• Bellevita

    Säga upp mig pga trötthet?!?

    Jag tror jag vill säga upp mig, tror att jag måste för mig själv.. är säkert helt galen,

    Jobbar som förskollärare har bra lön mm, men jag är trött, jag är trött som fan. Orkar inte med mitt jobb längre orkar inte leka med barn, orkar inte ha utvecklingssamtal med föräldrar orkar inte med mitt jobb helt enkelt känner ingen tillfredsställelse alls över att gå till jobbet.

    Jag är på helt fel plats har jobbat i 3 år snart och kände detta redan efter första året när verkligheten kom ikapp hur detta yrke verkligen är.

    Jag har ingen aning om vad jag ska göra om jag säger upp mig, men jag känner dels för mig själv och för alla andra att det vore bättre om nån som gillar sitt jobb skulle ta min plats helt ärligt

    Men jag tror inte ens att jag kommer kunna få nåt annat jobb? Har ingen utbildning för nåt annat och vet inte riktigt vad jag skulle vilja göra förutom att jag tror att jag är mer gjort för att göra något kreativt och att det fattas mig just nu.

    Samt att jag inte alltid orkar vara så social på mitt jobb nu.

    Mitt jobb påverkar mitt psyke så enormt. Är så trött jämt och lever inte ens när jag kommer hem. Går bara hem sover sen vaknar jag jobbar sover etc för jag orkar inget annat när jag kommer hem. Jag orkar inte känns så längre

    Vad hade ni gjort?

    Är jag bara galen som ens tänker tanken att säga upp mig?

  • Svar på tråden Säga upp mig pga trötthet?!?
  • Anonym (nej)

    Säg inte upp dig innan du fått nytt jobb.

    Om du mår så dåligt ska du söka alla andra jobb som finns eller börja ny utbildning.

  • ToniErdmann

    Är också extremt trött. Vore skönt att ligga hemma och vila på obestämd framtid.

    Har inte minsta kust att stiga upp på morgonen.

  • Anonym (Hangö)

    Kan du inte börja med att gå ner i tid? Har du små barn så har du rätt till det, jobba 75% ett halvår och se om du känner att du återhämtar dig bättre?
    Du ska inte säga upp dig innan du har en plan, då kan du riskera att nolla din SGI mm och det vore väldigt olyckligt om du tex skulle gå in i en utmattning eller bli sjukskriven och få noll från Försäkringskassan....

  • Anonym (H)

    Kan du garantera alla barns säkerhet om du är så trött och mår så dåligt?

    Om inte bäst att du säger upp dig för din och barnens skull.

  • Anonym (Sunt)

    Om du säger upp dig själv utan att ha annat jobb att gå till, så har du ingen inkomst på rätt lång tid eftersom det är många karensdagar innan du kan få a-kassa. Fundera över vad du skulle trivas med att jobba med i stället, sök andra jobb eller studera. Under tiden om du verkligen inte orkar så går du väl sjukskriva dig en del av tiden.

  • Gameofthrones

    Jag skulle nog säga att behåll ditt jobb medans du har ett. Idag och nu under Covid så är det bra och jobba. Även om man inte trivs. 

    Normala fall hade man sökt under sin anställning. det är lättare och få jobb då. 

    Men är du trött så ta ut semester? Tjänstledigt och ha en syssla? 

    Man vet inte hur länge heller Covid ska hålla på nu har dem sagt att det har kommit en ny muation från Indien till Danmark. -Om jag inte har hört fel. 

  • Gameofthrones

    Jag jobbar stenhårt för eventuellt kunna gå i förtidspension och leva på mina tillgångar. ?Och ge mina barn tillgångar. Har lite funderingar på det. 

    Jag har jobbat sen ungdomen är också trött men inte så jag spyr, älskar mitt jobb,

    Men vet inte heller om jag klarar vara hemma 24/7.

    Jag jobbar tills jag stupar i åldern =)

  • Anonym (H)
    Gameofthrones skrev 2021-04-19 12:43:02 följande:

    Jag jobbar stenhårt för eventuellt kunna gå i förtidspension och leva på mina tillgångar. ?Och ge mina barn tillgångar. Har lite funderingar på det. 

    Jag har jobbat sen ungdomen är också trött men inte så jag spyr, älskar mitt jobb,

    Men vet inte heller om jag klarar vara hemma 24/7.

    Jag jobbar tills jag stupar i åldern =)


    Det är skillnad om man har ett jobb där man ansvarar för småbarns / sjuka människors / äldres liv...
  • Gameofthrones
    Anonym (H) skrev 2021-04-19 12:52:32 följande:
    Det är skillnad om man har ett jobb där man ansvarar för småbarns / sjuka människors / äldres liv...
    Vad menar du ?
  • Soleroi08

    Har ni inte en företagshälsovård som du kan vända dig till?

    Jag arbetar med något annat än dig, men känner igen symtomen du har. Fick hjälp från hälsovården som gjorde mig lite piggare. Men nu har jag samma tankar igen.

    Det är förjävligt att man måste vänta 90 dagar innan a-kassa när man säger upp sig själv på grund av att man känner att det bästa för alla skulle vara att säga upp sig.

Svar på tråden Säga upp mig pga trötthet?!?