Klarar inte min styvdotter!
Lyxhus och pool. Det framgår i TS inlägg.
Lyxhus och pool. Det framgår i TS inlägg.
Haha och där var den saken bekräftad. Du har inte fattat att de var barn och deras hem från början utan bara förväntat dig att de ska lyda dig. En bra relation funkar inte så.
Flytta nu å lämna dem ifred
I och med ts flyttade in så blev det även hennes hem. Jag tror att detta är nog grunden till ett av de stora problemen som kan dyka upp i bonusfamiljer. Man ser inte den nya som en fullvärdig medlem i hushållet.
Om de vuxna inte kan se det som ett gemensamt hem, då kommer det aldrig fungera
Glöm inte lyxpoolen! :D
+1
Sen är det inte ett dugg synd heller om ett myndigt barn som inte lärt sig hyffs heller.
Tycker alla 3 matchar varandra bra
Det spelar ingen någon roll vad du tycker. Jag vänder mig till Styvis. Hon vet själv vad hon har gjort eller inte gjort. Hon behöver inte ha någon ovidkommande person som tolkar vad hon eller någon annan anser om hennes liv utifrån en kortare text. Diskussioner om vem som har läst rätt och vad man har läst är helt meningslöst och inget som jag lägger min tid på. Jag vet att många på Familjeliv älskar den sortens diskussioner "i inlägg #344 står det "bla bla bla" och det betyder ju "bla bla bla" alltså "bla bla bla". Så meningslöst dravel.
Han vill väl inte vara ensam. Han vill väl ha någon som sköter hemmet åt honom.
Du verkar ha hakat upp dig på det.
Jag tycker att ni tjatar för mycket om det, jag kan inte heller förstå hur man hänger upp sig på just det men kan väl vara att man klamrar sig fast med en dröm om en ljus framtid med sin partner i ett fint hem just för att barnen är stora och ska fly boet? Det är fullt normalt!
Det är väl snarare dags för en 18 åring att om nåt eller några år flytta ut och skapa sig ett eget liv än att kvinnan man vill dela framtiden med ska flytta ut?
Men i det här fallet har han tryckt ner TS så hårt i skosulorna så jag tycker verkligen att hon ska lämna denna dysfunktionella miljö. Jag är där själv och förstår hennes mekanismer fullt ut.
Var har TS skrivit att hon väntar på att en bättre man ska dyka upp?
Ingenstans vad jag har kunnat se.
Däremot har hon skrivit att hon inte har lätt för att bli kär och kan få svårt att träffa någon ny.
Det är inte heller så lätt att lämna när man blir misshandlad både psykiskt och fysiskt.
När man blir så nedtryckt att man börjar tro på allt ens partner säger att man är.
Jag tycker ni fäster allt för mycket vikt vid just de detaljerna,som poolen och huset.
Men TS sambo har ni knappt ens nämnt.
Du tycker inte att man som förälder,som träffar en ny partner.har en skyldighet att se till att det fungerar mellan ens barn och den nya partnern innan man flyttar ihop?
Jag tänker EXAKT som du!! Varför utsätter han sina barn, som han älskar och avgudar mer än någonting annat för mig?! Dottern har tom sagt att om jag flyttar så flyttar hon in till honom på heltid. Hon har även sagt, och även mamman att sonen med största sannolikhet kommer tillbaka om jag flyttar. Samtidigt så vet de att om jag flyttar pga barnen så kommer pappan att beskylla dem för att han aldrig kan behålla en kvinna i sitt liv. Så jag tror att barnen är lite rädda för att ställa för mycket krav och skylla på mig.
Hur han tänker förstår jag inte alls. Hade en man kommit in i min och min dotters liv och inte alls fungerat ihop med min dotter så hade jag naturligtvis bett honom flytta och testat särboskapet. Varför han vägrar särboskap är en gåta för alla. Innan mig ville han absolut inte bo ihop med någon kvinna. Hans egna ord är att han inte litar på mig, och att han redan första dagen sa till mig att hans mål är samboskap, inte särbo. Han vill vara en familj; inte resa eller vara ensam med sina barn, utan han vill ha en kvinna vid sin sida tillsammans med barnen. Han har nog fastnat i en dröm....
Min man har också förlorat alla sina vänner som han hade när vi träffades. Enligt exfrun hade han inga vänner när de levde ihop heller. Han är en dålig attityd och besserwisser fasoner mot folk som många avskyr. Den enda idolen i hans liv är hans dotter. Han avskyr människor som äter mycket och som är tjocka, varför hans dotter, som ser upp till honom har ätstörningar hela tiden och nu helt slutat äta. Då ser han upp till henne och säger att hon är snygg och smal, istället för att ta tag i problemet och söka hjälp.