Har läst mer i din tråd nu och kan bara säga: Lämna!
Det är verkligen en osund relation. Det är inte bara dotterns som är hemsk, din kille är ju inte klok. Fundera lite på varför du är så fokuserad på hans dotter. Jag tycker det din kille gör mot dig är mycket värre.
Du har fördelar här: ni har inga gemensamma barn och du har en lägenhet.
Bästa hämnden? Den får du genom att leva och ha ett bra liv.
Strö inte salt i dina sår genom att kolla inlägga i sociala medier. Slut följ. Rikta dina tankar mot annat. Sätt upp ett mål som du ser fram emot. Vad som helst som du gillar. I sommar ska jag resa en vecka till ett härligt ställe ./ Jag ska unna mig en pt på gym, / gå med i ett politiskt parti. Se till att få in något nytt i ditt liv som din hjärna kan tänka på. Åk och hälsa på släktingar.
Själva uppbrottet tror jag svider mest om det blir som du inte brukar göra, packa väskor under buller och bång. Det kan han. Ligg lågt så det kommer oväntat. Låtsas som allt är ok så han inte förväntar sig något. Kolla att allt är klart för att flytta in i lägenheten. Packa när han inte är hemma och ge dig av.
Då möts han av något som du inte gjort tidigare. Oväntat kommer han hem. Du är inte hemma. Han kanske börjar leta. Efter ett tag upptäcker han att det är mindre prylar överallt. Dina saker i garderob och badrum är borta. Han har påstått en massa saker, men det blir ändå på något sätt förnedrande när någon bara dragit. Bit för bit upptäcker han att du lämnat honom. Du ger honom inte dina känslor eller tårar, inget bråk att klamra fast i.
Du packar och lämnat honom. Och går mot ditt liv och din frihet.