Inlägg från: Anonym (Valle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Valle)

Klarar inte min styvdotter!

Tyckte först lite synd om ts men i senare inlägg så verkar hon vilja ha det så här.

Även om mannen kastar ut dottern så är ju relationen skadad för alltid. Eller jag personligen förstår inte hur man kan ha så lite värde i sig själv att man någonsin skulle kunna tycka att saker kan bli bra igen efter det här?

Att du har så lite respekt för dig själv att stanna kvar och plågas för att du vill vinna över en självcentrerad tonåring begriper jag mig inte på. Har du inget eget liv? Tycker på riktigt synd om dig som står ut med det här för att du måste få igen mot en tonåring samt att du vill leva ett låtsaslyx liv du egentligen inte har råd med. Om du ändå vill vara olycklig och nedtryckt finns det rikare män du kan hitta och bli hönsad av än denna man som bara erbjuder en 12 miljonersvilla. Ta en värd 100 miljoner lika gärna om du ändå inte söker efter genuin respekt och kärlek i en relation liksom. För det här är bara en lose- lose situation. Du vinner inte någonstans.

Sedan förstår jag heller inte det här med att man som bonusförälder ska styra och ställa över bonusbarnen? Det gör man väl rimligen först EFTER att man förtjänat deras respekt. Efter att man givit till dem och förtjänat respekt, det är först då man också kan sätta ned foten. Det är nog därför många bonusrelationer blir så problematiska. Man går inte och ska styra och ställa över en person man inte är berättigad att göra det över. Man kan ju inte bara styra och styra och styra. Alla vet ju att ingen lyssnar på en ledare man inte respekterar. Således är det viktigt att först förtjäna den.

Hoppas du lärt till nästa relation och kapitel i livet.

Svar på tråden Klarar inte min styvdotter!