Inlägg från: Anonym (F) |Visa alla inlägg
  • Anonym (F)

Vad förvänta sig om någon man dejtar träffar andra?

SynthiaGD skrev 2021-04-21 16:04:14 följande:

Om någon man träffat på en dejting app säger att de träffar andra så kan det betyda allt ifrån att gå på en första dejt med någon annan för att hålla dörrar öppna eller att ha sex med någon de träffat ett par gånger. 
    Det är helt ok och är inget vare sig kille eller tjej ska skämmas över. I såpass tidigt skede av dejtande kan det inte räknas som att man bedrar någon. 
    Men de bör tala om det för den de dejtar ganska snart isåfall att "jag har träffat någon jag klickar bra med och skulle vilja hålla mig till det" utan att personen blir ledsen och känner sig som en free-trial. Det är ju trots allt något de får räkna med om personen redan har sagt att de träffar andra

vad säger ni?

Ja precis så är det! Om båda vet att den andra dejtar fritt så kan det naturligtvis hända att någon träffar en där man klickar ordentligt och vill satsa på det istället.
  • Anonym (F)

För er som undrar varför man ens skulle dejta samtidigt är iaf en stark förklaring att man slösar tid annars. Låt säga att man dejtar en person, lägger ner några veckors dejtande och sedan kommer man inte längre. Då ska man lappa ihop sitt ev. brustna hjärta och ge sig ut i svängen igen, försöka hitta någon ny, fixa ihop en dejt och börja om på nytt. Igen. Och igen. Och igen. Så på ett halvår kanske man har gått igenom sex misslyckade starter. Eller så hade man kunnat dejta tre åt gången och varit igenom den där karusellen på två månader istället. Det handlar om att maximera sina chanser, och alla har inte tid, lust, ork eller ens intresse av att dejta exklusivt innan man ens känner personen någotsånär. Det är bara dumt att låsa upp sig mot en person, man har inga skyldigheter alls men man ska sätta hela sitt liv på paus....? Nej nej.

• Anonym (F)
    Anonym (lll) skrev 2021-04-22 07:06:02 följande:
    Fast man kan väl i af sprida ut dem lite grann, inte ha flera dagar i rad samma vecka? 
    Självklart! Jag tycker man borde försöka ha minst en dags vila mellan dejter för att hinna ta in intrycken osv.
Svar på tråden Vad förvänta sig om någon man dejtar träffar andra?