• Anonym (Fia)

    Sluta snus tips

    Hej behöver lite tips o råd!

    När jag träffade min nuvarande sambo för tre år sedan så var jag storrökare kravet från honom för att vi skulle flytta ihop va att jag skulle sluta med det då det är det värsta han vet. Ville själv inte egentligen men lyckades med hjälp av snus. Tanken va att det skulle vara ett steg i att sluta men så har det inte blivit utan nästan tvärt om.

    Han tjatar ihjäl mig nu om att sluta även med snuset men är en sån galen beroende människa att jag har svårt att ens orka tänka tanken på att sluta

    Snälla alla tips o råd välkomnas

  • Svar på tråden Sluta snus tips
  • Anonym (Try)

    Blir nog svårt att sluta med snus, mycket lättare med cigg. Testa nåt snus med smak, kanske det inte stör din kille. Om det är en moral fråga så blir det ett problem för er.

  • Anonym (Stopit)

    Jag körde Cold-turkey och använde en app som heter Snusfri.


    Du måste motivera dig och försöka bibehålla motivationen.


    Så först bestämde jag ett datum en tio dagar framåt i tiden, sedan slutade jag och startade klockan i appen.


    Appen hjälpte mig då den dels håller koll på hur länge man varit snusfri men där står också vanliga symptom. Hjälpte mig enormt när jag tyckte det var hopplöst och suget dök upp. Det blev så att säga okej att känna suget och tycka att livet var tråkigt.
    Finns till och med mindfulness-övningar när det är riktigt jävligt.


    Sedan skrev jag rätt mycket i dagboken i appen, det hjälper också, jag kunde se att det blev lite lättare hela tiden även om det gick långsamt.

Svar på tråden Sluta snus tips