• Anonym (Krakel)

    Om killen ni dejtar

    Ni fyller år och killen ni dejtar ett tag nu inte grattar, blir ni besvikna? Han visste om födelsedagen.

  • Svar på tråden Om killen ni dejtar
  • Anonym (pppp)
    Anonym (Krakel) skrev 2021-05-02 21:48:12 följande:

    Ni fyller år och killen ni dejtar ett tag nu inte grattar, blir ni besvikna? Han visste om födelsedagen.


    Ett litet grattis är i alla fall på sin plats om han visste om det. Är man inte ihop (du skriver att ni bara dejtar) så kanske inte alla tycker det är läge med presenter 
  • Anonym (Frun)

    Nja det beror på. Är det en sån kille som inte grattar någon och inte firar födelsedagar skulle jag inte bli besviken. Annars skulle jag nog bli lite besviken och förvånad. Men någon present förväntar jag mig inte på dejtingstadiet, även om jag hade givit honom något litet i motsvarande situation.

  • Anonym (U)

    Ja.

    Säga grattis kostar ingenting.

    Varken i pengar eller ansträngningar.

  • Anonym (A)
    Anonym (U) skrev 2021-05-02 21:59:22 följande:
    Ja.
    Säga grattis kostar ingenting.
    Varken i pengar eller ansträngningar.
    Absolut så
  • Anonym (Fisken)

    Är du säker på att han kom ihåg att du fyllde år? Jag kommer aldrig ihåg när någon fyller år även fast jag vet datumet det är. Jag glömmer min egen födelsedag, mina barns födelsedag osv. Bara när jag blir påmind om det kommer jag ihåg det. Flera gånger har folk gratulerat mig och då blir jag, hoppsan just det jag fyller ju år idag. Så jag glömmer titt som tätt bort att gratulera folk, inte för att jag inte bryr mig utan jag kommer bara inte ihåg det. Dagarna, veckorna och månaderna går så förbaskat fort så mentalt hänger jag inte med att vi är i maj nu, det känns som att vi är i februari.  

  • Physalis

    Hade tolkat det som ointresse att glömma/inte besvära sig med att skicka ett grattis.


    Korrekturläser som en kratta
  • Fiona M

    Alla kan ju glömma.
    Är det däremot ett medvetet val att inte gratta (ser ofta här på FL att det är "barnsligt" att uppmärksamma att vuxna fyller år...) skulle jag ha svårare för det.

Svar på tråden Om killen ni dejtar