• Fri 30 Apr 2021 19:38
    1612 visningar
    9 svar
    +2
    9
    1612

    Våtfoder för katter

    Ja, när det gäller blötmat är mjau bland de bästa, finns på mataffärer.

  • Sat 1 May 2021 16:42
    #4
    Cufflinks skrev 2021-04-30 20:21:53 följande:

    Kanon! Det går ju lätt att hitta. Problemet jag upplever är bara att när man letar på webben då kommer bara en massa reklam som ser ut som en review, men det är det inte.

    Är vi säker att Mjau är verkligen bra?


    Bara kött, inget spannmål, socker etc.
  • Wed 12 May 2021 13:05
    #9
    nuqqi skrev 2021-05-10 09:06:19 följande:

    Ja jag citerare fel person :) Skriver ifrån en iphone för min telefon är på lagning och jag HATAR iphone... haha..

    Nej tyvärr är animaliska derivater / kyckling eller annat - derivater aldrig en bra väg.. Det sorgliga är.. det låga kött halten i innehålls förtäckningen - och därpå står ?derivater? så kan man inte vara säker på hur mycket av det låga % halten är faktiskt kött eller näringsrikt eller nyttigt innehåll.. Det är en blandning av t.ex Sådana ingredienser anses vara mindre lämpade för mänsklig förbrukning och består huvudsakligen av inkråm och bortskurna delar som lunga, hjärna, blod, mjälte, strupe, hud, juvrer och inälvor från nöt som är mjukvävnad som leder till ändtarmen.. Och ingen ?kyckling? bröst eller så överhuvudtaget.. Du vet.. när en katt äter ute, så kan den få i sig lite av allt det där, men också kyckling bröst. lår osv också.. Så du förstår, inte är det nedbantat att ha så billig innehåll av djur som möjligt.

    När man matar sin katt med riktig kvalitets foder som kostar då typ 200kr kilot så märker att kattens avföring är bara en bråkdel i mängd jämnfört med billig foder och luktar inte.


    Fast tex hjärta är livsviktigt för katter.
Svar på tråden Våtfoder för katter