• Anonym (JaneDoe)

    Ensamhet hela livet

    Jag är en tjej på snart 29 år. Mitt liv är väldigt stadigt, med egen lägenhet, bil, aldrig tagit ett lån, har ett chefsjobb, hög inkomst... Jag har jobbat väldigt hårt hela mitt liv och alltid lyckats uppnå det jag vill i min karriär. Problemet är att jag aldrig haft en kärlek eller någon nära vän. Hur vanligt är det egentligen?

  • Svar på tråden Ensamhet hela livet
  • Anonym (Samma här)

    Hej!

    Du är inte ensam är i precis samma situation fast jag är 28. Bra jobb, hela livet klart men ingen att dela det med. Känns otroligt bra i stunder och otroligt ensamt under andra stunder...

  • Anonym (D)

    Vad beror det på tror du?

    Jag vet inte hur vanligt det är när man som du är så pass välfungerande socialt att du har kunnat göra karriär. Fast det spelar ju inte så stor roll utan det viktiga är vad du kan göra åt det eftersom du verkar må dåligt av din situation.

  • Anonym (JaneDoe)
    Anonym (Sara) skrev 2021-04-17 20:12:45 följande:

    Känner samma. Vart bor du?


    Jag bor i Stockholm. Var bor du?
  • Anonym (JaneDoe)
    Anonym (D) skrev 2021-04-17 20:14:44 följande:

    Vad beror det på tror du?

    Jag vet inte hur vanligt det är när man som du är så pass välfungerande socialt att du har kunnat göra karriär. Fast det spelar ju inte så stor roll utan det viktiga är vad du kan göra åt det eftersom du verkar må dåligt av din situation.


    Bra fråga!

    Jag upplever sällan att jag klickar med andra människor. Som att jag pratar ett annat språk eller är från en annan värld. Jag får ofta höra att jag tänker mycket, känner mycket och frågar mycket...
  • Anonym (Man och barn)

    Jag klickade med medstudenter på universitetet men tyvärr var jag dålig på att vårda mina relationer på den tiden så de spreds för vinden ganska omgående efter att jag flyttade från studentstaden i princip. Har en gammal barndomsvän som jag har lite kontakt med och kan prata gamla minnen men vi är väldigt olika och saknar gemensamma plattformen förutom att vi dela det förflutna. Jag har alltid fått höra av andra att jag är underlig och konstig. Det är väldigt sällan någon tycker bra om mig (tror jag) även om jag integrerar med kollegor på jobbet och de säger sig uppskatta mitt utförda arbete.

    Jag vet inte vad det grundar sig i egentligen men jag har inte en enda vän jag kan prata och diskutera med. Alla givande samtal är monologer i mitt huvud.

  • Anonym (Exfrun)

    Det är vanligt.Men du är fortvarande ung och du har möjligheter.Så ut med dig i vårluften och träffa folk.

  • Anonym (JaneDoe)
    Anonym (Exfrun) skrev 2021-04-17 23:31:09 följande:

    Det är vanligt.Men du är fortvarande ung och du har möjligheter.Så ut med dig i vårluften och träffa folk.


    Jag har inga problem med att ?gå ut och träffa folk?. Jag har träffat många människor i mitt liv, dejtat både män och kvinnor, yngre och äldre, haft ett aktivt sexliv, varit över hela landet för att träffa nya men... Det är inte folk jag vill träffa. Som jag skrev ovan är det svårt för mig att finna likasinnade. Mina relationer blir ofta ytliga och kortvariga. Jag önskar något äkta, djupt och meningsfullt.
  • Anonym (denuddamannen)
    Anonym (JaneDoe) skrev 2021-04-17 20:08:29 följande:

    Jag är en tjej på snart 29 år. Mitt liv är väldigt stadigt, med egen lägenhet, bil, aldrig tagit ett lån, har ett chefsjobb, hög inkomst... Jag har jobbat väldigt hårt hela mitt liv och alltid lyckats uppnå det jag vill i min karriär. Problemet är att jag aldrig haft en kärlek eller någon nära vän. Hur vanligt är det egentligen?


    Jag är man, äldre än dig, har inte ett statusjobb, ej hög inkomst.
    Jag har aldrig haft ett förhållande, och just nu ingen nära vän.
    Jag är introvert, och behöver mycket egentid.
    Vet inte om det är vanligt.

    Jag förväntar mig att någon kommer skriva att män som mig vill ingen kvinna ha, så jag får vara beredd på att leva själv resten av livet.
  • Anonym (denuddamannen)
    Anonym (JaneDoe) skrev 2021-04-18 01:03:13 följande:
    Jag har inga problem med att ?gå ut och träffa folk?. Jag har träffat många människor i mitt liv, dejtat både män och kvinnor, yngre och äldre, haft ett aktivt sexliv, varit över hela landet för att träffa nya men... Det är inte folk jag vill träffa. Som jag skrev ovan är det svårt för mig att finna likasinnade. Mina relationer blir ofta ytliga och kortvariga. Jag önskar något äkta, djupt och meningsfullt.
    Där är vi helt olika. Jag gillar inte att gå ut och vara social, inte dejtat både män och kvinnor. Däremot så har jag haft sex med båda.
    Men det sista har vi gemensamt.
Svar på tråden Ensamhet hela livet