• Osäkerkille123

    Tinder har förstört mitt självförtroende

    Hej!

    Allt började när jag laddade ner Tinder och det resulterade att jag fick väldigt få matchningar. Då snackar vi om bara max 2-3 matchningar. Jag började spekulera att appen inte funkade normalt men när jag började om på nytt med någon annans bilder som profilbild så började det trilla av matchningar. Jag må inte vara en bög men killen (från fake-konto) ser rent allmänt bra ut. Enligt mina vänner är det inget fel med mina bilder och tro mig jag har fan tryharda bilder. Sen dess har mitt självförtroende sjunkit långsamt precis som båten Titanic.

    Jag antar att detta är gudstecken att jag ska bli till en bög eftersom tydligen för tjejernas ögon är jag en oattraktiv person. För att hitta svar på min fråga om varför fick jag få matchningar började jag googla. Ett svar som jag fick är att konkurrensen om tjejerna är stenhård eftersom ?det finns mer fiskare än fiskar i havet?. Det andra svaret är att mitt Elo-score är lågt, vilket gör att man inte visas när tjejerna swipear.

    Efter cirka 17- 18 års av studier är jag smart nog att se sanningen i vitögat, att anledningen till att jag har få matchningar är att många vänster swipear min profilbild. Med andra ord inte ger mig tummen upp.

    Avslutningsvis vill jag säga att det gör ont i hjärtat och själen. Om bara mina föräldrar kunde ge mig ett bättre ansikte, gener och längd.

  • Svar på tråden Tinder har förstört mitt självförtroende
  • Osäkerkille123
    Undertext skrev 2021-04-26 21:34:53 följande:

    Nu har jag slutat swipa och raderat Tinder, men har du någon presentation? Jag swipade exempelvis personligen vänster på alla som saknade riktig presentation (oavsett utseende) förutom en. Och det var enbart för att han -supergillade- min profil som jag blev nyfiken på honom, och nu dejtar vi två.


    Hej!

    Ja det har jag. Men hur som helst så är jag glad över att du har träffat din framtida partner via Tinder.
  • Osäkerkille123
    Anonym (K) skrev 2021-04-26 22:18:50 följande:

    Jag tror att dina vänner ljuger, eller så saknas en del info här. En fin kille kan lätt bli bortvald pga dåliga bilder. Presentationen kanske är skit dessutom. Du måste se över hela din presentation, fundera på vad som kan förbättras. Det ska vara lagom mycket text, undvik alla klyschor och fundera starkt på vem du är och vad du söker.


    Tja!

    Tro mig mina vänner är mest brutala människor som jag varit med om. Mina vänner kan spotta ut sig ord innan ens tänka två gånger.
  • Osäkerkille123
    Anonym (Iko) skrev 2021-04-27 17:51:08 följande:
    Jag är lärare.
    För vilka ämne då, om du skulle vara en svenskalärare vad anser du om min svenska?
  • Anonym (Iko)
    Osäkerkille123 skrev 2021-04-27 18:01:26 följande:

    För vilka ämne då, om du skulle vara en svenskalärare vad anser du om min svenska?


    Den kan förbättras men om du ska lyckas att göra dig mer attraktiv så är a och o:

    1) Få en ok titel (studievägledare är helt ok)

    2) Sköt din kropp, hygien och din hälsa

    3) Sköt du ekonomi och bygg en buffert så att du har möjlighet att ta steget till villa/radhus

    4) Våga våga och våga ändå mer. Var beredd på att misslyckas, misslyckas, misslyckas och att misslyckas. När man ska träffa någon är grunden att man ska kunna bli avvisad 1000 gånger och ändå ha kvar självförtroendet. Den 1001 kvinnan du möter kan vara din fru. Och det räcker att träffa en bra kvinna i livet.
  • Osäkerkille123
    Anonym (Iko) skrev 2021-04-27 18:09:59 följande:
    Den kan förbättras men om du ska lyckas att göra dig mer attraktiv så är a och o:

    1) Få en ok titel (studievägledare är helt ok)

    2) Sköt din kropp, hygien och din hälsa

    3) Sköt du ekonomi och bygg en buffert så att du har möjlighet att ta steget till villa/radhus

    4) Våga våga och våga ändå mer. Var beredd på att misslyckas, misslyckas, misslyckas och att misslyckas. När man ska träffa någon är grunden att man ska kunna bli avvisad 1000 gånger och ändå ha kvar självförtroendet. Den 1001 kvinnan du möter kan vara din fru. Och det räcker att träffa en bra kvinna i livet.
    Jag håller med dig till fullo.
  • Undertext
    Osäkerkille123 skrev 2021-04-27 17:53:35 följande:

    Hej!

    Ja det har jag. Men hur som helst så är jag glad över att du har träffat din framtida partner via Tinder.


