Inlägg från: Anonym (Drabbad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Drabbad)

Stört kär i en skådespelare

Detta är inte särskilt ovanligt. Hela idolkulturen bygger på sådana typer av vansföreställningar eller illusionsförälskelser som kanske vanligen drabbar unga kvinnor än män. Fast dyrkan förekommer också bland män dock inte i lika personlig, objektifierad form på så sätt att de drabbar dem känslomässigt.

Jag har erfarit flera gånger, även i vuxen ålder och det är en slags flykt tror jag många gånger. Man kan bli helt uppslukad och det är ett lidande som helt påminner om stark förälskelse trots att det inte är ömsesidigt eller verkligt. Så länge man kan skilja på dröm och verklighet och inte tappar greppet om sin vardag och sina vanliga relationer är det väl en gåva att kunna känna som du.
    Förr eller senare rinner det ut, som det gjort för mig, men det tar fart igen i någon ny förmodligen. Tror jag varit förälskad i någon hela mitt liv och ibland flera.
    Det är bara att njuta men var medveten om att det kan såra din man, så håll det för dig själv. Risken är att andra bara föraktar en och inte förstår alls!

• Anonym (Drabbad)
    Kråkungen skrev 2021-04-21 21:29:10 följande:
    Det där låter exakt som en manisk episod, men tre månader låter lite långt...  Bortsett från det, så låter det väldigt, väldigt mycket som mani. Hur gammal är du? Hur mår du i övrigt? Har nåt sånt här hänt tidigare?

Sen måste jag ju bara fråga vem det är du har fallit för??
    Så alla som dyrkar idoler lider av psykoser och manier menar du?
  • Anonym (Drabbad)
    Räkan77 skrev 2021-04-22 17:01:44 följande:

Jag tycker du ska boka in ett besök hos din husläkare som kan göra en bedömning om du behöver hjälp. Utifrån din beskrivning så låter din verklighetsflykt mer extrem än vad som är brukligt hos vuxna människor. Det behöver ju inte vara nåt sjukligt, men skulle kunna vara det. Speciellt eftersom du beskriver att du tidigare var väldigt nedstämd. Under alla omständigheter som behöver du hjälp så att du kan sätta dina barn behov i första rummet.

Springa till husläkaren för en idolcrush!! Tror jag skrattar ihjäl mig. Skulle vilja se husläkarens min när patienten berättar sitt ärende:))))
Svar på tråden Stört kär i en skådespelare