Inlägg från: Hallonglass91 |Visa alla inlägg
  • Hallonglass91

BIM Juni

Clearmoon skrev 2021-05-30 16:22:24 följande:

Alltså herregud jag ÄR I CHOCK ????!!!! jag tog ett LH test för att se om jag vågade slösa det enda grav-testet jag hade hemma...hört Lh testerna kan visa positivt på hcg oxå. Och jag har aldrig fått ett så starkt test på Lh som idag!!! Så då bestämde jag mig för att ta digitala testet jag hade hemma. Och kolla detta ???? nu är jag suuuuperorolig istället för att få mens ????

Jag som cyklade (träning) typ tre timmar idag...kan det skada en så här tidigt graviditet ????

Stort grattis!!! :) Wow! Jättekul!!

Träning ska inte vara några problem alls, de kan man fortsätta med även som gravid enligt barnmorskorna rätt långt in i sin graviditet. Bara inte bära/lyfta för tungt i stort sett och inte anstränga sig max.

Min barnmorska var rätt rolig för jag gick dit och frågade om man kunde hoppa hopprep, hade fått för mig att det på något sätt skulle putta ut fostret. Hon var nästan chockad av min fråga då och sa att de enda hoppet jag inte skulle göra var bungeejump. Lite överdrivet kanske men så sa hon iaf. :)
  • Hallonglass91
    ugglans skrev 2021-05-31 06:59:33 följande:

Hade varit kul att höra en liten uppdatering av alla!

Vad är du på för dag nu? Hur mår du? Några symtom? :)

Så kul med ett till plus och hoppas på många fler! :)

Jag är på CD 23 och har känt mig lite gravid ändå - molvärk från och till i flera dagar, metallsmak i munnen och fylligare bröst. Men idag fick jag en negativ/ledsam känsla som hängde med hela dagen vilket jag alltid får innan mens, så nu känns det som det inte blev något trots allt. Vi får se.

Ska testa på torsdag eller fredag tänkte jag. Hoppas jag är positiv då och även mer positiv i humöret ;)
  • Hallonglass91
    MBL1712 skrev 2021-05-31 20:22:56 följande:

Nu har jag blivit HELT testgalen jag vet... (döm mig inte allt för hårt) men visst har det blivit starkare? Nedan två bilder är från nu efter jag hållt mig 2,5 timme

Ja, de är starkare nu! :)
  • Hallonglass91
    ugglans skrev 2021-05-31 22:13:33 följande:

Har ni inte sett ?Fertilization? på youtube borde ni göra det. Så intressant att se hur processen går till :)

Tack för tipset, såg det nu, så intresserad och spännande. Verkligen coolt.
  • Hallonglass91
    Hoppas2022 skrev 2021-06-01 05:54:25 följande:

Min glädje över skuggorna på testen var kortvarig :( fick blankt test nu på morgonen och mina spottings började i natt så får antagligen mensen imorgon eller på torsdag då.

Vad tråkigt :( Spottings kan man ju få även som gravid, så hade jag varit du hade jag inte gett upp riktigt än. Hoppas det inte är mensen på gång. Men om det är det så får vi hoppas du blir gravid nästa månad. Kram
  • Hallonglass91
    MBL1712 skrev 2021-06-01 08:15:50 följande:

Jag fick det bekräftat imorse och nu kan jag säga att jag är GRAVID :) hoppas att det går vägen! Vet inte hur bra det kommer synas på bilden men det är tydligt irl :)

Känner att jag verkligen vill skicka en stor kram till er alla för er fantastiska stöttning här på fl. Jag har känt mig nervös att vara delaktig i trådarna men glad att jag gjorde det! :)

Jag vill gärna vara kvar i tråden så jag kan följa er alla! :)

Underbart! Stort grattis igen!
  • Hallonglass91
    mangelica skrev 2021-06-01 11:39:58 följande:

Ja det är sant, men jag tycker det är så kul att testa, så kan inte hålla mig haha! xD. Har faktiskt lite ömma bröst med, men det kan likadana vara pga mensen så det vågar jag inte lita på :).

När ska du testa Juniprinsen? Tänket du vänta till bim? :).

Jag testade också i morse trots att det är lite för tidigt kanske när vi har BIM 7/6, men kände mig för nyfiken, det var med ett vanligt RFSU gravtest och det var också helt blankt. :( Men lever på hoppet!
  • Hallonglass91
    PrettyMoon skrev 2021-06-01 19:11:24 följande:

Sååå kul med alla plus, GRATTIS! <3

Jag tänkte testa första gången i morgon. Vet att det är tidigt (ÄL+10), men jag måste pröva åtminstone en gång :) är det negativt ska jag försöka hålla mig ett tag till ^^

Förstår känslan, tjuvstartade också idag. Tänkte kika när du har BIM och ser ätt du också fallit bort i listan så du vet :)
  • Hallonglass91
    PrettyMoon skrev 2021-06-01 19:28:55 följande:

Men vad faaan, det är tredje gången jag får lägga till mig i listan, gjorde ju precis det :p det kanske är ödet som säger att jag inte får vara med denna månad.... :p

Haha nej, det tror jag inte? :p snarare att du kämpar dig in om och om igen, så lär det vara din månad.
  • Hallonglass91
    Anonym (E) skrev 2021-06-01 14:28:47 följande:

Hörni, jag är i chock.

CD28, bim-4 och ett Babyplan testa tidigt.

Wow! Stort grattis :)
Svar på tråden BIM Juni