ingenting att göra med att vara pryd och moralisk harmsen , utan vilken typ av partner man vill ha.

Att man förstår någonting innebär inte att man håller med eller vill ha en sådan partner.

Det är få som gillar ens förälders pengakåta nya heller.

Men det är förståeligt att golddiggers hejar på varandra.
  • Anonym (J)
    Anonym (Jojo) skrev 2021-04-19 20:55:54 följande:

Det är känslomässig utpressning, får jag inte min vilja fram så lämnar jag dig. Det är min mans dotters mantra också och hon är ivrigt påhejad av sin mamma, där förstår jag att han är mesig för vem säger till sitt barn att då kan du dra som respons? Han fortsätter mata monstret bara för att hålla relationen vid liv.

Man kan be nån annan som ställer såna ultimatum till en att dra åt helvete men ens barn är det känsligaste man har. Det fattar man ju, däremot så kommer dessa personlighetsdrag inte gynna tjejerna i livet för det blir samma destruktiva beteenden i framtida relationer med partners.

Att sonen inte vill komma till honom beskyller han givetvis dig för men det är inte ditt fel. Han är en liten man som inte tar ansvar sina egna handlingar han kan inte skylla på dig att han har misslyckats så kapitalt i sin uppfostran av barnen.

Det är nog du , och inte hon. Så risken är liten att din mans dotter får liknande problem i sina förhållanden.
  • Anonym (J)
    Anonym (J) skrev 2021-04-19 21:05:21 följande:

Det är nog du , och inte hon. Så risken är liten att din mans dotter får liknande problem i sina förhållanden.

Samma gäller TS om hon hittar någon annan med lyxhus och lyxpool.
Svar på tråden Klarar inte min styvdotter!