• SynthiaGD

Vad förvänta sig om någon man dejtar träffar andra?

Om någon man träffat på en dejting app säger att de träffar andra så kan det betyda allt ifrån att gå på en första dejt med någon annan för att hålla dörrar öppna eller att ha sex med någon de träffat ett par gånger. 
    Det är helt ok och är inget vare sig kille eller tjej ska skämmas över. I såpass tidigt skede av dejtande kan det inte räknas som att man bedrar någon. 
    Men de bör tala om det för den de dejtar ganska snart isåfall att "jag har träffat någon jag klickar bra med och skulle vilja hålla mig till det" utan att personen blir ledsen och känner sig som en free-trial. Det är ju trots allt något de får räkna med om personen redan har sagt att de träffar andra

vad säger ni?

• Svar på tråden Vad förvänta sig om någon man dejtar träffar andra?
  • Anonym (lll)

Om man möter någon på en dejt förväntar jag mig inte att den har bokat en massa andra dejter samma vecka. Har varit med om det och det var inte så kul när jag insåg det. Men visst, det kanske är så det blir, men ska man boka en andra dejt DÅ förväntar jag mig att personen i så fall pausar andra kontakter tills denne rett ut om den vill ha en fortsättning med mig. 

När jag var lite ny i djetingsvängen så bokade en kille in en dejt. Killen ifråga skulle lämna in sin bil på verkstad och hade 4 timmar att slå ihjäl och undrade om jag ville ses på en fika. Funkade för mig. När vi skildes åt sa jag att jag gärna sågs igen. Han blev helt generad, nästan chockad. Sa att så där gör man inte! Man går hem, och sen hörs man via sms eller så, senare. Jag tyckte väl det var rimligt att säga direkt om man vill ses igen eller inte, men se då sa han, röd i ansiktet, att han hade dejt med en annan tjej i morgon och att han efter det hade tänkt bestämma sig för vem av oss han ville boka in en andra dejt med. Gud så jag skämdes! 

• SynthiaGD
    Anonym (lll) skrev 2021-04-21 16:18:32 följande:

Om man möter någon på en dejt förväntar jag mig inte att den har bokat en massa andra dejter samma vecka. Har varit med om det och det var inte så kul när jag insåg det. Men visst, det kanske är så det blir, men ska man boka en andra dejt DÅ förväntar jag mig att personen i så fall pausar andra kontakter tills denne rett ut om den vill ha en fortsättning med mig. 

När jag var lite ny i djetingsvängen så bokade en kille in en dejt. Killen ifråga skulle lämna in sin bil på verkstad och hade 4 timmar att slå ihjäl och undrade om jag ville ses på en fika. Funkade för mig. När vi skildes åt sa jag att jag gärna sågs igen. Han blev helt generad, nästan chockad. Sa att så där gör man inte! Man går hem, och sen hörs man via sms eller så, senare. Jag tyckte väl det var rimligt att säga direkt om man vill ses igen eller inte, men se då sa han, röd i ansiktet, att han hade dejt med en annan tjej i morgon och att han efter det hade tänkt bestämma sig för vem av oss han ville boka in en andra dejt med. Gud så jag skämdes! 

liknande hände mig. träffade en kille på en första dejt mitt i veckan och sen när vi skills åt pussar han mig på munnen och vill gärna ses igen. jag blir glad och säger att visst kan vi det. sen ses vi igen samma helg hemma hos honom och slutar med att vi ligger. så frågar jag när han senast hade sex och han säger förra veckan. ok.. fräscht tänker jag. så det här är hans grej. nya tjejer varje vecka. varken kul eller fräscht. tog en lång dusch och rengjorde mig själv noga efter smuts och skam sen
  • Anonym (K)
    SynthiaGD skrev 2021-04-21 16:34:29 följande:

liknande hände mig. träffade en kille på en första dejt mitt i veckan och sen när vi skills åt pussar han mig på munnen och vill gärna ses igen. jag blir glad och säger att visst kan vi det. sen ses vi igen samma helg hemma hos honom och slutar med att vi ligger. så frågar jag när han senast hade sex och han säger förra veckan. ok.. fräscht tänker jag. så det här är hans grej. nya tjejer varje vecka. varken kul eller fräscht. tog en lång dusch och rengjorde mig själv noga efter smuts och skam sen

Om det var viktigt för dig att han inte låg runt varför frågade du inte innan ni låg istället?
  • Anonym (Nono)

Klart man blir ledsen om man vill träffa igen inte vill samma, det är väl inget konstigt?

