• Anonym (Undrande)

Fler kvinnliga "blottare" än man tror?

Det pratas ju mycket, och förfasas över, blottare. Män som plötsligt visar sig nakna eller som går nakna på stränder eller liknande. Ett sjukt beteende enligt de flesta.

Och visst är det säkert så att kvinnor inte så ofta beter sig på det viset.

MEN, är kvinnor egentligen generellt minst lika intresserade av att visa upp sig? Bara att de sköter det hela snyggare?

Att jag ställer frågan är för att jag har många erfarenheter som tyder på detta.

Jag har varit på festivaler med offentliga duschar där jag har fått känslan av att många tjejer har varit medvetna om blickarna när de sakta tvålat in sina kroppar.

Jag har många gånger på stranden sett hur kvinnor har bytt om visat brösten och i bland mer - och samtidigt som de låtsats som ingenting, försynt har sett sig om för att se hur många som tittar.

Jag har sett kvinnor som övertydligt har stått nakna framför spegeln eller gått runt i rummet i lägenheter, trots att det har varit full insyn från tiotals andra lägenheter, (inklusive en jag suttit i) och där det varit fullt tydligt att det är mycket troligt att någon eller några observerar.

Och en hel rad andra situationer där jag verkligen har fått känslan av att kvinnan vill bli observerad naken.

Så, är det någon som har lust att prata öppet om det här? Är det vanligt att kvinnor tänder på att visa upp sig? För nära och kära - men även för främlingar...

• Svar på tråden Fler kvinnliga "blottare" än man tror?
  • Anonym (Undrande)

Jag pratade faktiskt häromdagen med en väninna som påstod att hon hade pratat med sina vänner och under en vinkväll hade flera "erkänt" att de tänder väldigt mycket på att visa upp sig i diverse situationer.

Kanske är det någon gammal instinkt som gör sig till känna? Det kanske ligger i den kvinnliga sexualiteten att det är upphetsande när någon tittar på ens privata delar och blir kåt av det?

• Anonym (Örjan, 27 år)

Händer mig dagligen. Stod och väntade på bussen härom dagen och fram kommer en tjej och säger "Nu ska jag visa dig min fitta".

• Anonym (Nix)

Funkar inte eftersom kvinnor riskerar bli våldtagna.

• Tukt
    Anonym (Nix) skrev 2021-05-31 09:57:28 följande:

Funkar inte eftersom kvinnor riskerar bli våldtagna.

Alltid?
  • Anonym (Ölg)

Du kan ju inte jämföra manliga blottare som plötsligt dyker upp bakom någon buske och öppnar rocken och blottar sitt könsorgan med uppmärksamhetstörstande kvinnor. Manliga blottare är faktiskt riktigt obehagligt att råka ut för.

• Anonym (Ölg)
    Anonym (Örjan, 27 år) skrev 2021-05-30 00:29:05 följande:

Händer mig dagligen. Stod och väntade på bussen härom dagen och fram kommer en tjej och säger "Nu ska jag visa dig min fitta".

Det hände i din fantasi.
  • n bengtsson

Tror inte det tyvärr. Har aldrig sett någon tjej/kvinna som vill blotta sig. Tyvärr.

• Postman

Haha ja precis. Det är ju bara att gå på vilken fest som helst, på krogen eller sitta vid stadens torg en sommardag så ser man en hel del tuttar och annat som kvinnor gärna mer än gärna visar upp. Som du säger så finns det en blottare i kvinnor med men de gör det lite snyggare.

• Anonym (Lars-Åke)

Bortsett från det där med blottare: Visst tycker kvinnor om att visa upp sig på ett sexigt sätt. Båda mina fruar har gillat det, i sängen har de blottat sig, legat och visat upp sig när de smeker sin fitta, juckar mot mig etc. Läckert.

• Anonym (Jo)

Är nog inte så vanligt.

• KimLinnefeldt

Hur många kilometer sminkhyllor och klädställningar finns det på stan, jämfört med motsvarande för män? Tydligt bevis på att kvinnor är måna om att visa upp sig på alla sätt.

• Tukt

...men det är ju ändå rätt långt i från grundfrågan att blotta sig. Vilket är ett sätt att utsätta andra för nakenhet och kön, som inte önskar detta.
    Den enda liknelsen är väl i så fall att det finns ett moment av makt i de båda.

• Anonym (Yes)

Jag tror det är mer accepterat att kvinnor visar sig än när män gör det. Alla män som råkar se blir säkert överlyckliga. Så ja det finns kvinnliga blottare med helt klart, internet är ju fullt av dem också.

• Anonym (Lars-Åke)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2021-08-26 11:51:17 följande:

Bortsett från det där med blottare: Visst tycker kvinnor om att visa upp sig på ett sexigt sätt. Båda mina fruar har gillat det, i sängen har de blottat sig, legat och visat upp sig när de smeker sin fitta, juckar mot mig etc. Läckert.

Tukt skrev 2021-08-27 09:28:08 följande:

...men det är ju ändå rätt långt i från grundfrågan att blotta sig. Vilket är ett sätt att utsätta andra för nakenhet och kön, som inte önskar detta.
    Den enda liknelsen är väl i så fall att det finns ett moment av makt i de båda.

TS menade inte exakt samma sak som med manliga blottare, som ju är sexuella misshandlare.

TS: "Människor (män oftast) som plötsligt hoppar fram och visar kuken, det är ju en annan sak. Egentligen borde jag döpt tråden "Fler kvinnliga exhibitionister än man tror""

Han menade nog mer om kvinnor gillar att visa upp sig, sexuellt.
  • Tukt
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2021-08-27 09:39:18 följande:

Tukt skrev 2021-08-27 09:28:08 följande:
    TS menade inte exakt samma sak som med manliga blottare, som ju är sexuella misshandlare.

TS: "Människor (män oftast) som plötsligt hoppar fram och visar kuken, det är ju en annan sak. Egentligen borde jag döpt tråden "Fler kvinnliga exhibitionister än man tror""

Han menade nog mer om kvinnor gillar att visa upp sig, sexuellt.
    Jo, jag vet. Eftersom tråden är fyra månader lång har det varit uppe minst ett par gånger.
    Tycker ändå det är viktigt att blanda i hop sexualbrott, om än skrivet i citationstecken, med att det finns mycket smink på stan.
Svar på tråden Fler kvinnliga "blottare" än man tror?