Inlägg från: Anonym (Jojo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jojo)

Klarar inte min styvdotter!

Har läst dina tidigare trådar och kan väl säga att vi lever i nästan identiska relationer förutom att vi har ett gemensamt barn också som gör det betydligt mycket svårare att bara packa och dra.

Min partner är en stor mes som aldrig har satt ner foten mot sin numera vuxna dotter. Hon är bebis när det passar hennes behov och i nästa stund så är hon pappas dominanta fru som gör allt för att trycka bort mig och sitt yngre syskon. Hon beter sig vidrigt mot mig och när jag försvarar mig så hugger han mot mig. Respekten finns inte mot mig överhuvudtaget från någon av dom.

Är så totalt nedtryckt i skorna och har blivit deprimerad av allt så ork till att lämna finns inte just nu. Du som har en lägenhet borde göra slag i saken och flytta.

• Anonym (Jojo)
    Anonym (Styvis) skrev 2021-04-15 08:56:25 följande:

Ja, du har det ännu värre, eftersom ni har gemensamt barn. Antar att ni har gemensamt hus då med, vilket på något sätt är lättare...eller bor du i hans hus?

Kände inte du innan du skaffade barn med honom att det var jobbigt med dottern? Eller blev det ännu värre när ni fick ett gemensamt barn? Får jag fråga hur gamma dottern är och om hon bor vv hos er?

Känner att det nästan är sjukligt hur nära pappan och denna dottern är. De känns mer som "paret" än vad han och jag gör, vilket gör mig illamående. Till henne säger han "jag älskar dig" varje dag, men aldrig till mig längre. Jag frågade honom igår om han inte älskar mig längre och då svarar han..."tror du att man fortfarande kan älska efter allt som du gjort mot mina barn och hur du fortfarande är mot mina stackars barn!!?" Det kändes som droppen.

Det enda jag har levt för är att hans kärlek var så stark tidigare, men nu är tom den borta. Måste lämna ja.

Vi bodde i hus men nu i lägenhet pga att han sabbade det för oss ekonomiskt. Spelar liksom ingen roll att det är gemensamt, vårt barn kan minsann sova i sämsta rummet för hans prinsessa ska bestämma allt. Har verkligen fått kämpa för vårt barns rättigheter.

Hon är 18 men utvecklingsmässigt är hon som en 9 åring. Hon har pojkvän men smäller i dörrar om han bekräftar mig på ett kärleksfullt plan, skäller han ut mig skrattar hon och blir glad. Hon blockerar vårt barn varannan vecka då hon är här för han ska skjutsa henne överallt trots att hon tog körkort på sin 18 årsdag och även samma med maten. Hon kan hoppa på honom kl 17 när han kommer hem o kräva oxfilé till middag o så glömmer han utfodra vårt barn i förskoleålder pga stress. De uppfostrar vårt barn strängt och denne ska lära sig allt, de agerar som en sträng mamma o pappa fast dottern aldrig själv har hört ordet nej från honom eller sin mamma.

Om jag säger ifrån och markerar på ett moget sätt mot henne så skriker han på mig på samma sätt som din man gör mot mig. Då är jag en elak jävla kärring som haaaaatar hans barn.

Och om sanningen ska fram så föraktar jag idag båda.

Jag mår pyton i det här o måste ta mig ur situationen och det måste du också. Du får sluta tänka på pengarna och det fina huset, var glad att du har lägenheten att fly till, jag letar fortfarande.
  • Anonym (Jojo)
    Anonym (Styvis) skrev 2021-04-15 09:31:11 följande:

Jag känner inte som du. Känner inte längre att han älskar mig för MIG. Det är för att han inte vill att jag ska gå vidare och träffa någon annan och för att han inte vill vara ensam.

Jag känner inte att han vill mitt bästa, eftersom han inte vill att jag ska ha kvar mina väninnor, inte träffa min mamma för mycket. Han bryr sig inte om min dotter. Han bryr sig helt enkelt inte om mig och de mina, utan allt handlar om honom och hans familj. ÄNDÅ säger han gång på gång att jag är en stor egoist som bara tänker på mig själv och att man inte kan älska ett ego.

