• Pope Joan II

Klarar inte min styvdotter!

molly50 skrev 2021-04-15 20:49:43 följande:
    Du verkar ha hakat upp dig på det.
    Jag håller med anonym (Ja) om att det är tämligen anmärkningsvärt att ha alla dessa starkt negativa åsikter om sitt förhållande och sits i övrigt samtidigt som "lyxhus och pool" framhålls som ett incitament för att fortsätta leva i relationen. För min del har jag mycket svårt att känna någon som helst sympati för något dylikt, jag tycker det är patetiskt att sakna driv att själv skaffa sig sådant som i ts fall uppenbarligen är uppskattat och något hon inte vill ge avkall på. 

Unket. 
  • Pope Joan II
    molly50 skrev 2021-04-16 08:32:57 följande:
    Jag har läst det och jag tolkar det inte på samma sätt som du.
    Du kanske skulle läsa TS övriga inlägg också så ser du att hon har skrivit att hon inte har lätt för att bli kär och träffa någon.
    Och att det är troligare att hennes sambo träffar någon ny då han är rädd för att vara ensam.
    Anonym (Ja) skrev 2021-04-15 22:52:08 följande:
    Om du läser TS alla inlägg så kanske du också får svårt att ta henne på allvar.
    Nej,faktiskt inte. 
    Jag har själv levt i en destruktiv relation och vet hur man kan tänka och känna.
    Och agera.
    Jag tycker inte att man sparkar på en som ligger utan att veta hur det verkligen ligger till.
    Hon har kanske inte möjlighet att röra sig i kretsar där "lyxhus och pool" är vanligt förekommande.  
  • Pope Joan II
    Anonym (Förstår rätt så bra) skrev 2021-04-16 09:11:46 följande:
    Jag låtsas inte även om jag förstår utifrån inläggen och kan gissa på skribenternas bakgrund.

Det är väl inget att bli pryd och moraliskt harmsen över. TS menar väl att det är svårt att lämna hem och trygghet man byggt upp med pengar och ansträngning, massor av tid har lagts ner. Så resonerar många av oss med tillgångar (alla här på FL har det säkert gott ställt).

Det är ju därför många av oss biter ihop och försöker stå och och förändra situationen till det bättre. Hade vi varit särbos hade vi antagligen separerat mycket enklare. 

Förstår du nyanserna och det naturligt mänskliga att fundera på det sättet?
    En vuxen människa som bor i en lägenhet på 40 kvadratmeter är med stor sannolikhet inte någon som har några tillgångar. 
  • Pope Joan II
    Anonym (Styvis) skrev 2021-04-16 14:15:15 följande:
    Haha! Så om man sagt upp sitt förra boende för att flytta in till min sambo och sedan hittar första bästa boende efter 2 års letande och det visar sig vara en modern och fin 2 rok på 40 m2 där man skall bo ensam, så är man en korkad vuxen enligt dig?? Är man mindre korkad om man väljer ett stort hus ute på landet istället???
    Korkad? Ja, det vet ju inte jag om du är - vad jag skrev var emellertid att du förmodligen inte har ekonomiska tillgångar som medger "lyxhus och pool". 
  • Pope Joan II
    Anonym (Styvis) skrev 2021-04-16 15:56:30 följande:
    Jag har sålt en lägenhet mitt i storstaden så du har lite förutfattade meningar. Priserna har dock gått upp en del och nej, jag har inte just nu 12 miljoner att köpa någon lyxvilla med pool vid havet som min sambo har, men jag är en storstadsmänniska och nöjer mig med att bo i en central lägenhet.
    Ja, jag har förutfattade meningar men det var fortfarande inte om de förutfatatde meningarna jag skrev. Jag skrev att du förmodligen inte har tillgångar som räcker för "lyxhus och pool" och det bekräftar du ju själv att du inte har. 
Svar på tråden Klarar inte min styvdotter!