Inlägg från: Anonym (lll) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lll)

Vad förvänta sig om någon man dejtar träffar andra?

Om man möter någon på en dejt förväntar jag mig inte att den har bokat en massa andra dejter samma vecka. Har varit med om det och det var inte så kul när jag insåg det. Men visst, det kanske är så det blir, men ska man boka en andra dejt DÅ förväntar jag mig att personen i så fall pausar andra kontakter tills denne rett ut om den vill ha en fortsättning med mig. 

När jag var lite ny i djetingsvängen så bokade en kille in en dejt. Killen ifråga skulle lämna in sin bil på verkstad och hade 4 timmar att slå ihjäl och undrade om jag ville ses på en fika. Funkade för mig. När vi skildes åt sa jag att jag gärna sågs igen. Han blev helt generad, nästan chockad. Sa att så där gör man inte! Man går hem, och sen hörs man via sms eller så, senare. Jag tyckte väl det var rimligt att säga direkt om man vill ses igen eller inte, men se då sa han, röd i ansiktet, att han hade dejt med en annan tjej i morgon och att han efter det hade tänkt bestämma sig för vem av oss han ville boka in en andra dejt med. Gud så jag skämdes! 

• Anonym (lll)
    Anonym (Nono) skrev 2021-04-21 16:42:40 följande:

Klart man blir ledsen om man vill träffa igen inte vill samma, det är väl inget konstigt?

Självklart sårar det desto mer att också få veta att någon annan är förstahandsval. Jävla tävling liksom...

Detta hände mig bara för någon månad sen och jag har fortfarande lite svårt att släppa det, då jag tyckte att det fanns något värt att utforska. I min värld är det inte så enkelt att finna någon jag är nyfiken på på det sättet.

Det här med att dejta flera samtidigt förstår jag mig inte då. Varför inte bara satsa på en i taget och ge de man finner intressanta en ärlig chans?

Tappat hoppet helt faktiskt och kommer aldrig vinna i detta spelet. Allt är bara falskt och tillgjort.

När jag dejtade mötte jag bara en i taget, även om det bara blev en dejt. Dels som sagt så tycker jag det är lite konstigt och inte helt schysst att dejta flera på kort tid (om man inte är öppen men det innan man bokar in), men också för att jag inte skulle orkat hålla ordning på vem jag hade pratat om vad med.
    Dejten jag skrev om ovanför här, sa något om sitt jobb medan vi fikade, som jag inte förstod. När jag såg ut som ett frågetecken sa han: "ja men det skrev jag ju om när vi chattade". Det hade han inte alls så då förstod jag att han nämnt det för någon annan. Jag höll god min för chatta med folk gör väl de flesta - hur ska man annars boka in dejter, liksom, men det blir lite fånigt/pinsamt när man inte kan hålla reda på vad man sagt till folk. 
  • Anonym (lll)
    Anonym (F) skrev 2021-04-21 17:37:30 följande:

För er som undrar varför man ens skulle dejta samtidigt är iaf en stark förklaring att man slösar tid annars. 

Fast man kan väl i af sprida ut dem lite grann, inte ha flera dagar i rad samma vecka? 
  • Anonym (lll)
    Anonym (kk) skrev 2021-04-21 20:20:06 följande:

min KK var på dejt i lördags morse, och kom hem hem till mig efteråt och hade sex. 
    Men jag har också dejtat flera samma vecka, men då har det varit dejt ett och jag har aldrig blivit intresserad av någon hittills så jag känner inte att jag lurat någon då heller. Jag kanske har gått på en till dejt för att de tjatat men sen styrt av det. 

Är man uttalat KK så är det en helt annan sak. Ni har ju den dealen mellan er.
  • Anonym (lll)
    Anonym (Nono) skrev 2021-04-21 16:42:40 följande:

Det här med att dejta flera samtidigt förstår jag mig inte då. Varför inte bara satsa på en i taget och ge de man finner intressanta en ärlig chans?

Tappat hoppet helt faktiskt och kommer aldrig vinna i detta spelet. Allt är bara falskt och tillgjort.

Vill bara vara lite uppmuntrande också:
    Jag och min man möttes via dejtingsida och vi märkte väl direkt att vi hade samma syn på detta med dejting så det kändes väldigt bra. Efter att vi hade haft dejt 1 och bokade in dejt 2 så sa vi båda två att vi självklart inte bokar in dejter med några andra innan vi vet vart detta tar vägen. 
    Efter dejt 3 var vi ett par och tog bort dejtingprofilerna. 

Får man kontakt med någon som tänker likadant som man själv behöver man inte fundera så mycket, det var bara trevligt och kul. 
Svar på tråden Vad förvänta sig om någon man dejtar träffar andra?