• Anonym (jaha)

Hur vet ni att er partner älskar er?

Blueskillen skrev 2021-04-20 18:29:04 följande:
    Förstår man inte vad älska är har man nog missat det viktigaste i livet.
    Viktigaste i livet?

Viktigare än att överleva?
    Viktigare än hälsa?
    Viktigare än att få mat på bordet?
    Viktigare än att kunna ta hand om sina barn?

Jag skulle vilja påstå att det finns ganska många saker i världen som är klart viktigare än kärlek. Kärlek är trevligt ja, väldigt trevligt till och med men knappast viktigaste i livet.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Oberon) skrev 2021-04-20 19:06:17 följande:
    Fast jag tror att många tror att de älskar, tills de verkligen verkligen börjar älska någon på riktigt. Tror inte att alla älskar under sitt liv.

För min del var jag 29 år då jag fick mitt första barn, och den riktiga känslan av att älska någon kom in i mitt liv. Jag var 36 år när jag träffade den första vuxna människa jag kom att älska, 38 när jag träffade nästa person jag kom att älska. Den ena blev min livspartner, och den andra min bästa vän.

Då hade jag varit gift tidigare med någon jag levt med i 20 år, utan att älska på riktigt. Jag hade haft ett antal riktigt bra partners som jag var kär i, men aldrig älskade.

Att älska är att på djupet önska någon det allra bästa, att vara lycklig, oavsett om det innebär att personen inte kan vara med mig för att uppnå det. Det är att släppa en människa fri att göra sitt eget val, välja sina egna stigar. Det är inte att hålla fast, ha kontroll, avge löften.

Det är att känna ödmjukhet inför att denna otroliga människa väljer mig i ditt liv varje dag
    Håller med, väldigt många människor verkar inte kunna förstå skillnaden mellan att älska och vara förälskad.
  • Anonym (jaha)
    Blueskillen skrev 2021-04-20 20:57:22 följande:
    Vi ser olika på saker och ting. Inget är för mig som det är för andra. Andra har egna uppfattningar. Inget är fel.

Vad som är livsviktigt för mig, person eller sak, kan vara helt oviktigt för andra.
    Nja, jag tror få skulle tycka det är viktigare med kärlek än att kunna överleva

Jag tror däremot många slänger sig med romantiska floskler som säkert låter jättefint men är ganska tomma när man granskar dem närmare.
  • Anonym (jaha)
    Blueskillen skrev 2021-04-21 04:07:40 följande:
    Nu har du nog kommit lite ifrån ämnet   Läs vad TS frågar och kom tillbaka in i ämnet istället för att hitta på någon konstigt sidofråga. Skapa en egen tråd i så fall. 
    Det är ofta sidodiskussionerna som är mest intressanta Flört
Svar på tråden Hur vet ni att er partner älskar er?