• Bellevita

    Säga upp mig pga trötthet?!?

    Jag tror jag vill säga upp mig, tror att jag måste för mig själv.. är säkert helt galen,

    Jobbar som förskollärare har bra lön mm, men jag är trött, jag är trött som fan. Orkar inte med mitt jobb längre orkar inte leka med barn, orkar inte ha utvecklingssamtal med föräldrar orkar inte med mitt jobb helt enkelt känner ingen tillfredsställelse alls över att gå till jobbet.

    Jag är på helt fel plats har jobbat i 3 år snart och kände detta redan efter första året när verkligheten kom ikapp hur detta yrke verkligen är.

    Jag har ingen aning om vad jag ska göra om jag säger upp mig, men jag känner dels för mig själv och för alla andra att det vore bättre om nån som gillar sitt jobb skulle ta min plats helt ärligt

    Men jag tror inte ens att jag kommer kunna få nåt annat jobb? Har ingen utbildning för nåt annat och vet inte riktigt vad jag skulle vilja göra förutom att jag tror att jag är mer gjort för att göra något kreativt och att det fattas mig just nu.

    Samt att jag inte alltid orkar vara så social på mitt jobb nu.

    Mitt jobb påverkar mitt psyke så enormt. Är så trött jämt och lever inte ens när jag kommer hem. Går bara hem sover sen vaknar jag jobbar sover etc för jag orkar inget annat när jag kommer hem. Jag orkar inte känns så längre

    Vad hade ni gjort?

    Är jag bara galen som ens tänker tanken att säga upp mig?

  • Svar på tråden Säga upp mig pga trötthet?!?
  • Anonym (nej)

    Säg inte upp dig innan du fått nytt jobb.

    Om du mår så dåligt ska du söka alla andra jobb som finns eller börja ny utbildning.

  • ToniErdmann

    Är också extremt trött. Vore skönt att ligga hemma och vila på obestämd framtid.

    Har inte minsta kust att stiga upp på morgonen.

  • Anonym (Hangö)

    Kan du inte börja med att gå ner i tid? Har du små barn så har du rätt till det, jobba 75% ett halvår och se om du känner att du återhämtar dig bättre?