    Ett annat tips från mig är podcasten ?Happy dating?, finns även på Instagram (happydating.se). Handlar om att dejting börjar med dig, självkänsla osv. Men även tips på hur en skriver en presentation för att attrahera en person som är rätt för dig osv. Såg att du var öppen för diverse livsstilsförändringar etc. så kanska kan vara intressant att titta på.
  • Osäkerkille123
    Undertext skrev 2021-04-27 18:31:14 följande:
    Ett annat tips från mig är podcasten ?Happy dating?, finns även på Instagram (happydating.se). Handlar om att dejting börjar med dig, självkänsla osv. Men även tips på hur en skriver en presentation för att attrahera en person som är rätt för dig osv. Såg att du var öppen för diverse livsstilsförändringar etc. så kanska kan vara intressant att titta på.
    Hej!

    Tack som fan! Ska kolla snart.
  • KlantSmurfen

    Nätdejting är nog inget för mej heller men jag upplever det inte som ett problem eftersom jag aldrig provat.

  • Anonym (X)
    Osäkerkille123 skrev 2021-04-27 17:42:16 följande:
    Hej!

    Jag är en 98:a. Med andra ord, 22 år just nu.
    Då kommer du växa i dig själv och bli säkrare och bättre hela tiden.
    Din tid kommer!
  • mari123

    ELLER kanske har Tinder gjort ditt självförtroende mer rimligt? Du kanske hade ett väldigt stort ego som du liksom inte riktigt fyllde ut?

  • farman

    Sverige har ett enorm överskott av män sedan flyktinginvandringen.
    Det räcker inte att längre var en tyst mens snäll man med alldagligt utseende såsom det är i Finland.
    Förut fik jag en dejt med en väldigt söt liten röd tota på spray date 29 år yngre sex direkt.  Samt en söt koreansk adopterad tjej 16 år yngre på en annan dejt.
    Före invandringen.
    Helt krasst så är konkurrensen enorm idag.
    Jag träffade en 30 år yngre tjej nu i tvättstugan och får se vad det leder till.
    Jag var närvarande  avslappnad i tvättstugan .
    Försök vardagslivet samt var närvarande i vad du säger som inte helt betyder så mycket. Närvaron viktigast.

  • mari123
    farman skrev 2021-04-28 07:20:27 följande:

    Sverige har ett enorm överskott av män sedan flyktinginvandringen.
    Det räcker inte att längre var en tyst mens snäll man med alldagligt utseende såsom det är i Finland.
    Förut fik jag en dejt med en väldigt söt liten röd tota på spray date 29 år yngre sex direkt.  Samt en söt koreansk adopterad tjej 16 år yngre på en annan dejt.
    Före invandringen.
    Helt krasst så är konkurrensen enorm idag.
    Jag träffade en 30 år yngre tjej nu i tvättstugan och får se vad det leder till.
    Jag var närvarande  avslappnad i tvättstugan .
    Försök vardagslivet samt var närvarande i vad du säger som inte helt betyder så mycket. Närvaron viktigast.


    FAST är svenska (om uttrycket tillåts med förlov sagt) kvinnor så särskilt intresserade av "nyanlända" eller flyktingar *typ*`? 
  • Anonym (Iko)
    mari123 skrev 2021-04-28 07:57:42 följande:

    FAST är svenska (om uttrycket tillåts med förlov sagt) kvinnor så särskilt intresserade av "nyanlända" eller flyktingar *typ*`? 


    Nej, det är inte de svenska kvinnorna. Skillnaden är att idag kan vilken tjej som helst träffa en attraktiv man när hon vill för sexuellt utbyte och förhoppningar (ofta falska) om ett förhållande.
  • Anonym (Blomman)
    Anonym (Iko) skrev 2021-04-28 09:03:46 följande:

    Nej, det är inte de svenska kvinnorna. Skillnaden är att idag kan vilken tjej som helst träffa en attraktiv man när hon vill för sexuellt utbyte och förhoppningar (ofta falska) om ett förhållande.


    Nej de har börjat dejta dessa killar. Speciellt i städer där det finns många nyanlända.
  • KittyK80
    farman skrev 2021-04-28 07:20:27 följande:
    Sverige har ett enorm överskott av män sedan flyktinginvandringen.
    Det räcker inte att längre var en tyst mens snäll man med alldagligt utseende såsom det är i Finland.
    Förut fik jag en dejt med en väldigt söt liten röd tota på spray date 29 år yngre sex direkt.  Samt en söt koreansk adopterad tjej 16 år yngre på en annan dejt.
    Före invandringen.
    Helt krasst så är konkurrensen enorm idag.
    Jag träffade en 30 år yngre tjej nu i tvättstugan och får se vad det leder till.
    Jag var närvarande  avslappnad i tvättstugan .
    Försök vardagslivet samt var närvarande i vad du säger som inte helt betyder så mycket. Närvaron viktigast.
    Nej, Sverige har inte ett enormt överskott av män.
    www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/sveriges-befolkningspyramid/
  • Anonym (Iko)
    Anonym (Blomman) skrev 2021-04-28 12:23:45 följande:

    Nej de har börjat dejta dessa killar. Speciellt i städer där det finns många nyanlända.


    Inga kvalitetstjejer...
Svar på tråden Tinder har förstört mitt självförtroende