• stefan813

    Vet ej

    Hej,

    Jag har haft kontakt med en person under en längre tid(jag bor i Malmö, personen bor i Ludvika), personen har varit väldigt på, och det har visat sig på lite olika vis, dels genom socialamedier där jag knappt hinner lägga ut något så har personen gillat det eller kommenterat det, eller så har jag blivit taggad i olika socialamedier typ olika tider på dygnet och minst några gånger per dag, personen har inte hört av sig ett par dagar men sen kan "stormen" dra igång med taggningar igen. Personen har varit väldigt mån om att höra av sig när det har varit jobbigt på olika sätt i livet, som jag har känt att personen brytt sig väldigt mycket om mig. Nu har det sen i höstas lugnat ner sig till att prata i telefon på arbetet, men skriva på Messenger fortsätter och taggningarna går lite upp och ned med full styrka. Varit bjuden hem till personen flera gånger med då har det inte passat, men för en tid sedan så passade läget in och jag åkte förbi, det var en trevlig eftermiddag(var i dalarna vid den tiden) och kväll med personens barn, och upptäckte då att de gilla mig och att personen hade pratat gått om mig inför dem

    , det blev lite ledsna miner när jag åkte hem, men personen sa att han kommer tillbaka sen, och att vi ska göra något då, därefter blir det rätt tyst någon vecka utan som helst "livstecken", och se drog det igång igen efter fem dagar typ, och allt var tillbaka till massor av taggningar överallt. Efter en period så kom frågan om jag ville komma på besök för att umgås, jag tänkte bara över dagen, men erbjudandet om att stanna kvar en natt kom, och att jag fick välja om att komma över fredag eller lördag, vilket var snällt, stannade en natt och allt var fint, vi hann att prata en del och umgås tillsammans med barnen, och det kändes avslappnat, vilket märktes på olika vis. Avslutet blev som tidigare gång ledsamt för barnen, men det försäkrades att jag skulle komma tillbaka igen, vilket skedde också, och även denna gång så sas det att jag skulle återkomma. Det finns en ryggsäck hos personen som är stor, av olika skeden av livet. Personen verkar ha stort förtroende för mig eftersom jag får umgås med dem med henne och utan henne

    Min fundering är, gillar hon mig? Eller är det bara jag som fått för mig att det är så?Kan känna att personen kallar på min uppmärksamhet genom att göra som den gör, Det känns lite som vi stampar, man bli inbjuden och sen efteråt så blir det tyst någon vecka, men personen hör av sig efter några dagar, alltid glad i telefon när vi pratar, och svara på allt jag skriver. Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka, kan det finnas något mer att finna? Eller är det bara misstolkningar?

Svar på tråden Vet ej