• Tue 27 Apr 2021 23:48
    1495 visningar
    15 svar
    15
    1495

    Jag ser ut som 60 men är 40

    Hej
    Är en ganska otränad kille på 40 år, går promenader ca 2 gånger i veckan och kan gå rätt fort och långt men jag joggar typ aldrig.

    Mitt största problem är dock mitt silvergråa hår, det ser ut som jag är 65 redan!!
    HJÄLP!!!

    På sommaren blir mitt hår väldigt ljust, finns 65 åringar som inte alls har så här grått hår ens, jag ser helt enkelt ut som en gubbstrutt Tyst


    Även mitt ansikte har blivit slitet då jag varit mycket i solen och jobbat på somrarna.
    Har även börjat få den där runda magen som gubbar får.

    Ibland undrar jag om jag har någon sjukdom som gör att jag har börjat åldras snabbt. Har faktiskt en sjukdom med hjärtklaffarna så mitt syre i blodet blir fungerar ibland inte som det ska, då blir jag jättetrött och ser ännu äldre ut.

  • Svar på tråden Jag ser ut som 60 men är 40
  • Gameof­throne­s
    Wed 28 Apr 2021 04:54
    #1

    Du säger själv att du är otränad. Vad äter du? Hur mycket isåfall? Äter du snacks?

    Själv kan jag tycker jag att silvergrått är snyggt. Det är även ärfligt. Hur klär du dig? Har du kläder som en riktig gammal gubbe så får du skylla dig själv.

    Är du lång kort mellan? Är du kort gå med rak rygg med stolthet att du har grått hår. Det gäller även alla längder.

    Byt eventuell klädstil? Man behöver inte byta klädstil radikalt. Utan tänk vad som är riktigt snyggt för en 40 åring googla. Är du nöjd med din klädsel låt det va? Men isåfall ändra din synvinkel till bättre för då mår du bättre. Är du inte nöjd med ditt gråa hår? Färga det till en naturell färg. Men jag tycket att låta det va. Det är skitsnyggt. Ha vanliga loose fit jeans med pikètröja och n snygg tröja till eller en vardaglig kavaj. Tips och idéer.

    Bär din ålder med stolthet.

  • Gameof­throne­s
    Wed 28 Apr 2021 05:10
    #2

    Har du problem me klaffarna så bör du tänka lite mer positivt på livet. Är du deppig? Det kan leda båda det och det andra.

    Gör ngt åt dig själv successivt? Men tänk på din hälsa och försök få en rätt inställning till livet.

    Jag är 40 ser ut som 28-30 år men det är genetiskt och inte så plyschiga krämer eller så, utan naturliga saker.

    Smink får gärna vara bra kvalité oavsett budget.

    Jag klär mig i allt klänning, kjol, finbyxor, träningskläder mm. Färgar håret i olika färger.

    Min man är dubbelt så gammal han ser ut som 40-45. Genetiskt. Men har fått grått hår med blandat med silvergrått. Snyggt. han är som jag när det gäller kläder.

    Våran kost består av hemlagad mat (även pasta) frukt och grönt, kött, fisk mm. Snacks och godis till måtta. Kan dra i mig en Starbucks då och då, snickers.

    Vi tränar dock. Min man gör det mer än jag. Rör mig så mkt på arbetet.

  • Gameof­throne­s
    Wed 28 Apr 2021 05:13
    #3

    Skrev otydligt på smink.

    Det ska stå budget till lyx. Det ska va bra kvalité

  • Wed 28 Apr 2021 09:14
    #4
    Gameofthrones skrev 2021-04-28 04:54:56 följande:

    Du säger själv att du är otränad. Vad äter du? Hur mycket isåfall? Äter du snacks?

    Själv kan jag tycker jag att silvergrått är snyggt. Det är även ärfligt. Hur klär du dig? Har du kläder som en riktig gammal gubbe så får du skylla dig själv.

    Är du lång kort mellan? Är du kort gå med rak rygg med stolthet att du har grått hår. Det gäller även alla längder.

    Byt eventuell klädstil? Man behöver inte byta klädstil radikalt. Utan tänk vad som är riktigt snyggt för en 40 åring googla. Är du nöjd med din klädsel låt det va? Men isåfall ändra din synvinkel till bättre för då mår du bättre. Är du inte nöjd med ditt gråa hår? Färga det till en naturell färg. Men jag tycket att låta det va. Det är skitsnyggt. Ha vanliga loose fit jeans med pikètröja och n snygg tröja till eller en vardaglig kavaj. Tips och idéer.

