Inlägg från: Hallonglass91 |Visa alla inlägg
  • Hallonglass91

BIM Juni

Hej!

Jag hoppar också in här och lägger till mig i listan. Vi ska försöka för ett första barn nu för tredje gången. Första försöket resulterade i ett missfall i vecka 12. Efter liten paus pga väntan på efterkontroll osv så försökte vi igen nu i maj, så nu i juni blir det också tredje gången gillt hoppas jag precis som du skrev @Hoppas2022

1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)

1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket)

4/6 Hoppas2022, 37 år (3e försöket)

6/6 Elin11989, 31 år (2a försöket

7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)

• Hallonglass91
    Elin11989 skrev 2021-05-07 09:57:33 följande:

Skönt att dom inte hittade något fel iaf, tycker man alltoftare hör talas om oförklarlig sekundär barnlöshet, hoppas det går fortare för er denna gång!

Åå vad mysigt, kan tänka mig att det verkligen är underbart med en liten sladdis :)

Jag tog ur kopparspiral i mars men den skall ju ej påverka cykeln på något vis eftersom det inte är några hormoner. Jag tänker att det kan ha varit stress som påverkat också

Jag funderar också mycket på om ÄL kommer stressa mig eller inte men tror vi kommer prova ÄL test ändå för jag har inte NC och har aldrig mätt min temperatur eller så, så jag tror ÄL test blir lättast för mig för att hitta ÄL dagen.

Jag vet inte om vi träffade rätt dag förra försöket och det kändes lite retligt att jag inte gjorde tillräckligt på något sätt? Nästa gång vill jag därför maxa mina chanser, för jag längtar så mycket efter att bli gravid och få bygga en familj, så därför blir det nog ÄL test ändå. Klart att det kan bidra till lite stress, men samtidigt är det nog egentligen mer hela situationen som är lite pressad då man så gärna vill ha något. Eller var det något speciellt som var/är stressigt med ÄL testande? :)

Jag tänker att jag ska vara extra bra denna månaden med att sova, ta pauser under arbetsdagen, träna bra osv och kanske blir jag då mindre stressad. Hoppas det kan balansera.
  • Hallonglass91
    Elin11989 skrev 2021-05-08 17:22:28 följande:

Välkommen hit!! :)

Vad tråkigt med missfall! :( håller alla tummar för att det går vägen för er denna gång! <3

Jag tror att vi också kommer fortsätta med ÄL tester denna gång men digitala istället för stickor för att jag blev så stressad över att tolka stegring osv. Själva tester i sig är ju jätte bra och skönt att kunna få ÄL bekräftad plus att man då vet att man liksom gjort allt man kan. Någon är som kan tipsa om bra digitala ÄL test?

Tempandet kommer jag dock hoppa över denna månad för det kändes också som ett stress moment. Tror också jag ska försöka hålla mig från att testa långt innan BIM å sådant men det är ju så himla svårt att inte fastna i testandet och sitta och vända och vrida på test i hopp om att se en skugga ;)

Bra tips med digitala istället för stickor, jag har inte använt några ÄL test så hoppas någon av er andra kan tipsa!

Jag ska också försöka hålla mig till väldigt nära BIM nästa gång. Tror också det stressade mig, och även om det inte påverkade befruktningen säkert så blir det jobbigt mentalt. Känns som vi har vision om en stressfri harmonisk nästa cykel, hoppas vi kan hålla oss lugna när vi väl är där ;)
    Hoppas2022 skrev 2021-05-08 17:23:01 följande:

Beklagar ditt missfall <3 hoppas det blir tredje gången gillt för er nu!

Tack! Jag hoppas för dig med på en tredje gången gillt :)
  • Hallonglass91
    Hoppas2022 skrev 2021-05-09 22:45:32 följande:

Jag känner igen mig haha. Har läst allt om ägglossning och önska med att det fanns något mer konkret som till 100% fungerade. Jag nämnde lite här tidigare vad jag gör. Äter vitaminer, B-komplex med folsyra, apiforce, rosenrot och omega3. Använder äl test och ligger ner en timme efter sex. Min man tar vitaminer och zink. Jag dricker en cappuccino om dagen, det ska inte påverka. Tror det var tre koppar kaffe man kan dricka per dag utan att det påverkar. Vi gör allt detta eftersom vi haft svårt att bli gravida. Jag tror det viktigaste är att få i sig vitaminer och folsyra. Majoriteten av dem som försöker få barn blir gravida inom sex månader när de har sex 2-3 gånger/vecka. Är det ert första barn eller har ni barn sen innan?

