Inlägg från: Anonym (Kvinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna)

Kvinnors syn på bisexuella män.

Är en openminded tjej i mina bästa år, men är nog osäker på hur jag skulle förhålla mig till en bisexuell killes intresse. I varje fall om läggningen framkom bak- eller ryktesvägen. I annat fall okej för mig. Inbillar mig inte bisexuella killar eller tjejer är mer promiskuösa än genomsnittliga heterosexyella människor är, varför den delen en icke fråga. Samma öppenhet och samsyn råder som i heterosexuella förhållanden, hur vi ställer oss till trohet kontra otrohet i parrelationen osv. Plocka in en extra partner tycker jag är en separat fråga i såväl hetero- som bisexuella kontakter. 

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (SP) skrev 2025-05-14 16:35:00 följande:
    Vilket struntprat. Cirka 2-3 procent är bisexuella ELLER bögar. Så risken att någon i tråden legat med en oärlig bisexuell mot sin vilja är låg.
    Nja, vill minnas jag tagit del av en studie som visade på andelen bisexuella kvinnor och män i själva verket är en något större grupp än populationen med en homosexuell läggning. Låter logiskt för min del. Sedan mår tyvärr bisexuella i vissa fall sämre än vad homosexuella gör. Vilket kan hänga ihop med antaganden eller fördomar om bisexuella såsom mer promiskuösa individer. Inom gruppen homosexuella kan bisexuella även ges lägre status som veliga överlöpare. Den attityden verkar jämkas på som väl är. Läggning och preferens är inte till hundra procent något statiskt.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (SP) skrev 2025-05-14 23:42:39 följande:
    Om du inte vill ha sex med män och inte har några romantiska känslor för män, hur är du då bisexuell?

Klok fråga. 
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (SP) skrev 2025-05-15 20:36:30 följande:
    Siffrorna kommer från Folkhälsomyndigheten.
    Studien jag refererade till är utförd av Karolinska Institutet. Visade 2021 på en fördubbling av andelen personer som identifierar sig som bisexuella i Stockholmsregionen. Från 1.7-2.0 procent till 3.1 procent. Vilket gör bisexuella till den största sexuella minoriteten i vårt land! 

Folkhälsomyndigheten pekar i sina kartläggningar på bisexuellas allmänt sämre livsvillkor med en tydlig inverkan på livskvalitet och hälsa i jämförelse med homosexuella och heterosexuella. Observera generaliseringar här som givetvis behöver tittas på mer i detalj.
  • Anonym (Kvinna)
    Tobben skrev 2025-05-16 11:57:02 följande:
    Undrar hur de kommer fram till siffran 3,1 procent?
    Flera killar/män jag träffat har ansett sig vara straighta.
    Studien ?Population Trends and Individual Fluidity of Sexual Identity Among Stockholm County Residents? utförd av KI i enkät survey form. Publicerad i JAMA Network Open. Artikeln är visst synkad med identiska och aktuella trender i USA. 
  • Anonym (Kvinna)
    Tobben skrev 2025-05-16 11:57:02 följande:
    Flera killar/män jag träffat har ansett sig vara straighta.
    Beskriv gärna mer utförligt hur du menar. Syftar du på att bisexuella män anser sig heterosexuella eller på annat? 
Svar på tråden Kvinnors syn på bisexuella män.