    Bär din ålder med stolthet.


    Jag äter snacks men bara på helger, äter alltid hemlagad mat.
    Har dock märkt att om jag äter mer grönsaker får jag oftast finare hy efter ett par dagar men det beror även på hur bra jag sovit.

    Jag har typ jeans och skjorta och någon vanlig tröja, inga hängslen eller så eller gubbskor.

    På min mammas sida blev alla män silverhåriga tidigt som jag förstår det, på pappas sida är alla mörkhåriga.
    Jo visst kan det vara snyggt med silvergrått på äldre, men jag är ju bara 40.

    Jag är en kort och smal kille på 173cm och väger runt 70kg. Så fort jag börjar gå upp i vikt så får jag bukmage dock, allt lägger sig där. Har perioder då jag tränar lite mer.

    Har även problem med svullen mage emellanåt så då ser jag inte så fräsch ut.
  • Wed 28 Apr 2021 09:22
    #5

    Härlig med någon som erkänner! Familjeliv är annars fylld av tanter som säger sig vara nästan 300 år yngre än vad dom är. Inget av detta någonsin bekräftat. Tvärt om i ett fall faktiskt... minst 200 år där inget gått obemärkt förbi.

    Håret, två val!
    1 - Raka av skiten.
    2 - Färga

    Köp sådana här hockus-pokus-krämer och kör i ansiktet så ser du snart ut som Ken i barbie. Eller något åt det hållet!

    Magen får du väl jobba på.

  • Wed 28 Apr 2021 09:59
    #6

    Det finns ju massor av män som börjar få gråa hår innan de är 40 så det är ju inte så konstigt om du har mycket grått hår. Om det känns som ett problem kan du ju färga håret.


    Ditt största problem är att du är otränad (promenad två dagar i veckan räknar jag inte som träning alls. Det är lite vardagsmotion). Gissar på att din fysiologiska ålder inte alls matchar din biologiska ålder. Kan hända att jag minns fel på begreppen, men det jag menar är att din fysik motsvarar någon som är äldre än 40.


    En tränad kropp ser i regel yngre ut än en otränad, och det är nyttigt att ha bra kondition. Börja med någon form av träning där du höjer pulsen samt lite styrketräning. Det behöver inte vara något mer avancerat än att du gör lite armhävningar varje dag och några övningar för bålen. Det gör dig inte till en fitnessmodell, men om du lägger 15-20 minuter per dag på lite styrkeövningar hemma kommer du rätt långt i att förbättra din kropp. Du kan hitta bra nybörjarprogram på Youtube.


     


    Man kan inte göra så mycket åt sina gener, men man har full kontroll på hur man tränar och rör sig.


     

  • Jonnyn­ilsson
    Wed 28 Apr 2021 10:00
    #7

    Hade det bara varit färgen på håret så går det ju alltid att färga det.

    Men du verkar ha en hel del andra saker att ta hand om innan du behöver oroa dig för hårt.

  • Kodia
    Wed 28 Apr 2021 12:37
    #8

    Många män som är 40+ kör på snaggat/rakat. Då syns det inte hur mycket hår man har eller vilken färg det har... De flesta tjejer brukar tycka det är snyggt, också!

    Att smörja in ansiktet med en ansiktskräm är en bra idé, om du inte redan gör det.

  • Wed 28 Apr 2021 12:46
    #9
    Gameofthrones skrev 2021-04-28 04:54:56 följande:

    Du säger själv att du är otränad. Vad äter du? Hur mycket isåfall? Äter du snacks?

    Själv kan jag tycker jag att silvergrått är snyggt. Det är även ärfligt. Hur klär du dig? Har du kläder som en riktig gammal gubbe så får du skylla dig själv.

    Är du lång kort mellan? Är du kort gå med rak rygg med stolthet att du har grått hår. Det gäller även alla längder.

    Byt eventuell klädstil? Man behöver inte byta klädstil radikalt. Utan tänk vad som är riktigt snyggt för en 40 åring googla. Är du nöjd med din klädsel låt det va? Men isåfall ändra din synvinkel till bättre för då mår du bättre. Är du inte nöjd med ditt gråa hår? Färga det till en naturell färg. Men jag tycket att låta det va. Det är skitsnyggt. Ha vanliga loose fit jeans med pikètröja och n snygg tröja till eller en vardaglig kavaj. Tips och idéer.

