Stört kär i en skådespelare
Detta är inte särskilt ovanligt. Hela idolkulturen bygger på sådana typer av vansföreställningar eller illusionsförälskelser som kanske vanligen drabbar unga kvinnor än män. Fast dyrkan förekommer också bland män dock inte i lika personlig, objektifierad form på så sätt att de drabbar dem känslomässigt.
Jag har erfarit flera gånger, även i vuxen ålder och det är en slags flykt tror jag många gånger. Man kan bli helt uppslukad och det är ett lidande som helt påminner om stark förälskelse trots att det inte är ömsesidigt eller verkligt. Så länge man kan skilja på dröm och verklighet och inte tappar greppet om sin vardag och sina vanliga relationer är det väl en gåva att kunna känna som du.
Förr eller senare rinner det ut, som det gjort för mig, men det tar fart igen i någon ny förmodligen. Tror jag varit förälskad i någon hela mitt liv och ibland flera.
Det är bara att njuta men var medveten om att det kan såra din man, så håll det för dig själv. Risken är att andra bara föraktar en och inte förstår alls!