Fler kvinnliga "blottare" än man tror?
Det pratas ju mycket, och förfasas över, blottare. Män som plötsligt visar sig nakna eller som går nakna på stränder eller liknande. Ett sjukt beteende enligt de flesta.
Och visst är det säkert så att kvinnor inte så ofta beter sig på det viset.
MEN, är kvinnor egentligen generellt minst lika intresserade av att visa upp sig? Bara att de sköter det hela snyggare?
Att jag ställer frågan är för att jag har många erfarenheter som tyder på detta.
Jag har varit på festivaler med offentliga duschar där jag har fått känslan av att många tjejer har varit medvetna om blickarna när de sakta tvålat in sina kroppar.
Jag har många gånger på stranden sett hur kvinnor har bytt om visat brösten och i bland mer - och samtidigt som de låtsats som ingenting, försynt har sett sig om för att se hur många som tittar.
Jag har sett kvinnor som övertydligt har stått nakna framför spegeln eller gått runt i rummet i lägenheter, trots att det har varit full insyn från tiotals andra lägenheter, (inklusive en jag suttit i) och där det varit fullt tydligt att det är mycket troligt att någon eller några observerar.
Och en hel rad andra situationer där jag verkligen har fått känslan av att kvinnan vill bli observerad naken.
Så, är det någon som har lust att prata öppet om det här? Är det vanligt att kvinnor tänder på att visa upp sig? För nära och kära - men även för främlingar...