Han misshandlar dig psykiskt! Min är likadan, man får höra att man är elak och värdelös o man ska isoleras från sin familj o vänner som är kritiska mot honom och hans barn. Det är bara hans omgivning som gäller, tyvärr för min mans del så har även hans familj och vänner börjat reagera på deras sjuka relation. Det är nackdel för dessa män när deras barn blir myndiga, omgivningen ser det inte som lika gulligt längre.
  • Anonym (Jojo)
    Anonym (Jag) skrev 2021-04-15 13:00:07 följande:

Du låter extremt barnslig och otrygg i dig själv

Skriver man så till en kvinna som blir psykiskt och fysiskt misshandlad? Eller tycker du att det är befogat att hacka på TS bara för att hon är en sk styvmamma?
  • Anonym (Jojo)
    Anonym (Jag) skrev 2021-04-15 14:21:36 följande:

Såg du ens inlägget jag kommenterade på? Där hon skrev att hon stannar för att inte den 18-åriga dottern ska vinna. Det ÄR barnsligt.

När man är nedtryckt i en relation av en partner plus av hans unga vuxna dotter så framkallar det många destruktiva tankar. Det är svårt att agera som en rationell person i det läget, tro mig...jag vet hur det är. Lätt för dig att vara otrevlig när du inte gått i liknande skor.
  • Anonym (Jojo)
    Wolfie13 skrev 2021-04-15 14:39:59 följande:

Du menar att alla människor har sånt vett...? Detta är nog ett fall av kaka söker maka, men som tur är verkar denna man ändå älska barna..

Om ts mobbat dem som pappan påstår, så hoppas jag verkligen barnen slipper henne nu.

Om det är samma TS som jag läst i en tidigare tråd så tror jag att på samma sätt som sonen flyttade till mamman så är det inte helt omöjligt att pappan kastar ut dottern om han verkligen blir lämnad av TS och vill ha henne tillbaks. Sen skulle det gå ett tag och då skyller han ALLT på TS att det är hennes fel att inget av barnen bor kvar hos honom.

Det är lite så jag tror att han funkar. Han får näring av att leva och trycka ner TS. Det är vad jag tror.
  • Anonym (Jojo)
    Wolfie13 skrev 2021-04-15 14:55:28 följande:

Hur nedtryckta har barnen blivit då?? Om man går på det som ts skrivit så har de nog inte heller haft det så kul.

Och hon är den vuxna. Och det är deras hem

Vad är tragiken? Pappa träffade en partner? Vad jag vet så har många andra barn upplevt samma sak utan att för den saken skull bete som as.
  • Anonym (Jojo)
    Wolfie13 skrev 2021-04-15 17:55:58 följande:

De kanske hade trevliga styvmammor som tog det lite varligt i början och fokuserade på en bra relation innan ihopflytt å regler?

Du skuldbelägger styvmammor och får det att låta som att dessa stackars pappor har blivit våldgästade och vips hade det flyttat in en ny kvinna hos honom och barnen mot hans vilja.
  • Anonym (Jojo)
    Anonym (Ja) skrev 2021-04-15 20:48:38 följande:

TS vill ha lyxhus och pool.win - win.

Jag tycker att ni tjatar för mycket om det, jag kan inte heller förstå hur man hänger upp sig på just det men kan väl vara att man klamrar sig fast med en dröm om en ljus framtid med sin partner i ett fint hem just för att barnen är stora och ska fly boet? Det är fullt normalt!

Det är väl snarare dags för en 18 åring att om nåt eller några år flytta ut och skapa sig ett eget liv än att kvinnan man vill dela framtiden med ska flytta ut?

Men i det här fallet har han tryckt ner TS så hårt i skosulorna så jag tycker verkligen att hon ska lämna denna dysfunktionella miljö. Jag är där själv och förstår hennes mekanismer fullt ut.
  • Anonym (Jojo)
    Anonym (Ja) skrev 2021-04-15 22:18:18 följande:

Hon har ju lägenheten kvar, det är bara att lämna. Han har ju misshandlat henne också.

