Inlägg från: Anonym (Ph-värde) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ph-värde)

Vilken intimtvål använder ni kvinnor?

Som rubriken; vilken intimtvål använder ni andra kvinnor?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-05-01 12:30
    Jag var lite snabb med att posta inlägget. Jag söker efter en intimtvål som ger ett bra Ph-värde.

• Svar på tråden Vilken intimtvål använder ni kvinnor?
  • Anonym (Ph-värde)
    Anonym (A) skrev 2021-05-01 16:26:25 följande:

Ingen. Man varken ska eller behöver använda en särskild intimtvål. Vatten är det som är bäst för underlivet.

Problemet är att om jag endast tvättar med ljummet vatten så luktar det verkligen kön så enda möjligheten för mig att det inte ska lukta något alls är att använda intimtvål. Men som jag skrev så vill jag ha råd om en intimtvål som kan reglera och/eller ge ett bra Ph-värde och som inte torkar ut.
  • Anonym (Ph-värde)
    Anonym (Deodoc) skrev 2021-05-01 13:33:01 följande:

Deodoc använder jag, älskar deras intimtvätt.

Okej vad är det som är så bra med den?
  • Anonym (Ph-värde)
    Anonym (Vera) skrev 2021-05-01 14:05:05 följande:

Jag tycker Aco har bra intimvårdsprodukter. Använder deras intimtvål/olja

Okej vad är det som är bra med den?
  • Anonym (Ph-värde)
    Anonym (Ingen) skrev 2021-05-01 16:01:12 följande:

Ingen. Det räcker med vatten och mikrofibertrasa (det tar också bort allt smink och solkräm).

Den var ny, men det tror jag inte tar bort någon lukt ifrån underlivet samt torkar ut. Hoppas bara du inte använder samma trasa till ansiktet som därnere haha :)
  • Anonym (Ph-värde)
    Anonym (förstör inte) skrev 2021-05-01 20:38:56 följande:

Ingen. Utanpå tvättar jag av med kokosduschcreme från Bodyshop men resten får vara. Sluta förstöra era underliv, tjejer. Det är inte meningen att det ska lukta rosor och se ut som sviskon.

Mvh sexologen

Jag vill inte lukta NÅGONTING ifrån underlivet. Varken rosor eller stark könsdoft
  • Anonym (Ph-värde)
    Anonym (förstör inte) skrev 2021-05-01 20:38:56 följande:

Ingen. Utanpå tvättar jag av med kokosduschcreme från Bodyshop men resten får vara. Sluta förstöra era underliv, tjejer. Det är inte meningen att det ska lukta rosor och se ut som sviskon.

Mvh sexologen

Jag vill inte lukta NÅGONTING ifrån underlivet. Varken rosor eller stark könsdoft
    Anonym (Samma överallt) skrev 2021-05-01 21:05:18 följande:

Har tvättat mig med vanlig duschtvål i hela mitt liv. Tvättar såklart inte upp i slidan - det är den som är självrengörande, inte vecken och blygdläpparna. Har aldrig haft svamp, klåda, obalans etc någonsin.

Jag tycker det är skitäckligt att tvätta med enbart vatten. De som gör det och hävdar att de inte luktar brukar lukta väldigt mustigt. Speciellt i kombo med att de inte använder schampo och vanlig deo. De luktar hårbotten och inte gott.

Precis såhär gör jag också och har alltid gjort. Det funkar inte att tvätta med enbart vatten, då luktar det starkt av kön efter några dar. Nä usch

Jag har också hittills använt vanlig tvål men jag skulle vilja testa en intimtvål och se om jag blir mindre torr
  • Anonym (Ph-värde)
    Anonym (Linna) skrev 2021-05-01 22:36:39 följande:

Min gynekolog rekommenderade olja, ACO tvättolja. Var skeptisk först, men den är verkligen bra. Iaf för mitt underliv.

Tack för tipset :)
  • Anonym (Ph-värde)
    Anonym skrev 2021-05-01 23:27:17 följande:

Nej, då förstör man huden och får irritationer i underliv

Varannan dag räcker

Varannan dag med bara vatten?? Nej det tycker jag låter ohygieniskt. Du borde åtminstone tvätta dig varje dag..
  • Anonym (Ph-värde)
    Anonym (Tips) skrev 2021-05-02 11:04:30 följande:

Om man luktar "kön" kan det vara obalans i underlivet.

Det finns testkit man kan köpa och kolla ph-balansen. Man ser svaret direkt.

www.apotea.se/ellen-ph-control

Jag använder det och om jag har obalans använder jag Lactal Balans i ett par dagar.

Annars använder jag enbart vatten, olja för tvätt. Mild intimtvål (ljumskar, utanpå yttre blygdläppar, aldrig inuti).

Men åh va bra, det ska jag köpa och testa! Tack för tipset!
Svar på tråden Vilken intimtvål använder ni kvinnor?