Inlägg från: Anonym (Dålig uppfostran snarare än skolan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dålig uppfostran snarare än skolan)

Min 16-åring är mobbad. Hjälp!

Hej! Usch vad jag lider med dig! Det vräker i hela hjärtat och maktlösheten skär igenom hela kroppen!

Jag tycker inte att skolan är svaret på problemet helt ärligt. Det här är exempelvis en fest utanför skolan, det är föräldrarnas asdåliga uppfostran på barn som är problemet!

Nu börjar han gymnasiet, tacka fan för det! Han kan välja ett program långt ifrån de här rövhålen. Kanske en helt annan skola? Säg att de går samhäll och han väljer en annan skola som har fordon/hotell & restaurang/ barn och fritid osv. Nu är jag lite ur svängen på skolfronten, så programmen kanske har lagts om. Oavsett så finns det ju friskolor eller liknanden, bara bryt helt med de här personerna så de inte får chansen att förstöra nästa skola med.

Hobby och aktiviteter EFTER skolan är A och O. Se till att inte skolan är hela hans liv utan en del av livet. Är han intresserad av något som han kan börja? Där kan finnas lite likasinnade vänner och kanske bra motion. Bågskytte, karate eller andra roliga saker kanske lockar mer än typ fotboll.

Du gör ett så bra jobb och verkligen allt du kan. Heja dig, alla skulle ha sådan tur att få en mamma som dig <3

Nu tror jag rätt väg är att ta avstånd från de här typerna snarare än att packa på honom ett gäng som inte vill ha med honom.

Ta sommaren i akt, sök vårdcentral/hudterapeut för hans hy och hitta lite aktiviteter som är spännande och lite motionerande. Så kommer det reda ut sig av att nya skolan och åldern alla har där är mer öppna och mogna. Lycka till! <3

Svar på tråden Min 16-åring är mobbad. Hjälp!