    Bär din ålder med stolthet.


    så din man är 80 år gammal och ser ut som 40? 
  • Wed 28 Apr 2021 21:20
    #10
    Kodia skrev 2021-04-28 12:37:05 följande:

    Många män som är 40+ kör på snaggat/rakat. Då syns det inte hur mycket hår man har eller vilken färg det har... De flesta tjejer brukar tycka det är snyggt, också!

    Att smörja in ansiktet med en ansiktskräm är en bra idé, om du inte redan gör det.


    Jag jag märker att man ser piggare ut om man använder något smörjmedel i ansiktet men gillar inte doften av afhershave.

    Kanske måste jag även ha typ gel i håret för det ser så livlöst ut annars, typ som Boris Johnsson. Har väldigt stripigt hår som känns torrt. Jag vill inte heller duscha varje dag men det kanske är ända lösningen för att få glansigt fint hår.

    Hade jättefint hår upp till 30 års ålder då var det nästan brunt med lite röd ton.

    Jag var så stolt över mitt hår ända till 30 års ålder sedan kom dom grå håren. Blev även retad på jobbet för mina grå strån och det tog hårdare än jag trodde.
  • Wed 28 Apr 2021 22:05
    #11
    Stefan99 skrev 2021-04-28 21:20:30 följande:
    Jag jag märker att man ser piggare ut om man använder något smörjmedel i ansiktet men gillar inte doften av afhershave.

    Kanske måste jag även ha typ gel i håret för det ser så livlöst ut annars, typ som Boris Johnsson. Har väldigt stripigt hår som känns torrt. Jag vill inte heller duscha varje dag men det kanske är ända lösningen för att få glansigt fint hår.

    Hade jättefint hår upp till 30 års ålder då var det nästan brunt med lite röd ton.

    Jag var så stolt över mitt hår ända till 30 års ålder sedan kom dom grå håren. Blev även retad på jobbet för mina grå strån och det tog hårdare än jag trodde.
    Använd bättre hårprodukter istället. Shampoo och balsam, inte dubbellducsh typ. Vad använder du idag och gör du på rätt sätt? Du behöver inte duscha för ofta. Det kan ta ett tag innan håret och även huden lär sig att du duschar mindre och använder rätt grejer, man får tåla sig lite i att utvärdera nya vanor och produkter.

    Sedan så kanske lite riktig träning, bättre (mer näringsriktig) mat och kanske även en utvärdering av farbror doktorn kan vara något.
    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
  • Wed 28 Apr 2021 22:12
    #12

    Personligen älskar jag lite grått hår på män=)

  • Gameof­throne­s
    Thu 29 Apr 2021 08:21
    #13

    Ja, faktiskt har man rätt grejer i duschen så går det.

    Man ska inte hålla på med schampo och balsam varje dag i håret det blir slitet. Jag är äcklig när det gäller mitt hår duschar håret ibland schampo ibland men duschar mest med balsam i håret. Kroppen varje dag.

    Håret i sig sköter jag med hemmagjorda hårinpackningar. Mitt hår är väldigt, väldigt långt och tjockt. Och plus att jag färgar håret. Så måste sköta det.

  • Thu 29 Apr 2021 08:47
    #14

    Ser inget problem alls med hårfärgen!
    Min x-svåger blev gråhårig i 30-årsåldern och han är skitsnygg i det. Finns mängder av män som blir gråhåriga tidigt och det är inte färgen som avgör för om man ser gammal ut om man tittar noga.

    Om du själv upplever att din hy blir bättre av mycket grönsaker och bra sömn så håll dig till det och försök reda ut vad du blir svullen i magen av.
    Jag märker direkt att jag ökar flera cm i midjan av bröd. Har inget med vikten att göra och jag har ingen glutenintolerans eller så. Smörgås i några dagar och jag sväller upp. Vet inte om det beror på jästen i mjukt bröd för jag upplever inte samma problem med knäckebröd/kex.

    Sedan handlar det nog mycket om utstrålning/självförtroende också. 


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Sun 9 May 2021 20:08
    #15

    Lite lustigt sista veckan har jag fått beröm för mitt hår två gånger helt spontant. Både av en granne och av en annan bekant. På sommaren blir mitt hår väldigt ljust och så har jag fått lite färg i ansiktet.

    Har själv varit nojig över det grå/ljusa håret.

Svar på tråden Jag ser ut som 60 men är 40