Vilken intimtvål använder ni kvinnor?
Som rubriken; vilken intimtvål använder ni andra kvinnor?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-05-01 12:30
Jag var lite snabb med att posta inlägget. Jag söker efter en intimtvål som ger ett bra Ph-värde.
Som rubriken; vilken intimtvål använder ni andra kvinnor?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-05-01 12:30
Jag var lite snabb med att posta inlägget. Jag söker efter en intimtvål som ger ett bra Ph-värde.
Ingen. Man varken ska eller behöver använda en särskild intimtvål. Vatten är det som är bäst för underlivet.
Deodoc använder jag, älskar deras intimtvätt.
Jag tycker Aco har bra intimvårdsprodukter. Använder deras intimtvål/olja
Ingen. Det räcker med vatten och mikrofibertrasa (det tar också bort allt smink och solkräm).
Ingen. Utanpå tvättar jag av med kokosduschcreme från Bodyshop men resten får vara. Sluta förstöra era underliv, tjejer. Det är inte meningen att det ska lukta rosor och se ut som sviskon.
Mvh sexologen
Ingen. Utanpå tvättar jag av med kokosduschcreme från Bodyshop men resten får vara. Sluta förstöra era underliv, tjejer. Det är inte meningen att det ska lukta rosor och se ut som sviskon.
Mvh sexologen
Har tvättat mig med vanlig duschtvål i hela mitt liv. Tvättar såklart inte upp i slidan - det är den som är självrengörande, inte vecken och blygdläpparna. Har aldrig haft svamp, klåda, obalans etc någonsin.
Jag tycker det är skitäckligt att tvätta med enbart vatten. De som gör det och hävdar att de inte luktar brukar lukta väldigt mustigt. Speciellt i kombo med att de inte använder schampo och vanlig deo. De luktar hårbotten och inte gott.
Min gynekolog rekommenderade olja, ACO tvättolja. Var skeptisk först, men den är verkligen bra. Iaf för mitt underliv.
Nej, då förstör man huden och får irritationer i underliv
Varannan dag räcker
Om man luktar "kön" kan det vara obalans i underlivet.
Det finns testkit man kan köpa och kolla ph-balansen. Man ser svaret direkt.
www.apotea.se/ellen-ph-control
Jag använder det och om jag har obalans använder jag Lactal Balans i ett par dagar.
Annars använder jag enbart vatten, olja för tvätt. Mild intimtvål (ljumskar, utanpå yttre blygdläppar, aldrig inuti).