• Anonym (Ph-värde)

    Vilken intimtvål använder ni kvinnor?

    Som rubriken; vilken intimtvål använder ni andra kvinnor?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-05-01 12:30
    Jag var lite snabb med att posta inlägget. Jag söker efter en intimtvål som ger ett bra Ph-värde.

  • Svar på tråden Vilken intimtvål använder ni kvinnor?
  • Anonym (olja)

    Ingen alls. Jag tvättar med olivolja och vatten. Vill du ha en tvål med lågt pH kanske Eucerin kan vara något för dig.

  • Anonym (qt)

    Jag har ingen aning om PH värde men använder asan vid behov (mer bak än fram). Lactasyd ska väl vara bra för PH.

  • Anonym (Deodoc)

    Deodoc använder jag, älskar deras intimtvätt.

  • Anonym (Vera)

    Jag tycker Aco har bra intimvårdsprodukter. Använder deras intimtvål/olja

  • Anonym (Ingen)

    Ingen. Det räcker med vatten och mikrofibertrasa (det tar också bort allt smink och solkräm).

  • Anonym (olja)
    Anonym (Ingen) skrev 2021-05-01 16:01:12 följande:
    Ingen. Det räcker med vatten och mikrofibertrasa (det tar också bort allt smink och solkräm).

    Om det funkar för dig så visst. Men mikrofiber är uttorkande så det är inte att rekommendera för den som har känsligt underliv.
  • Anonym (A)

    Ingen. Man varken ska eller behöver använda en särskild intimtvål. Vatten är det som är bäst för underlivet.

  • Anonym (Ph-värde)
    Anonym (A) skrev 2021-05-01 16:26:25 följande:

    Ingen. Man varken ska eller behöver använda en särskild intimtvål. Vatten är det som är bäst för underlivet.


    Problemet är att om jag endast tvättar med ljummet vatten så luktar det verkligen kön så enda möjligheten för mig att det inte ska lukta något alls är att använda intimtvål. Men som jag skrev så vill jag ha råd om en intimtvål som kan reglera och/eller ge ett bra Ph-värde och som inte torkar ut.
  • Anonym (Ph-värde)
    Anonym (Deodoc) skrev 2021-05-01 13:33:01 följande:

    Deodoc använder jag, älskar deras intimtvätt.


    Okej vad är det som är så bra med den?
Svar på tråden Vilken intimtvål använder ni kvinnor?