Inlägg från: Anonym (Sarah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sarah)

Orolig för bebis i säte?

Du lär väl gå på fler kontroller innan det är dags. Vill inte skrämma dig men med mitt första barn var barnmorskan osäker på hur hon låg vid varje kontroll tog in kollegor som sa att hon låg med huvudet nedåt. Fattar i efterhand att hon aldrig låg med huvudet nedåt då det kändes annorlunda med nästa barn som faktiskt gjorde det. Slutade med akut snitt när jag kom in till förlossningen. Barnmorskan var väldigt ledsen och ångrade att hon inte litat på sin känsla och skickat mig på ultraljud. Om hon är osäker nästa gång, be om att få gå på ultraljud om du känner dig orolig.

• Anonym (Sarah)
    SF123 skrev 2021-04-22 21:38:47 följande:

Åh nej precis det jag är rädd för, hade du någon känsla själv att hon låg i säte? hur upplevde du det?

Jag skall dit igen om två veckor och kommer då vara i v.38 men skall absolut säga till igen när jag är där så svårt att veta ju när det är första gången och så vill man inte gå emot deras kompetens.

Då hade jag inte det eftersom jag inte visste hur det kändes. Förstod i efterhand att hon inte sparkade upp i revbenen som alla säger att bebisarna gör. Den knölen jag hade vid revbenen som de sa var rumpan var ju huvudet. Och ibland liksom vibrerade det ner mot underlivet. Typ att hon sparkade. De påstod ju att hon hade vänt sig. Men hade nog känt om en 4 kg tung bebis hade vänt sig. Hon låg ju på samma sätt hela tiden. Förstår att du inte vill ifrågasätta deras kompetens. Det gör intr jag heller, men eftersom det blev fel med första barnet och andra gången påstod bm att bebisen inte var stor trots att jag kände det och påpekade det flera gånger. Ut kom en 5 kg tung bebi. Så jag litar jag inte blint på barnmorskorna längre som jag gjorde vid första barnet.
Svar på tråden Orolig för bebis i säte?