• Osäkerkille123

Tinder har förstört mitt självförtroende

Hej!

Allt började när jag laddade ner Tinder och det resulterade att jag fick väldigt få matchningar. Då snackar vi om bara max 2-3 matchningar. Jag började spekulera att appen inte funkade normalt men när jag började om på nytt med någon annans bilder som profilbild så började det trilla av matchningar. Jag må inte vara en bög men killen (från fake-konto) ser rent allmänt bra ut. Enligt mina vänner är det inget fel med mina bilder och tro mig jag har fan tryharda bilder. Sen dess har mitt självförtroende sjunkit långsamt precis som båten Titanic.

Jag antar att detta är gudstecken att jag ska bli till en bög eftersom tydligen för tjejernas ögon är jag en oattraktiv person. För att hitta svar på min fråga om varför fick jag få matchningar började jag googla. Ett svar som jag fick är att konkurrensen om tjejerna är stenhård eftersom ?det finns mer fiskare än fiskar i havet?. Det andra svaret är att mitt Elo-score är lågt, vilket gör att man inte visas när tjejerna swipear.

Efter cirka 17- 18 års av studier är jag smart nog att se sanningen i vitögat, att anledningen till att jag har få matchningar är att många vänster swipear min profilbild. Med andra ord inte ger mig tummen upp.

Avslutningsvis vill jag säga att det gör ont i hjärtat och själen. Om bara mina föräldrar kunde ge mig ett bättre ansikte, gener och längd.

• Svar på tråden Tinder har förstört mitt självförtroende
  • Anonym (Man)

Om man hade kunnat välja att bli homo, så hade jag nog gjort det.

Kvinnor är betydligt krångligare än män =) haha

• Anonym (Iko)
    Osäkerkille123 skrev 2021-04-26 19:56:30 följande:

Hej!

Allt började när jag laddade ner Tinder och det resulterade att jag fick väldigt få matchningar. Då snackar vi om bara max 2-3 matchningar. Jag började spekulera att appen inte funkade normalt men när jag började om på nytt med någon annans bilder som profilbild så började det trilla av matchningar. Jag må inte vara en bög men killen (från fake-konto) ser rent allmänt bra ut. Enligt mina vänner är det inget fel med mina bilder och tro mig jag har fan tryharda bilder. Sen dess har mitt självförtroende sjunkit långsamt precis som båten Titanic.

Jag antar att detta är gudstecken att jag ska bli till en bög eftersom tydligen för tjejernas ögon är jag en oattraktiv person. För att hitta svar på min fråga om varför fick jag få matchningar började jag googla. Ett svar som jag fick är att konkurrensen om tjejerna är stenhård eftersom ?det finns mer fiskare än fiskar i havet?. Det andra svaret är att mitt Elo-score är lågt, vilket gör att man inte visas när tjejerna swipear.

Efter cirka 17- 18 års av studier är jag smart nog att se sanningen i vitögat, att anledningen till att jag har få matchningar är att många vänster swipear min profilbild. Med andra ord inte ger mig tummen upp.

Avslutningsvis vill jag säga att det gör ont i hjärtat och själen. Om bara mina föräldrar kunde ge mig ett bättre ansikte, gener och längd.

Varför bryr du dig om det?

Fokusera på att förbättra dig istället.
  • Anonym (Iko)
    Osäkerkille123 skrev 2021-04-26 19:56:30 följande:

Leta aldrig ursäkter utan gör det du kan göra. Din situation beror inte på dina föräldrars gener eller ens dina utan att du inte agerat tillräckligt mycket.

Det glädjande är att du kan börja agera.
  • Anonym (Singeltjej33)

Hej.

Jag beklagar ditt uppvaknande av den ytliga verkligheten. Jag tänker att du inte är en tinderkille, du kanske borde söka dig till andra platser? Svårt nu, jag vet. Men du verkar inte lika förstörd som många som befinner sig på dejtingsidorna. Önskar dig all lycka.

Kram

• Pinotage

Se det så här : Kvinnorna swipear bara höger på de 5% allra snyggaste killarna - och det oavsett hur dom själva ser ut. Det innebär att du kanske är snyggare än de allra flesta män  - men det hjälper inte på Tinder.

• Undertext

Nu har jag slutat swipa och raderat Tinder, men har du någon presentation? Jag swipade exempelvis personligen vänster på alla som saknade riktig presentation (oavsett utseende) förutom en. Och det var enbart för att han -supergillade- min profil som jag blev nyfiken på honom, och nu dejtar vi två.

• Anonym (K)

Jag tror att dina vänner ljuger, eller så saknas en del info här. En fin kille kan lätt bli bortvald pga dåliga bilder. Presentationen kanske är skit dessutom. Du måste se över hela din presentation, fundera på vad som kan förbättras. Det ska vara lagom mycket text, undvik alla klyschor och fundera starkt på vem du är och vad du söker.

• viseversa

Tinder är ju BARA yta. och vill man hitta kärleken ska man itne använda tinder. För som sagt ytligare dating finns inte. Sen kan man inte kräva att tjejer ska tycka man ser bra ut heller. Alla är inte snygga och just tinder visar inte insidan utan tjejerna går bara på ytan. 

• Anonym (X)

Du låter väldigt ung, hur gammal är du?

• Anonym (Sant)

Ja, välkommen till verkligheten. Som det varit sedan urminnes tider vill folk ha SNYGGA människor, du är helt enkelt inte snygg, du är ful. Och bögar som du så fint använder kommer inte vilja ha dig heller, eftersom, chock, de vill OCKSÅ ha snygga människor. Du får helt enkelt lära dig leva med att du är oattraktiv, både till utseendet och din personlighet som jag ser här, och att ingen tjej ELLER kille vill ha dig, och du kommer få leva ensam. Det är så livet är!

Svar på tråden Tinder har förstört mitt självförtroende