• Anonym (T)

    Hur hanterar ni konflikter med vänner?

    Hej!

    Jag känner mig lite desperat för jag har en vän som jag har tyckt har varit så fantastisk men som jag nu börjar se mindre bra sidor hos. Jag antar att många kommer vilja ge mig rådet att klippa men jag undrar snarare hur jag ska hantera situationen så att vi inte glider ifrån varandra.

    Jag har ärligt talat trott att hon varit lite förälslad i mig för hon har varit så intensiv och uppriktigt förbannad på den relation som jag har. Hennes ilska mot min relation liknar ingen annans, hon avskyr verkligen min pojkvän som jag har ett av/på förhållande med. Visst han är inte "perfekt" och inte jag heller men somsagt tycker jag hennes irritation saknar motstycke.

    Nu har hon börjat ignorera mig mer, hoppar över frågor, ignorerar mig på sociala medier osv. Jag vet inte riktigt vad hennes ilska bottnar sig i. Hon låtsas som ingenting och skickar hjättan osv som vanligt när nöden kräver men inte mer än så. Jag känner starkt att något hänger i luften. Jag känner mycket irretation över att hon varit så negativ mot min relation, mer eller mindre talar om vad jag ska göra och ger oönskade råd och åsikter.

    Vad har ni för tips hur jag hanterar relationen? Jag är inte proffs på problemlösning så alla tips är välkomna.

  • Svar på tråden Hur hanterar ni konflikter med vänner?
  • Anonym (Kanske)

    Kan det vara så att hon distanserat sig för att försöka komma över sina känslor för dig? Det kan vara jobbigt att vara förälskad utan att det är ömsesidigt. Hon behöver kanske lite tid och utrymme?

  • Plupp73

    Jag tänker som följer:

    - Har du koll på om hon är bisexuell, lesbisk? Har du egentligen på riktigt trott att hon är kär i dig?

    Hon kan mycket väl vara det, och far avstånd därför

    - Skulle du kunna ha ett ärligt samtal, och helt enkelt fråga om det är något som hänt?

    - Hur vill du ha er vänskap egentligen, om du får välja.

    Jag var rätt så förälskad i en nära vän för länge sedan, det gjorde att jag pendlade i en ständig berg- och dalbana mellan kaos och himmelrike.

    Jag hyperreagerade på allt, och behövde ibland ta avstånd för att få ro i själen.

    Det viktigaste med alla nära relationer är att de är jämna. Insatsen och inkomsten skall vara densamma för båda. Hur upplever du det? Hur upplever hon det?

Svar på tråden Hur hanterar ni konflikter med vänner?