Anonym (TS) skrev 2021-04-30 22:55:58 följande:
Det stämmer med studierna och lägsta FP, men jobbade så mycket det gick förra året så kanske att FK höjer SGI utifrån det. Jag uppfattade inte att graviditetspenningen i detta läge skulle baseras på SGI (t o m när jag pratade med FK första gången nämnde hon ingenting om det, trots att hon sa "SGI 0"), eller att jag inte skulle kunna jobba alls för den delen. Tar tacksamt emot förslag.
Min frågor till dig.
Arbetade du innan du studerade?
Har du glapp mellan det arbetet och studier?
Började du studera före 2018?
Om du började studera före 2018, har du då tagit fullt studiemedel för tiden före 2018?
Du har pausat dina studier. Vad har du gjort från att du pausade dessa fram tills nu? Har du några glapp? Alltså tid när du ej studerar eller arbetat?
Arbetade du under studierna? Isf hur mycket?
Vad har du haft för typ av anställning nu efter studierna?
Jag förstår att du arbetat efter studierna pausades. Hur länge?
Hur länge skulle din anställning i sommar vara? Vad är det för typ av anställning?
Vilken gravidvexka är du i nu?
Allt detta är frågor som behöver svar om jag skall kunna ge dig svar gällande sgi.
Naturligtvis är er planering också olycklig. Jag antar att du inte fått ditt sommarjobb när du blev gravid? Och dunkande alltså inte ens vara säker på att du faktiskt skulle HA ett jobb. Avstängning eller inte.
Nu kan ju inte alltid barn planeras optimalt, och jag hoppas verkligen att er ekonomi löser sig på bästa sätt. Glöm inte bort att soc finns. Beroende på hur kass er ekonomi är kan det gå att få hjälp från dem