Anonym (Styvis) skrev 2021-04-15 08:56:25 följande:
Ja, du har det ännu värre, eftersom ni har gemensamt barn. Antar att ni har gemensamt hus då med, vilket på något sätt är lättare...eller bor du i hans hus?
Kände inte du innan du skaffade barn med honom att det var jobbigt med dottern? Eller blev det ännu värre när ni fick ett gemensamt barn? Får jag fråga hur gamma dottern är och om hon bor vv hos er?
Känner att det nästan är sjukligt hur nära pappan och denna dottern är. De känns mer som "paret" än vad han och jag gör, vilket gör mig illamående. Till henne säger han "jag älskar dig" varje dag, men aldrig till mig längre. Jag frågade honom igår om han inte älskar mig längre och då svarar han..."tror du att man fortfarande kan älska efter allt som du gjort mot mina barn och hur du fortfarande är mot mina stackars barn!!?" Det kändes som droppen.
Det enda jag har levt för är att hans kärlek var så stark tidigare, men nu är tom den borta. Måste lämna ja.
Vi bodde i hus men nu i lägenhet pga att han sabbade det för oss ekonomiskt. Spelar liksom ingen roll att det är gemensamt, vårt barn kan minsann sova i sämsta rummet för hans prinsessa ska bestämma allt. Har verkligen fått kämpa för vårt barns rättigheter.
Hon är 18 men utvecklingsmässigt är hon som en 9 åring. Hon har pojkvän men smäller i dörrar om han bekräftar mig på ett kärleksfullt plan, skäller han ut mig skrattar hon och blir glad. Hon blockerar vårt barn varannan vecka då hon är här för han ska skjutsa henne överallt trots att hon tog körkort på sin 18 årsdag och även samma med maten. Hon kan hoppa på honom kl 17 när han kommer hem o kräva oxfilé till middag o så glömmer han utfodra vårt barn i förskoleålder pga stress. De uppfostrar vårt barn strängt och denne ska lära sig allt, de agerar som en sträng mamma o pappa fast dottern aldrig själv har hört ordet nej från honom eller sin mamma.
Om jag säger ifrån och markerar på ett moget sätt mot henne så skriker han på mig på samma sätt som din man gör mot mig. Då är jag en elak jävla kärring som haaaaatar hans barn.
Och om sanningen ska fram så föraktar jag idag båda.
Jag mår pyton i det här o måste ta mig ur situationen och det måste du också. Du får sluta tänka på pengarna och det fina huset, var glad att du har lägenheten att fly till, jag letar fortfarande.