• AnnaZL

3,5% räknas inte som alkohol

Anonym (Ts) skrev 2021-05-04 13:43:52 följande:

Ska man på något sätt kontakta hans läkare och tala om att han blandar sin medicin med alkohol?

Läkaren hade ju frågat om hans alkoholvanor när han skulle sätta in medicinen men då hade min sambo svarat att hans vanor var normala.

Det är endast hans problem. Det är han som är alkoholist och du kan inte på något sätt få honom att ändra sig, det är bara han själv som måste vilja sluta dricka.

Ditt problem och ansvar är att se till att barnen växer upp i en trygg miljö. Det är bara du som se till att de får det. 

• AnnaZL
    Anonym (Anhörig) skrev 2021-05-04 14:01:42 följande:
    Hans drickande är ett problem för alla inblandade, inklusive TS. Som anhörig drabbas man.

Men man kan som sagt bara hjälpa den som är villig att ta emot hjälp.
    Jag svarade TS på om huruvida hon skulle kontakta mannens läkare pga medicinen han äter. Det är endast hans problem. Men ja, såklart är hans drickande ett problem för hela familjen, så länge de har kontakt.
  • AnnaZL
    Anonym (Ts) skrev 2021-05-04 19:54:27 följande:

Usch va det är svårt! Direkt när han kom hem så tog han en öl. Idag har han "bara" hunnit ta två st 3,5% och 1 starköl.

Suck... Förstår inte om det är mitt fel kanske. Mitt ex var också alkoholist men det var han nog från början när man ser tillbaka på det...

Det är aldrig ditt fel om andra dricker. Aldrig. Däremot är det väldigt vanligt för missbrukare att skylla sitt missbruk på andra.
Svar på tråden 3,5% räknas inte som alkohol