• Anonym (Undrande)

Fler kvinnliga "blottare" än man tror?

Det pratas ju mycket, och förfasas över, blottare. Män som plötsligt visar sig nakna eller som går nakna på stränder eller liknande. Ett sjukt beteende enligt de flesta.

Och visst är det säkert så att kvinnor inte så ofta beter sig på det viset.

MEN, är kvinnor egentligen generellt minst lika intresserade av att visa upp sig? Bara att de sköter det hela snyggare?

Att jag ställer frågan är för att jag har många erfarenheter som tyder på detta.

Jag har varit på festivaler med offentliga duschar där jag har fått känslan av att många tjejer har varit medvetna om blickarna när de sakta tvålat in sina kroppar.

Jag har många gånger på stranden sett hur kvinnor har bytt om visat brösten och i bland mer - och samtidigt som de låtsats som ingenting, försynt har sett sig om för att se hur många som tittar.

Jag har sett kvinnor som övertydligt har stått nakna framför spegeln eller gått runt i rummet i lägenheter, trots att det har varit full insyn från tiotals andra lägenheter, (inklusive en jag suttit i) och där det varit fullt tydligt att det är mycket troligt att någon eller några observerar.

Och en hel rad andra situationer där jag verkligen har fått känslan av att kvinnan vill bli observerad naken.

Så, är det någon som har lust att prata öppet om det här? Är det vanligt att kvinnor tänder på att visa upp sig? För nära och kära - men även för främlingar...

• Svar på tråden Fler kvinnliga "blottare" än man tror?
  • Anonym (Njet)

Nej, det är endast i dina fantasier

• Anonym (Undrande)
    Anonym (Njet) skrev 2021-04-24 00:59:37 följande:

Nej, det är endast i dina fantasier

Nej inte alls, jag pratar om högst verkliga erfarenheter.
  • Anonym (Shade of grey)

några är säkert lite av exhibitionister som njuter av att visa upp sig. Och det är såklart de du lägger märke till. på sommaren när jag seglar i skärgården ser jag en hel del kvinnor ( och män ) som badar nakna från båten, så inget ovanligt

• Anonym (ppp)
    Anonym (Undrande) skrev 2021-04-24 01:02:25 följande:
    Nej inte alls, jag pratar om högst verkliga erfarenheter.
    Och hur många gånger i ditt liv har det hänt?

Jag har aldrig sett någon kvinna göra så som du gav exempel på. Kan det vara så att du tänkt mycket på detta och söker "bevis"? 
  • Anonym (Jorå)

Jag tror absolut att det finns, men som du sa, dom sköter det snyggare.

Jag är dock inne på en lite mildare linje, att man gillar att visa upp sig, se andras reaktioner. Allt mellan att gå utan bh till att visa upp sig vid ett nakenbad i litet sällskap.

Känner att det inte är blottare vi pratar om. Mer kvinnor som gillar uppmärksamheten och bekräftelsen det ger att retas lite med männen.

• Tukt

Man ska väl göra en viss skillnad på blottare och exhibitionister då de sista får en kick av att visa upp sig.
    Att blotta sig handlar mer om makt, att den som blir utsatt inte ska kunna välja, komma bort, medan exhibitionistens drivkraft är just att folk väljer att titta på just hen. 

• Anonym (.)

Det är en väldig skillnad i att någon är naken i en dusch på en festival och njuter av blickarna till att någon går och visar upp sig naken på en lekplats med barn. Det förstnämnda är ett naturligt ställe att vara naken på. Ingen går in i en offentlig dusch och blir chockad över att se någon naken. Att du väljer att titta lite extra och hon eller han njuter av det gör det inte till blottande. Inte heller att gå naken i sin egen lägenhet, trots insyn. Visst kan man föredra att någon drar ner persiennerna innan de klär av sig men det är deras lägenhet och du väljer att titta in. På stranden har jag sett både kvinnor och män byta om helt utan att skyla sig. Inget konstigt det heller enligt mig då man kan förvänta sig nakna kroppar på stranden även om jag själv inte skulle göra det så öppet.

Blottande är för mig när det sker på en onaturlig plats i en onaturlig situation. Det är inte så att du råkar vara naken för att du duschar utan du visar dig naken just för visandets skull, andra är oförberedda och påtvingade din nakenhet.

• Anonym (Undrande)
    Anonym (.) skrev 2021-04-24 08:52:19 följande:

Det är en väldig skillnad i att någon är naken i en dusch på en festival och njuter av blickarna till att någon går och visar upp sig naken på en lekplats med barn. Det förstnämnda är ett naturligt ställe att vara naken på. Ingen går in i en offentlig dusch och blir chockad över att se någon naken. Att du väljer att titta lite extra och hon eller han njuter av det gör det inte till blottande. Inte heller att gå naken i sin egen lägenhet, trots insyn. Visst kan man föredra att någon drar ner persiennerna innan de klär av sig men det är deras lägenhet och du väljer att titta in. På stranden har jag sett både kvinnor och män byta om helt utan att skyla sig. Inget konstigt det heller enligt mig då man kan förvänta sig nakna kroppar på stranden även om jag själv inte skulle göra det så öppet.

Blottande är för mig när det sker på en onaturlig plats i en onaturlig situation. Det är inte så att du råkar vara naken för att du duschar utan du visar dig naken just för visandets skull, andra är oförberedda och påtvingade din nakenhet.

Ja så klart. Människor (män oftast) som plötsligt hoppar fram och visar kuken, det är ju en annan sak. Egentligen borde jag döpt tråden "Fler kvinnliga exhibitionister än man tror"
  • Anonym (Animalize)

Jag vet iaf att kvinnor gillar att visa upp sig på bilder när man t ex chattar.
    Senast igår pratade jag sex med en tjej, och hon frågade om jag ville se bild på hennes bröst.
    Hänt tidigare.
    En annan visade sig vara helt naken när hon startade sin cam.

• Anonym (..)

Detta;

Jag har sett kvinnor som övertydligt har stått nakna o* gått runt i rummet i lägenheter, trots att det har varit full insyn från tiotals andra lägenheter, och där det varit fullt tydligt att det är mycket troligt att någon eller några observerar.

Det där gör ju säkert närmare 70-80% alla tjejer/kvinnor. 

Svar på tråden Fler kvinnliga "blottare" än man tror?