Självklart sårar det desto mer att också få veta att någon annan är förstahandsval. Jävla tävling liksom...

Detta hände mig bara för någon månad sen och jag har fortfarande lite svårt att släppa det, då jag tyckte att det fanns något värt att utforska. I min värld är det inte så enkelt att finna någon jag är nyfiken på på det sättet.

Det här med att dejta flera samtidigt förstår jag mig inte då. Varför inte bara satsa på en i taget och ge de man finner intressanta en ärlig chans?

Tappat hoppet helt faktiskt och kommer aldrig vinna i detta spelet. Allt är bara falskt och tillgjort.

• Anonym (F)
    SynthiaGD skrev 2021-04-21 16:04:14 följande:

Om någon man träffat på en dejting app säger att de träffar andra så kan det betyda allt ifrån att gå på en första dejt med någon annan för att hålla dörrar öppna eller att ha sex med någon de träffat ett par gånger. 
    Det är helt ok och är inget vare sig kille eller tjej ska skämmas över. I såpass tidigt skede av dejtande kan det inte räknas som att man bedrar någon. 
    Men de bör tala om det för den de dejtar ganska snart isåfall att "jag har träffat någon jag klickar bra med och skulle vilja hålla mig till det" utan att personen blir ledsen och känner sig som en free-trial. Det är ju trots allt något de får räkna med om personen redan har sagt att de träffar andra

vad säger ni?

Ja precis så är det! Om båda vet att den andra dejtar fritt så kan det naturligtvis hända att någon träffar en där man klickar ordentligt och vill satsa på det istället.
  • Anonym (F)

För er som undrar varför man ens skulle dejta samtidigt är iaf en stark förklaring att man slösar tid annars. Låt säga att man dejtar en person, lägger ner några veckors dejtande och sedan kommer man inte längre. Då ska man lappa ihop sitt ev. brustna hjärta och ge sig ut i svängen igen, försöka hitta någon ny, fixa ihop en dejt och börja om på nytt. Igen. Och igen. Och igen. Så på ett halvår kanske man har gått igenom sex misslyckade starter. Eller så hade man kunnat dejta tre åt gången och varit igenom den där karusellen på två månader istället. Det handlar om att maximera sina chanser, och alla har inte tid, lust, ork eller ens intresse av att dejta exklusivt innan man ens känner personen någotsånär. Det är bara dumt att låsa upp sig mot en person, man har inga skyldigheter alls men man ska sätta hela sitt liv på paus....? Nej nej.

• mannenfrån08

Dejta flera är ungefär som multiball i flipper, svårt att koncentrera sig på en boll & slutar bara med en massa rinnbollar.

• Anonym (kk)

min KK var på dejt i lördags morse, och kom hem hem till mig efteråt och hade sex. 
    Men jag har också dejtat flera samma vecka, men då har det varit dejt ett och jag har aldrig blivit intresserad av någon hittills så jag känner inte att jag lurat någon då heller. Jag kanske har gått på en till dejt för att de tjatat men sen styrt av det. 

• Anonym ((Romantiker))

Jag tycker absolut inte man dejtar mer än en person åt gången. Skulle inte vilja att min kille dejtade fler eller till och med låg med andra när vi började dejta. Ska man gå på dejt så ska man ju känna att dejten hr en poäng, alltså ett syfte. Dejtar man 5 personer samtidigt är ju ingen dejt speciell.

• Anonym (R2)
    Anonym ((Romantiker)) skrev 2021-04-21 22:14:31 följande:

Jag tycker absolut inte man dejtar mer än en person åt gången. Skulle inte vilja att min kille dejtade fler eller till och med låg med andra när vi började dejta. Ska man gå på dejt så ska man ju känna att dejten hr en poäng, alltså ett syfte. Dejtar man 5 personer samtidigt är ju ingen dejt speciell.

Jag förstår inte heller hur man får ihop det.

-Vilken mysig kväll vi haft. Ska vi ses imorgon med?
    -Nja, jag är upptagen då. Ska på ... ähum, "host, host", men på söndag är jag kanske ledig.
  • Anonym (Jägare)

?Den som jagar två kaniner fångar ingen?

Konfucius

• Anonym ((Romantiker))
    Anonym (R2) skrev 2021-04-21 22:22:24 följande:

Jag förstår inte heller hur man får ihop det.

-Vilken mysig kväll vi haft. Ska vi ses imorgon med?

-Nja, jag är upptagen då. Ska på ... ähum, "host, host", men på söndag är jag kanske ledig.

