Inlägg från: mari123 |Visa alla inlägg
  • mari123

Orolig för bebis i säte?

Jag skulle lita på BM på MVC. Hon är där för att hjälpa och stötta och har ingen ond agenda. 

• mari123
    Anonym (Du ska) skrev 2021-04-24 07:40:14 följande:
    Snälla håll dig till andra trådar du har inget här att göra
    Jaså? Jag har i alla fall fött två barn! Minns idag med nostalgi besöken på MVC. Vägning och provtagning och så fick man ligga på britsen och BM mätte magen och så satt vi ner och hon undrade hur jag mådde! Kändes faktiskt som om hon brydde sig på riktigt. Är det inte så nu?
  • mari123
    Anonym (Y) skrev 2021-04-24 08:12:23 följande:
    En barnmorska kan naturligtvis bry sig men ändå ha fel. Och som jag skrev tidigare. Ha press på sig uppifrån i vad man får erbjuda.

Dessutom finns det säkerligen barnmorskor på Mvc som är otrevliga och inte bryr sig om den gravida. Det finns naturligtvis i alla yrkesgrupper
    "Erbjuda"? Hur menar du då? Javisst kan det finnas elaka otrevliga BM...finns folk till allt men som fri svensk kvinna så kan man välja en ny.
  • mari123
    Anonym (Du ska) skrev 2021-04-24 08:31:53 följande:
    Nej man kan inte alltid välja en ny, i min stad finns det en och det är henne man får gå till en riktig surkärring är hon tyvärr
    Okej! Och det får pågå? Ingen klagar till högre instans? "Här i stan får man gå till "surkärringen" på MVC och det kan ingen göra ngt åt? HALLÅ!!
  • mari123
    Anonym (Y) skrev 2021-04-24 09:04:42 följande:
    Alltså det spelar ingen roll om man klagar. Det skall mycket fel till för att det skall bli några konsekvenser för vårdpersonal.

Vi har bytt bvc till 40 minuter bort för att slippa vår bvc-tant. Alla tycker hon är värdelös och det har absolut gjorts klagomål men det ger tyvärr inte effekt
    Fast BVC är ju lite annat. Då har man fått sin unge och om man inte känner för att gå till BVC så kan man strunta i det. 
  • mari123
    Anonym (Du ska) skrev 2021-04-24 09:14:21 följande:
    Jupp å då får man soc på sig, fattar inte varför du fortfarande svarar i ALLA trådar utan att veta ett piss
    Du tycker att jag inte "vet ett piss" men jag har fött två barn och minns tiden på MVC och BVC som de bästa i mitt liv. Det NORMALA är ju ändå att man har en bra kontakt på båda dessa fina instanser som finns där som stöd och hjälp! Tänker du att man bara får tycka om man är NEGATIV?
  • mari123
    Anonym (Du ska) skrev 2021-04-24 09:36:22 följande:
    Du kan ta din bra upplevelse i en annan tråd denna tråden handlar om en person som är orolig att barnet ligger fel. Din upplevelse har inget med barn i säte att göra därför hör du inte hemma här.
    Okej lämnar plats för kvinnor som väntar barn som kanske ligger i säte! Ibland blir man engagerad och det blir fel! HEJDÅ
Svar på tråden Orolig för bebis i säte?