Inlägg från: Anonym (Helt rätt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Helt rätt)

Vilken intimtvål använder ni kvinnor?

Anonym (Fiffi) skrev 2021-05-02 20:18:50 följande:
    Kan bara tala för mig själv här men dom få gånger det luktar nedanför midjan (t.ex. varma sommardagar och man har haft byxor) så är det svett från skrevet. Det är ju inte fiffi alltså själva vaginan som luktar för att den på något sätt skulle vara oren. Och trosorna luktar precis som en tröja kan lukta i armhålan om man svettas där. Hur mycket och exakt vad det luktar kan ju skilja från person till person precis som allas armhålesvett inte luktar likadant. Luktar det kiss, ja, då är det ju inte för att vaginan är skitig och full av kiss utan för att man torkat sig dåligt och det kommit kiss i trosan. Luktar det rutten fisk? Men gud, boka läkartid, vad väntar du på? 

Något som ofta glöms bort är ju allt annat runt omkring. T.ex. om man rakar sig/inte rakar sig där nere eller framför allt: vad har man för material på underkläder och kläder. Inte fan luktar det mumma i skrevet när man tvingat in underkroppen i nylonstrumpor av plast och går runt med det en hel dag jämfört med en vanlig vinterdag då man har bomullstrosor, långkalsonger av merinoull och ett par bomullsbyxor ovanpå. Ni som tycker det luktar illa där nere och måste hetstvätta könet tre gånger om dagen, vad har ni för material på kläderna? Eller har ni någon obalans i fiffin?

Personligen är jag makalöst trött på den här jäkla renlighetshysterin vi har idag som totalt ballat ur vilket denna tråd bevisar. Människor som inte gnuggar sig med tvål varje dag är inte äckliga. Vi håller på att tvätta sönder oss idag och hade behövt duscha betydligt mindre än vad vi gör. Kroppens största organ dvs huden är inte gjort för att vare sig blötas ner eller omgärdas av fettlösande tvål varenda dag. 

Jaha och hur gör jag själv? Jag duschar ca varannan eller var tredje dag och då kör jag aleppotvål på vulvan och i skrevet, men vaginan, den får bara vatten. Och min vajayjay luktar typ ingenting. Jag har dessutom allergihud och får utslag av flytande tvål (eller mer korrekt: det konserveringsmedel som finns i all flytande tvål). Och om jag hade tvättat mig varje dag, om så bara med vatten, hade jag fått smörja hela mig med 50 liter extra fet hudkräm varje vecka. 
    Kan bara hålla med. Det har blivit en sån helt galen tvätt-och städhysteri. Fastän forskning visar på att det inte är bra för oss. Men många väljer väl att hellre tro på marknadskrafter som vill sälja på oss parfymerade kemikalier i stora drivor.

Jag kör också med olivtvål, så skönt att inte bli helt uttorkad av tvålen. Min hud klarar inte heller av att duscha i tid och otid. Huden är ju vårt skydd och barriär mot bakterier och virus bland annat. Den behöver få en chans att bygga upp sitt försvar av goda bakterier utan att vi ständigt tvättar bort det.
Svar på tråden Vilken intimtvål använder ni kvinnor?