• Anonym (lll)

Klarar inte min styvdotter!

Ni borde ha flyttat in i någon nytt från början. Det är svårt att flytta in i ett befintligt hem, kanske tom barnens enda hem som de haft? Sedan har barnens pappa inte vågat hantera detta utan låtit barnen ta över, liksom. Det är tufft för barn när ens förälder skaffar ny, men det går givetvis att ordna om man är beredd att jobba på det. Låter på dig som om pappan inte försökt så mycket? 

• Anonym (lll)
    Anonym (six) skrev 2021-04-15 06:15:08 följande:

Jag tycker att skitungen är duktig, när du kan acceptera att hon vill ha sin mamma istället för att du splittrar familjen kan hon acceptera dig

Vem har splittrat en familj? 
    Det finns andra trådar om samma ärende men du har kanske inte koll på dem. 

TS: situationen är givetvis ohållbar. Jag har läst tidigare trådar du skrivit om er relation och inget blir ju bättre. Pappan verkade ju inte ha något emot att dottern flyttade in på heltid efter att du flyttade ut. Att han nu bett dig flytta in igen kanske var trevligt men ni måste ju ha en fungerande lösning om ni ska bo där alla tre. Det har ni inte idag. 
  • Anonym (lll)
    Anonym (six) skrev 2021-04-15 06:15:08 följande:

Jag tycker att skitungen är duktig, när du kan acceptera att hon vill ha sin mamma istället för att du splittrar familjen kan hon acceptera dig

Hon "har" ju sin mamma, bara att föräldrarna inte lever tillsammans. 
  • Anonym (lll)

När tänker du dra då, TS? Har du planerat=?

• Anonym (lll)
    Anonym (Styvis) skrev 2021-04-22 09:55:56 följande:
    Varannan dag är jag på väg att dra, medan jag varannan dag vill vara kvar "bara lite till" och hoppas på förbättring. Vi kan ha det riktigt bra på barnfria veckor och även andra gånger, medan när det rör sig om barnen och resor etc så blir det bråk. Jag går bara och hoppas på att barnen ska bli stora och självständiga, vilket jag trodde med dottern som är 18. Ändå är hon bara hemma alltid, har aldrig kompisar hos oss och inte heller någon kille någonsin. Tror att stämningen hade lättat lite om hon hade en pojkvän eller väninna med sig, för jag kan prata och vara trevlig med "alla". Kanske därför hon aldrig tar hem någon. Hon vill inte att de ska tycka om mig.
    Så med andra ord har du inte tagit tag i detta än. Ska du verkligen stanna bara för att det kanske känns något bättre en dag? Grundproblemet kvarstår ju. 
Svar på tråden Klarar inte min styvdotter!