Åh spännande fråga! Hoppas alla ni andra också vill svara vad ni gör för något för att öka era chanser.

Jag gör en hel del just nu haha. Jag dricker inte alkohol nu, inget kaffe förutom på helgen då jag druckit typ en kopp, äter kvinnovitamin med folsyra osv, sover lite mer, tränar men lite lugnare, äter lite mer grönsaker och så undviker jag ingefära (fick ju ett missfall och i vissa länder rekommenderar man gravida att undvika det). Så lite smått och gott.
    StoraMy skrev 2021-05-09 23:03:42 följande:

Vi har inga barn sen tidigare. Har ni? Min sambo har inte varit redo förrän nu (tyvärr, jag har velat ha barn sen något år tillbaka). Jag har börjat äta multivitamin med bla folsyra i från apoteket och ska dra ner på tedrickandet. Vi brukar ha sex ca varannan dag redan som det är så jag hoppas ju att det vi gör ska vara tillräckligt. Jag tänker mycket på att livet får ju inte bli tråkigt heller om det skulle ta lite tid att få barn. Har svårt att förbjuda sambon att dricka några öl på helgen liksom! Det är väl bara att ligga i och hoppas på det bästa då! :)

Jag ser det faktiskt inte som tråkigt att undvika vissa saker nu osv utan jag känner mer att vi blir our best selves, optimerar oss själva och därmed våra chanser att bli gravida.

Omedvetet kanska jag gör lite såhär för att ha något att fokusera på till ÄL. Vem vet, men det känns bra.
  • Hallonglass91
    mamma8212 skrev 2021-05-10 16:21:11 följande:

Jag kommer använda det, som en extra "garanti" att jag känner rätt. Mina andra tre har blivit till väldigt lätt, så nu nojjar jag att det inte kommer gå..

Välkommen hit. Spännande med ett fjärde barn. Använde du ÄL test med något av dina tidigare barn?
  • Hallonglass91
    mamma8212 skrev 2021-05-11 08:05:06 följande:

Jag läste om bisolvon igår, hostmedicinen. Det är ju en ganska "känd" metod för att boosta chanserna, så nu testar jag det. :D

Haha vad spännande! Aldrig hört om det, det där måste jag läsa om. :)
  • Hallonglass91
    Syren93 skrev 2021-05-13 16:25:19 följande:

Hej! Jag hänger också på :)

2/6 Syren93, 27 år (3e försöket, 1 missfall)

5/6 Mamma8212 38 år (1 försöket)

5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket)

7/6 mangelica, 29 år (1a riktiga försöket, barn nr 6)

8/6 DrLavernius, 27 år (2a försöket, första barnet)

Välkommen hit med! :)
  • Hallonglass91
    Wave Mother skrev 2021-05-15 23:27:26 följande:

Jag hakar också på. Har lite dålig koll på cykeln eftersom den inte riktigt blivit normal efter att jag slutade med Cerazette, men tror att BIM är ca 3/6.

2/6 Syren93, 27 år (3e försöket, 1 missfall) 
    3/6 Wave Mother, 37 år (2a försöket)
    5/6 Mamma8212 38 år (1 försöket) 
    5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket) 
    7/6 mangelica, 29 år (1a riktiga försöket, barn nr 6) 
    8/6 DrLavernius, 27 år (2a försöket, första barnet)
    Välkommen hit och spännande med försök till första barnet :)
  • Hallonglass91
    Lilila skrev 2021-05-17 19:31:49 följande:

Hejsan. Även jag har precis genomgått ett tidigt missfall (v7) och hoppas på ett nytt plus i juni. BIM 8/6. Har försökt i 8 månader nu, genomgått tre plus och tre tidiga missfall på den tiden. Så nu måste det gå bra!

Beklagar dina missfall. Lycka till nu i juni! :)
    Längtar efter Dig skrev 2021-05-17 17:18:34 följande:

Hej! Jag hakar gärna på här i tråden. Fick nyss mf, tidigt, och hoppas nu på äl om några dagar. Bim är 4 juni.

3e försöket blir detta. 4e barnet. Är 33 år.

Hur gör ni? Kör ni äl-stickor?

Beklagar ditt mf. Jag ska prova ÄL denna gång, började för 1 dagar sedan på dag 10.
  • Hallonglass91
    mangelica skrev 2021-05-19 18:31:09 följande:

Lycka till! Hållet tummarna :).

Tank att man i en sån här grupp hejjar på varandra för sexytime haha xD så sjukt men sant! Hehe vi vill varandra väl :).

Hahaha xD sjukt men en viktig faktor i allt detta haha
Svar på tråden BIM Juni