Men pool... OCH lyxhus. Det väger tungt. Vem står inte ut med lite vad som helst för att få ta del av det?

Dessutom får hon möjligheten att vinna över tonåringen. Det är väldigt viktigt för ansvarsfulla vuxna att vinna över tonåringar, båda i pool och bo i lyxhus medans man väntar på att någon bättre man dyker upp.

Vilken tonåring? Hon som är myndig och snart har tagit studenten som egentligen borde koncentrera sig på om det går att resa till Rhodos i sommar snarare än bekymra sig över hur hon ska ta över styvmammas plats i pappas säng?

Att TS blir mer och mer irrationell i tråd efter tråd är naturligt om hon väljer att stanna kvar.
  • Anonym (Jojo)
    Anonym (Styvis) skrev 2021-04-16 13:45:09 följande:

Min man har också förlorat alla sina vänner som han hade när vi träffades. Enligt exfrun hade han inga vänner när de levde ihop heller. Han är en dålig attityd och besserwisser fasoner mot folk som många avskyr. Den enda idolen i hans liv är hans dotter. Han avskyr människor som äter mycket och som är tjocka, varför hans dotter, som ser upp till honom har ätstörningar hela tiden och nu helt slutat äta. Då ser han upp till henne och säger att hon är snygg och smal, istället för att ta tag i problemet och söka hjälp.

Om han inte ens klarar av att upprätthålla en relation med sina vänner så kan han knappast klara av en partner.

Har du bra kontakt med hans ex? Själv kan jag ibland känna att hans ex ser till att göra dottern som en miniatyr av sig själv pga hatet mot mig. Dottern kan gå ut i underkläder och fråga pappa om hon är het och han svarar hetast i stan eller fråga om hon har fått en sexig rumpa av all träning. Det är gränslöst men jag har kommit över det. Jag tycker synd om henne som har daddy issues och han är en idiot som projicerar över på sin dotter att det är viktigare att vara snygg än intellektuell. Det kletiga kommer aldrig upphöra!
  • Anonym (Jojo)
    Wolfie13 skrev 2021-04-16 23:30:42 följande:

Men alltså din man kallar sin dotter het och hon åmar sig för honom? Seriöst?? Och han var fullkomligt normal då när ni träffades?? Det har jag väldigt svårt att tro... !

Såna där dysfunktionella grejor uppstår inte plötsligt av bara intet, i en från början normal familj.

Jag tror inte att han bara blev en snuskig typ över en natt, så något/någon har ju möjliggjort detta i alla år. Borde ju anmälas om inte annat, långt innan dottern blev vuxen. Är ju synd om henne som fått gå och tro att detta är OK. 

Kallas miniwife-syndrome i USA, det är väl liknande mekanismer som i TS styvdotters fall. Hon är svartsjuk som en försmådd fru. Jag tror att hade det inte varit jag utan en annan kvinna som var ihop med min man så hade det varit samma sak, samma i TS fall. Svårt att förklara! Inte att det handlar om incest eller att barnet har blivit utsatt.
  • Anonym (Jojo)
    Anonym (Styvis) skrev 2021-04-19 15:25:35 följande:

Nej har verkligen ingen bra kontakt med hans ex och inte han heller. De har nästan brutit all kontakt förutom det nödvändigaste som handlar om barnen. Hon är inte det minsta intresserad av något samarbete, trots att jag vill göra allt för att alla ska må bra. Om hon och jag hjälptes åt så hade det säkert fungerat bättre, men hon vill inte blanda sig, utan jag känner tvärtom att hon hela tiden motarbetar pappan. Han försöker ha regler, men hon vill att barnen bestämmer, och då fungerar det ju inte. 

Fast det där stämmer ju faktiskt inte för hade han velat ha regler så hade han stått upp emot henne och faktiskt sett till att inte låtit henne prägla ert hem. För det är ju det hon gör.

