Vad förvänta sig om någon man dejtar träffar andra?
Om man möter någon på en dejt förväntar jag mig inte att den har bokat en massa andra dejter samma vecka. Har varit med om det och det var inte så kul när jag insåg det. Men visst, det kanske är så det blir, men ska man boka en andra dejt DÅ förväntar jag mig att personen i så fall pausar andra kontakter tills denne rett ut om den vill ha en fortsättning med mig.
När jag var lite ny i djetingsvängen så bokade en kille in en dejt. Killen ifråga skulle lämna in sin bil på verkstad och hade 4 timmar att slå ihjäl och undrade om jag ville ses på en fika. Funkade för mig. När vi skildes åt sa jag att jag gärna sågs igen. Han blev helt generad, nästan chockad. Sa att så där gör man inte! Man går hem, och sen hörs man via sms eller så, senare. Jag tyckte väl det var rimligt att säga direkt om man vill ses igen eller inte, men se då sa han, röd i ansiktet, att han hade dejt med en annan tjej i morgon och att han efter det hade tänkt bestämma sig för vem av oss han ville boka in en andra dejt med. Gud så jag skämdes!