Ja men eller hur? Jag tror en risk är att man aldrig blir nöjd om man aldrig ger någon chansen. Och att dejta många på en gång är ju verkligen att inte ge någon chansen.
  • Anonym (lll)
    Anonym (Nono) skrev 2021-04-21 16:42:40 följande:

Klart man blir ledsen om man vill träffa igen inte vill samma, det är väl inget konstigt?

Självklart sårar det desto mer att också få veta att någon annan är förstahandsval. Jävla tävling liksom...

Detta hände mig bara för någon månad sen och jag har fortfarande lite svårt att släppa det, då jag tyckte att det fanns något värt att utforska. I min värld är det inte så enkelt att finna någon jag är nyfiken på på det sättet.

Det här med att dejta flera samtidigt förstår jag mig inte då. Varför inte bara satsa på en i taget och ge de man finner intressanta en ärlig chans?

Tappat hoppet helt faktiskt och kommer aldrig vinna i detta spelet. Allt är bara falskt och tillgjort.

När jag dejtade mötte jag bara en i taget, även om det bara blev en dejt. Dels som sagt så tycker jag det är lite konstigt och inte helt schysst att dejta flera på kort tid (om man inte är öppen men det innan man bokar in), men också för att jag inte skulle orkat hålla ordning på vem jag hade pratat om vad med.
    Dejten jag skrev om ovanför här, sa något om sitt jobb medan vi fikade, som jag inte förstod. När jag såg ut som ett frågetecken sa han: "ja men det skrev jag ju om när vi chattade". Det hade han inte alls så då förstod jag att han nämnt det för någon annan. Jag höll god min för chatta med folk gör väl de flesta - hur ska man annars boka in dejter, liksom, men det blir lite fånigt/pinsamt när man inte kan hålla reda på vad man sagt till folk. 
  • Anonym (lll)
    Anonym (F) skrev 2021-04-21 17:37:30 följande:

För er som undrar varför man ens skulle dejta samtidigt är iaf en stark förklaring att man slösar tid annars. 

Fast man kan väl i af sprida ut dem lite grann, inte ha flera dagar i rad samma vecka? 
  • Anonym (lll)
    Anonym (kk) skrev 2021-04-21 20:20:06 följande:

min KK var på dejt i lördags morse, och kom hem hem till mig efteråt och hade sex. 
    Men jag har också dejtat flera samma vecka, men då har det varit dejt ett och jag har aldrig blivit intresserad av någon hittills så jag känner inte att jag lurat någon då heller. Jag kanske har gått på en till dejt för att de tjatat men sen styrt av det. 

Är man uttalat KK så är det en helt annan sak. Ni har ju den dealen mellan er.
  • Anonym (lll)
    Anonym (Nono) skrev 2021-04-21 16:42:40 följande:

Vill bara vara lite uppmuntrande också:
    Jag och min man möttes via dejtingsida och vi märkte väl direkt att vi hade samma syn på detta med dejting så det kändes väldigt bra. Efter att vi hade haft dejt 1 och bokade in dejt 2 så sa vi båda två att vi självklart inte bokar in dejter med några andra innan vi vet vart detta tar vägen. 
    Efter dejt 3 var vi ett par och tog bort dejtingprofilerna. 

Får man kontakt med någon som tänker likadant som man själv behöver man inte fundera så mycket, det var bara trevligt och kul. 
  • Anonym (kk)
    Anonym (lll) skrev 2021-04-22 07:06:20 följande:

Är man uttalat KK så är det en helt annan sak. Ni har ju den dealen mellan er.

Jo mig kvittar det. Jag tänkte mer utifrån den tjejen han dejtade.

Tror att de fortsatte ses.
  • Physalis

Jag tycker man ska reflektera över sina egna förväntningar, vara ärliga med dessa och förvänta sig ärlighet tillbaka. Att bara tro att den man råkar träffa online tänker och vill exakt samma som en själv, och känna sig förrådd när man upptäcker att det inte stämmer så har man själv misslyckats någonstans i att förstå att alla inte är likadana. Alla söker inte efter ett långtidsmonogamt förhållande. Det känns lite blåögd/trångsynt att tro och utgå ifrån det.

Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (F)
    Anonym (lll) skrev 2021-04-22 07:06:02 följande:
    Fast man kan väl i af sprida ut dem lite grann, inte ha flera dagar i rad samma vecka? 
    Självklart! Jag tycker man borde försöka ha minst en dags vila mellan dejter för att hinna ta in intrycken osv.
Svar på tråden Vad förvänta sig om någon man dejtar träffar andra?