Inlägg från: Anonym (olja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (olja)

Vilken intimtvål använder ni kvinnor?

Ingen alls. Jag tvättar med olivolja och vatten. Vill du ha en tvål med lågt pH kanske Eucerin kan vara något för dig.

• Anonym (olja)
    Anonym (Ingen) skrev 2021-05-01 16:01:12 följande:
    Ingen. Det räcker med vatten och mikrofibertrasa (det tar också bort allt smink och solkräm).

Om det funkar för dig så visst. Men mikrofiber är uttorkande så det är inte att rekommendera för den som har känsligt underliv.
  • Anonym (olja)
    Anonym (Mini) skrev 2021-05-01 18:52:02 följande:
    Fattar inte det heller. Vara igång en hel dag med byxor och sedan bara vatten, alltså man svettas ju mycket i hela området, bak och fram liksom och det blir instängt och luktar f*n. Precis som under armarna el nåt. Fast värre. Urin dessutom kanske nä fy...blir nästan lite äcklad av tråden hehe.

Huden utanpå är det ju fräschast att tvätta med tvål, precis som huden på alla andra ställen där man svettas mycket. Jag trodde att ts fråga gällde slemhinnorna. De funkar ju lite annorlunda än vad hud gör och tål ofta inte lika mycket.
  • Anonym (olja)
    Kexsmula skrev 2021-05-01 19:44:52 följande:
    Skulle aldrig tvätta underlivet med bara vatten, där ska ju min mans tunga vara sedan och inte fasen vore det kul att lukta tonfisk då. Min man är ingen katt. Hade en vän när jag var yngre som var (ö)känd för sitt stinkande kön trots att hon duschade varje dag. Hennes pojkvänner (tre st oberoende av varandra) beklagade sig till min dåvarande pojkvän om hur hon stank rutten fisk där nere och vi fick några goa garv på hennes bekostnad. Tänkte nog att så illa kan det inte vara, tills en dag då vi lekte sanning eller konsekvens. Det var illa... Kommer ihåg stanken än idag! Fick hålla mig från att spy. Usch.

Förmodligen bakteriell vaginos. Då duger det inte med tvål utan det krävs medicinsk behandling. Men förmodligen var hon väl lika okunnig om den saken som resten av er var (är?). Stackarn!
  • Anonym (olja)
    Kexsmula skrev 2021-05-01 20:48:30 följande:
    Jag har aldrig haft det så har ingen aning. Borde hon inte märkt det själv i sådana fall? Särskilt med ett tidspann på ca 6-7 år? Mycket märkligt. Visst var det synd om henne, men vi var väldigt unga då (från ca 15-22 år). Att säga till henne att hennes underliv luktade som satan själv var inget alternativ för mig åtminstone och jag är väldigt säker på att det inte fallit i god jord.

Man kan ju veta att man luktar illa utan att veta att det är en sjukdom som det går åt göra något åt. Det är nog rätt vanligt med långvariga tillstånd att man tänker att det bara är så det är och att det inte går att göra något åt saken. Om du inte ens kände till sjukdomen i fullvuxen ålder är det väl inte så konstigt att hon inte kände till den som tonåring?
Svar på tråden Vilken intimtvål använder ni kvinnor?