Inlägg från: Anonym (BM) |Visa alla inlägg
  • Anonym (BM)

Vilken intimtvål använder ni kvinnor?

Kexsmula skrev 2021-05-01 19:44:52 följande:

Skulle aldrig tvätta underlivet med bara vatten, där ska ju min mans tunga vara sedan och inte fasen vore det kul att lukta tonfisk då. Min man är ingen katt. Hade en vän när jag var yngre som var (ö)känd för sitt stinkande kön trots att hon duschade varje dag. Hennes pojkvänner (tre st oberoende av varandra) beklagade sig till min dåvarande pojkvän om hur hon stank rutten fisk där nere och vi fick några goa garv på hennes bekostnad. Tänkte nog att så illa kan det inte vara, tills en dag då vi lekte sanning eller konsekvens. Det var illa... Kommer ihåg stanken än idag! Fick hålla mig från att spy. Usch.

Det kan lukta rutten fisk om man har svamp. Men inte av att enbart tvätta med vatten.
  • Anonym (BM)
    Anonym (Samma överallt) skrev 2021-05-01 23:44:52 följande:

Nej, det är bara äckligt. Man förstör inte huden av normal hygien

Normal hygien är inte att tvätta underlivet med tvål och vatten, eller bara vatten varje dag. Räcker med att med varannan dag. Vid mens kan dock kännas fräschare med varje dag.
  • Anonym (BM)
    Anonym (Samma överallt) skrev 2021-05-01 23:44:52 följande:

Nej, det är bara äckligt. Man förstör inte huden av normal hygien

Normal hygien är inte att tvätta underlivet med tvål och vatten, eller bara vatten varje dag. Räcker med att med varannan dag. Vid mens kan dock kännas fräschare med varje dag.
  • Anonym (BM)
    Anonym (Samma överallt) skrev 2021-05-02 17:12:12 följande:

Vidrigt

Inte alls. Fullt normalt
  • Anonym (BM)
    Anonym (Samma överallt) skrev 2021-05-02 19:09:49 följande:

Nej, det är fullt normal hygienstandard att tvätta av iaf underliv/röv, armhålor dagligen. Det lär sig majoriteten människor redan som barn.

Det är säkert normalt för dig. Men för andra räcker det att tvätta varannan dag.
Svar på tråden Vilken intimtvål använder ni kvinnor?