Jag vet att min man är en mes. Han avskyr sitt ex och han gör ibland tafatta försök till att få dottern att ta lite vuxet ansvar, då sparkas det bakut och mamman ringer och skäller ut min man för deras lilla dotter är minsann liiiiiiten fortfarande. Då backar han och fortsätter även han spela efter mammans manipulativa pipa vilket gör att jag skyller allt på honom.

Samma gäller med din, hade han försökt få till en skön hemmiljö som gynnade dig så hade han verkligen skapat det vid det här laget.
  • Anonym (Jojo)
    Anonym (Styvis) skrev 2021-04-19 16:57:26 följande:

Sant!! Pappan är en mes och livrädd att förlora barnen eller att de ska trivas bättre hos mamman eller gå till mamman. Därav anledningen till att barnen alltid hotar med att gå till mamman för minsta lilla. Dock gör inte mamman det lättare för honom heller. Hon kunde ha försökt få sonen till att gå till pappan, istället för att hålla honom kvar hos sig när hon vet att det varken kan vara bra för en pojke att nästan aldrig få träffa sin pappa, och pappan mår jättedåligt.

Det är känslomässig utpressning, får jag inte min vilja fram så lämnar jag dig. Det är min mans dotters mantra också och hon är ivrigt påhejad av sin mamma, där förstår jag att han är mesig för vem säger till sitt barn att då kan du dra som respons? Han fortsätter mata monstret bara för att hålla relationen vid liv.

Man kan be nån annan som ställer såna ultimatum till en att dra åt helvete men ens barn är det känsligaste man har. Det fattar man ju, däremot så kommer dessa personlighetsdrag inte gynna tjejerna i livet för det blir samma destruktiva beteenden i framtida relationer med partners.

Att sonen inte vill komma till honom beskyller han givetvis dig för men det är inte ditt fel. Han är en liten man som inte tar ansvar sina egna handlingar han kan inte skylla på dig att han har misslyckats så kapitalt i sin uppfostran av barnen.
  • Anonym (Jojo)
    Anonym (J) skrev 2021-04-19 21:05:21 följande:

Det är nog du , och inte hon. Så risken är liten att din mans dotter får liknande problem i sina förhållanden.

Jag förtjänar alltså att bli nedtryckt i min relation? Mitt fel att min man behandlar mig illa? Okej! Inga fler kommentarer.
  • Anonym (Jojo)
    Anonym (Hmm...,,,) skrev 2021-04-20 11:11:43 följande:

Jag citerade ts som skrev ALLA styvbarn!

"Barn har aldrig gillat en styvmor, så om de får välja så vill de ha mamma och pappa för alltid".

Att ts var så desperat efter lyxhus med pool så hon flyttade in efter en kvart förklarar hatet från barnen. Ingen fick chansen att lära känna och fungera med henne INNAN hon invaderade DERAS hem!

Innan hon invaderade deras hem? Återigen så lever du efter den gamla disneyversionen av styvhäxan som tog sig an änkemannen och var elak mot hans små barn.

Jag kan inte lägga ord i TS mun men jag tror såhär- TS och mannen träffas i sina roligaste år när båda har gått isär från sina barns föräldrar med stora barn i bagaget. TS har en vuxen dotter och mannen har stora tonåringar. TS vågar satsa och förväntar sig kanske att gå in som en skön vuxen som håller sig lite i bakgrunden och struntsamma om mannen har tonåringar som revolterar och lever loppan o nallar ur spritskåpet, ge det några år så är det unga vuxna som flyr boet och skapar sig ett eget liv.

Vad möttes hon av? En mesig man som istället för två galna tonåringar stod där med två miniwifes som var beredda att få ut den tredje som faktiskt legitimt kan konkurrera om pappas sängplats.

Det sista var hårt men läs mellan raderna. Ingen kvinna kan förbereda sig på detta, TS har ju inte valt att flytta in hos en man med små barn där det ställs större krav på en.
Svar på tråden Klarar inte min styvdotter!