• mangelica

BIM Juni

Syren93 skrev 2021-05-24 20:29:35 följande:

Det är väl så att när ÄL testet är positivt så släpper ägget någon gång mellan 24-48 timmar? :) så var det positivt igår bör ägglossningen vara idag eller i morgon eller har jag fel för mig? :D, jobbar själv inte med ÄL stickor då jah tycker det känns komplicerat haha

Jo så är det, hadde positivt redan på dag 13, och är på dag 15 idag, så nu bör ägget släppt iallafall! Har idag även haft sjukt mycket äl flytningar Haha! Både vattniga och äggvita! Så jag gissar på att det släppt idag :). Återstår att se om min tempratur är högre imorgin ;).
  • mangelica
    Syren93 skrev 2021-05-25 06:06:39 följande:

Ah spännande! Det låter ju lovande :)

Ja! Idag va det en tempraturhöjning som jag beräknat :). Ägglossningen har skett och nu är det bara att vänta :)<3
  • mangelica
    leknil98 skrev 2021-05-24 23:49:27 följande:

Kan någon hjälpa mig? Jag har tagit ett testa tidigt graviditetstest idag. Är jag gravid??

Tycker det ser positivt ut! Grattis :)
  • mangelica
    ugglans skrev 2021-05-25 07:38:42 följande:

Vill du dela din karta för temperatur? Är så intressant att se hur olika dem kan se ut :)

Ja men det kan jag. För att appen ska bekräfta ägglossningen måste jag mäta minst 3 dagar med högt. Men jag känner min cykel :).

• mangelica
    MBL1712 skrev 2021-05-26 08:27:27 följande:

Visst är det segt :p jag har bestämt mig för att testa på söndag också även fast det är för tidigt, men känner att jag kan ta ett test på morsdag ändå och sen försöka vänta några dagar ;)

Vilken dag efter äl är du på söndag? Jag har gått i samma tankar haha men är bara på äl+6 på söndag haha så det är väldigt tidigt. Samma dag som jag testade första testet på i förra cykeln haha xD

För övrigt är nu äl perioden över helt, bekräftades äl under dag 15 i min cykel. Är idag alltså på äl+2 och det pirrar i magen varje gång jag tänker på att ta ett test haha. Nu är det bara väntan fram till bim som är så lång hahah vi har fått till det ordentligt denna månaden, inte missat mer än en enda dag under den fertila perioden! Så jag känner att chanserna är stora denna månaden :).
  • mangelica
    Hoppas2022 skrev 2021-05-26 20:23:48 följande:

Kul med alla nya här :) välkomna :)

Imorgon är det en vecka sedan äl. Har absolut inga symtom :) tänkte testa med ett tidigt test på söndag. Är då på äl+10. När börjar ni testa er?

Jag kommer nog också testa på söndag men är bara på äl+6 då haha jag kan inte hålla mig haha!
    Anonym (Ilse) skrev 2021-05-26 21:20:06 följande:

Jag har också en vecka sen äl idag och kommer prova på söndag om jag inte lyckas hålla mig förra månaden väntade jag till bim men det va nog en engångsföreteelse...

Spännande, då förväntar vi oss lite bilder på grav tester på söndag :)
  • mangelica
    Anonym (Förkrossad) skrev 2021-05-27 15:58:12 följande:

Jag behöver skriva av mig.

Jag har varit med i denna tråd men vill vara anonym.

Igår berättade min sambo något som fick min värld att rasa.

Jag grät så otroligt mycket igår, många förstår nog inte hur det här kan vara en sån big deal för mig ( har två barn sen tidigare) men jag gissar på att många av er andra som försöker och längtar förstår precis.

Det värsta av allt är att vi har försökt i tre månader, att han sa att han var redo (på min födelsedag med ett paket inslaget med en bebismössa och ett fint skrivet brev från blivande bebis (Hur romantiskt)) och att han nu har ändrat sig....

Jag har varit så säker på att vi faktiskt snart kommer att ha en bebis, en liten människa som vi tillsammans har skapat, en blandning mellan oss två.

Just nu känner jag mig så tom. Det känns nästan som att någon har dött och det gör ont i hela mig.

Tänk om jag är gravid nu!? Och han inte vill...

Jag förstår hur det måste kännas, jag själv skulle bli precis lika ledsen om det va min sambo som Ändrat sig!

Men skriver precis som föregående, har ni pratat om detta? Varför känner han som han att han ändrat sig? Det går att ta zamtalshjälp vid sådana hör beslut <3

Jag skickar en bamsekram och hoppas att han kommet till insikt igen <3
  • mangelica

Är idag på äl+3 och har kännt av en ilande, stickande mensvärk/molande smärta i eftermiddag. Vet inte alls varför och tycker det värkar vara lite tidigt för denna sortens symptom haha men kan inte förneka att jag känner det. Vissa sidor står det att ett ägg kan fästa redan på dag 3 efter äl, men andra sidor säger tidigast dag 5. Så här ingen aning om van man ska gå efter :).

• mangelica
    PrettyMoon skrev 2021-05-27 22:29:24 följande:

Jag har också molvärk, är på ÄL+4! Kan det alltså vara ett tecken på att det "tagit"? Fattar att det iofs också kan vara pms eller nåt, hehe...Haha verkligen! Har dock bara RFSUs vanliga hemna, så ska försöka hålla mig :p

Men är det ens möjligt för ägget att fästa så tidigt? Känns ju galet tidigt! Jag som överanalyserar blev ju orolig för att ägget fäst i äggledaren efter som att det gick så fort, därför hadde jag så ont! Men idag känns det bättre, inte ont alls nu.

Jag kommer att ta ett tidigt test på söndag, då är jag äl+6 och eftersom jag inte kan hålla mig, ännu värre efter igår så känner jag mig ännu ivrigare att testa haha xD
  • mangelica
    Wave Mother skrev 2021-05-28 15:14:28 följande:

Jag kunde inte hålla mig och gjorde också ett testatidigt-test idag. Detta är resultatet. Jag känner att jag kanske är galen, men visst är där två streck?! 

Å herregud så kul och se, grattis :)<3

Vilken dag efter äl är du? :)
Svar på tråden BIM Juni