Inlägg från: Anonym (varf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (varf)

Klarar inte min styvdotter!

Anonym (Styvis) skrev 2021-04-15 10:01:35 följande:
    Han säger att de får komma, men när de kommer så går han oftast undan och bryr sig inte, så ingen känner sig välkommen sedan flera år tillbaka. När han var bortrest i jobb en gång så sa jag att min dotter skulle sova över och mamma också var här. När min mamma i efterhand sa att hon sovit över, så hade han blivit irriterad. Min dotter som bor utomlands vill gärna bo hos oss iallafall i några dagar, men eftersom hon har en sambo, så säger han att huset räcker bara för henne, men inte för någon kille. Han säger att i denna familjen är vi FEM och inte sex, dvs han, jag och våra respektive barn. då frågar jag om han kommer göra samma den dagen hans dotter kommer hem med en kille som vill bo över? Det vill han inte svara på!!

Det handlar väl främst om att ingen känner sig välkommen hit av mina. Jag måste fixa allt själv med mat etc och sitta där själv med dem och då känner de sig ivägen när han går undan. 

Medan när hans familj kommer så hjälper jag till med mat , disk och att serva dem och underhålla dem. Det hör liksom till tycker jag. Därav älskar alla i hans familj mig, medan mina inte är så glada för honom. Han är dömande och säger att min mamma är narcississt och påverkar mig dåligt, varför jag inte borde umgås för mycket med henne. Han ser ner på precis alla människor, inklusive alla mina väninnor. Men JAG får aldrig uttrycka något negativt om hans bortskämda och otrevliga barn som jag faktiskt tvingas BO med.
    Varför vill du överhuvudtaget stanna i den hör relationen?
Svar på tråden Klarar inte min styvdotter!