• Anonym (Kmr)

    99% av kollegornas skitsnack består av status någon gjort.

    Det visas & pratas om status & bilder personer gjort på sina sociala medier.

    Konstant skvaller om deras lågbegåvade resonemang, bekräftelse sökande selfies & låtsas lycka dom lagt ut. Kan vi snälla få slippa ibland att allt kretsar kring sociala medier? Måste man visa & konstant skvallra om vad andra gjort på sina sociala medier?

  • Svar på tråden 99% av kollegornas skitsnack består av status någon gjort.
  • Anonym (ppp)
    Anonym (Kmr) skrev 2021-04-22 09:07:43 följande:

    Det visas & pratas om status & bilder personer gjort på sina sociala medier.

    Konstant skvaller om deras lågbegåvade resonemang, bekräftelse sökande selfies & låtsas lycka dom lagt ut. Kan vi snälla få slippa ibland att allt kretsar kring sociala medier? Måste man visa & konstant skvallra om vad andra gjort på sina sociala medier?


    Så är det inte på mitt jobb så jag känner inte igen detta. Är det så på ditt jobb och det är ett problem för arbetsmiljön så pratar du med din chef. 
  • Anonym (Kmr)
    Anonym (ppp) skrev 2021-04-22 09:13:08 följande:

    Så är det inte på mitt jobb så jag känner inte igen detta. Är det så på ditt jobb och det är ett problem för arbetsmiljön så pratar du med din chef. 


    Kan inte klaga till chefen vad man gör på sina rast & lunch är upp till var & en. Tycker det är trist däremot att den tiden går till att visa vem som är SD & dum i huvudet.

    Visa & diskutera att nu har Åsa tagit selfie igen & borde söka professionell hjälp för sin självkänsla.

    Nu skryter Anders igen om sina belånade prylar. Titta här, titta här ser ni som dom håller på.

    Självklart gör man detta när kollegan när lämnat rummet. Sen förstår jag inte varför man visar vad dotterns mans svärson delat? Känner inte dom.
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Kmr) skrev 2021-04-22 09:07:43 följande:

    Det visas & pratas om status & bilder personer gjort på sina sociala medier.

    Konstant skvaller om deras lågbegåvade resonemang, bekräftelse sökande selfies & låtsas lycka dom lagt ut. Kan vi snälla få slippa ibland att allt kretsar kring sociala medier? Måste man visa & konstant skvallra om vad andra gjort på sina sociala medier?


    Vad dina kollegor pratar om på jobbet är inte din ensak. Går det ut över arbetet, ta det med chefen. Men deras samtalsämnen är deras ensak. 
  • Anonym (Kmr)
    Anonym (xxx) skrev 2021-04-22 09:31:15 följande:

    Vad dina kollegor pratar om på jobbet är inte din ensak. Går det ut över arbetet, ta det med chefen. Men deras samtalsämnen är deras ensak. 


    Självklart. Ber om ursäkt att jag skrev en tråd om hur trist jag tycker det är att aldrig få slippa att allt måste kretsa kring sociala medierna. Ska inte hända igen. Ha en fantastisk dag.
  • Panduro
    Anonym (Kmr) skrev 2021-04-22 09:35:49 följande:

    Självklart. Ber om ursäkt att jag skrev en tråd om hur trist jag tycker det är att aldrig få slippa att allt måste kretsa kring sociala medierna. Ska inte hända igen. Ha en fantastisk dag.


    Haha. Varför känner du att du måste be om ursäkt för det? Faktum kvarstår dock, du kan inte styra över andras samtalsämnen. Jag jobbar med 5 st kvinnor i övre medelåldern. Deras samtalsämnen är också otroligt ointressanta. Men vad ska man göra?
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Kmr) skrev 2021-04-22 09:35:49 följande:
    Självklart. Ber om ursäkt att jag skrev en tråd om hur trist jag tycker det är att aldrig få slippa att allt måste kretsa kring sociala medierna. Ska inte hända igen. Ha en fantastisk dag.
    Varför be om ursäkt, du får starta vilka trådar du vill.

