Inlägg från: Chicic |Visa alla inlägg
  • Chicic

    Min 16-åring är mobbad. Hjälp!

    Min 16-årige son är helt utfryst från kompisarna i klassen. De har gjort honom till en person man inte ska prata med, sitta med i matsalen eller va med på fritiden. Det har pågått i ett par år nu. Vi har haft kontakt med skolan, de upplever det inte alls som mobbing. Vi har varit i kontakt med BUP men det ställer sig sonen starkt kritisk till, han vill absolut inte gå dit (har varit där en gång).

    Ikväll hade klasskompisarna fest hos en i klassen, utomhus i partytält i trädgården. Han messar lite med en kille i klassen och hade då fått reda på festen. Jag skjutsade honom dit. Bara en kvart senare ringde han och jag fick hämta hem honom igen. Han hade inte blivit insläppt på festen, ?kompisarna? sa att han tyvärr inte kunde få va med pga Corona... är så jävlas arg och ledsen nu så jag vet inte var jag ska ta vägen...

    Vad kan jag som förälder göra???? Vi har pratat med några av föräldrarna till killarna som inte låter vår son va med, men utan framgång. Det är så svårt när han är 16 år, liksom. Vad gör jag för att hjälpa honom?? Jag öser kärlek över honom, säger att han inte gör något fel, att det är de andra som är taskiga och inte har någon moral eller medkänsla så som han har. Min son har ett hjärta av guld; han är snäll, omtänksam och mogen. Kanske lite introvert och har dåligt självförtroende. Han är lite överviktig och har mycket akne. Det är också saker vi försökt ta tag i, vi har gått till dietist, tränar tillsammans och han har fått medicin för sin akne. Det känns som att ALLT drabbar min 16-åring. Känner mig sjukt otillräcklig som förälder, fast att jag slår knut på mig själv för att han ska må bra.

    Någon i samma sits? Någon som vill berätta hur det är för er?

  • Svar på tråden Min 16-åring är mobbad. Hjälp!
  • Chicic
    Tow2Mater skrev 2021-05-01 01:33:51 följande:

    Ar det 9an eller 1an i gymnasiet? Börjar han gymnasiet till hösten kan ju ett nytt sammanhang och ny klass vara lösningen. Och försöka hitta vänner utanför klassen. 


    Hej!

    Han går i 9:an. Hoppas att det blir bättre i gymnasiet...
Svar på tråden Min 16-åring är mobbad. Hjälp!