    Men du får också tåla att folk svarar. Jag har inte ditt problem på mitt jobb, men råder dig till att hålla dig till de som inte pratar om sociala medier, eller att du själv börjar prata om annat istället. 
  • Virriga Vera
    Anonym (Kmr) skrev 2021-04-22 09:35:49 följande:
    Självklart. Ber om ursäkt att jag skrev en tråd om hur trist jag tycker det är att aldrig få slippa att allt måste kretsa kring sociala medierna. Ska inte hända igen. Ha en fantastisk dag.
    Har du försökt att byta samtalsämne eller sagt till att du tycker att det är tråkigt att lyssna på dem?
  • Anonym (F)

    Byt samtalsämne. Igen och igen. Kan vi inte prata om något annat? Ställ öppna frågor. Vad tror ni om det här? Prata om kunder eller om saker i samhället som berör ert företag/arbete.

    Är de elaka i sina kommentarer, säg att det där var inte snällt.

    Det utvecklas skitsnackarkulturer och de fortsätter för att man tillåter det.

  • Anonym (japp)

    Det är ju så på de flesta jobb att man inte är intresserad av allt kollegorna pratar om.

    På mitt jobb är ingen intresserad av sociala medier alls. Däremot är flera personer extremt intresserade av att prata om hur mycket de måste åka till varmare länder flera gånger om året för att överleva...hur hemskt vädret och mörkret är i Sverige...ah, de liiiider!

    Jag har slutat flyga pga klimatkrisen medan de är totalt obrydda om den. Jag sitter och tänker på annat när de håller på och pratar om nästa reda till Sri Lanka. Har gett upp att försöka få dem att tänka på klimatet, tyvärr. 

  • AndreaBD

    Hur intressanta samtalen på jobbet är, det beror helt på stället där man jobbar, dvs. indirekt på utbildningsnivån av dem anställda. Jag kan inte klaga alls, men mina kollegor är ju lärare och socionomer. Där har man intressanta samtal. 

  • Anonym (Kmr)
    Anonym (xxx) skrev 2021-04-22 09:43:46 följande:

    Varför be om ursäkt, du får starta vilka trådar du vill.

    Men du får också tåla att folk svarar. Jag har inte ditt problem på mitt jobb, men råder dig till att hålla dig till de som inte pratar om sociala medier, eller att du själv börjar prata om annat istället. 


    Bad om ursäkt för såg att det kommer spåra ur. Det kommer bli bitska svar att detta problem har andra aldrig någonsin varit med om & att problemet ligger på mig. Sociala medier är ett känsligt ämne ifrågasätta & man försvarar det med näbbar & klor har jag insett efter att läst par andra trådar här.

    Jag får gilla läget.
  • Anonym (Kmr)
    AndreaBD skrev 2021-04-22 10:04:28 följande:

    Hur intressanta samtalen på jobbet är, det beror helt på stället där man jobbar, dvs. indirekt på utbildningsnivån av dem anställda. Jag kan inte klaga alls, men mina kollegor är ju lärare och socionomer. Där har man intressanta samtal. 


    Det kan säkerligen vara på det viset.
  • AndreaBD
    Anonym (Kmr) skrev 2021-04-22 10:50:59 följande:
    Det kan säkerligen vara på det viset.
    Kanske behöver du skaffa mer utbildning, för att hamna på ett bättre ställe? Om det nu inte är något tillfälligt, under studier eller i väntan på annat. Då får man stå ut med det. 
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Kmr) skrev 2021-04-22 10:48:59 följande:
    Bad om ursäkt för såg att det kommer spåra ur. Det kommer bli bitska svar att detta problem har andra aldrig någonsin varit med om & att problemet ligger på mig. Sociala medier är ett känsligt ämne ifrågasätta & man försvarar det med näbbar & klor har jag insett efter att läst par andra trådar här.

    Jag får gilla läget.
    Vilken typ av arbetsplats handlar det om? Bara kvinnor eller män, eller blandat?
Svar på tråden 99% av kollegornas skitsnack består av status någon gjort.