• mangelica

BIM Juni

Hallonglass91 skrev 2021-06-03 11:15:39 följande:

Jag har exakt samma symptom som dig och vi har ju BIM samtidigt? Testade mig igår med ett tidigt test och det var helt negativt. Så besviken för det var ändå på BIM -4. Jag väntar nu till att testa på söndag.

Har dock en fråga - om jag fick positivt ÄL test förra måndagen den 24/5 och de då säger att ÄL sker om 1-2 dagar dvs tis eller ons, betyder det då att jag idag på torsdag är ÄL +8/9? I så fall kanske det är lite tidigt att se trots att det är BIM -4? Hur skulle ni resonera/räkna?

Hoppas så mycket att jag är gravid!

Och ni alla andra också såklart ????

Ja vi har samma bim :).

Ja fick du positivt äl test den 24, så hadde du troligtvis äl den 25 eller 26. Och således bara på äl+8-9. :). Jag hadde bekräftad äl den 24 med tempratur. Testade oxo positivt på äl test den 22 så har 100% koll på min äl den a månaden. Jag är alltså på äl+10 idag, bim-4 och det är fortfarande tidigt att testa för mig! Så det är ju ännu tidigare för dig :). Betyder inte att du inte ka få ett plus imorgin, det kan du ju, men sannolikheten är ju mindre :). Jag har testat varje dag från äl+6 haha jag kan inte stå emot att testa så det är ingen idé att ens försöka haha xD

Ska du testa imorgin igen? :)<3
  • mangelica
    Juniprinsen skrev 2021-06-03 11:07:40 följande:

Wow, vad många nya plus, grattis till er alla! :)

BIM -4 idag och tog ett CB early i morse som var helt negativt (Så även vanlig RFSU sticka).

Det står på CB earls att de ska vara supersäkra, men iom att jag har sen ÄL hoppas jag att det fortfarande kan finnas möjlighet att plussa senare.

Ska försöka hålla hoppet uppe till på måndag (BIM) iaf :)

Ska du testa imorgon igen ? :)<3
  • mangelica
    Hallonglass91 skrev 2021-06-03 13:55:37 följande:

Tack för hjälpen!! Grymt att du har så bra koll. Nu gav du mig lite hopp ändå.

Jag hade bara ett testa tidigt test hemma som jag använde igår, så nu väntar jag tills BIM och provar med ett vanligt test.

Är också lika taggad som dig på testandet egentligen men försöker hålla mig nu till BIM.

Hehe hoppas du får ett fint pluss på bim då :) jag testar igen imorgon, har inga stora förhoppningar men kommer inte kunna hålla mig haha xD
  • mangelica
    mamma8212 skrev 2021-06-03 17:19:57 följande:

Jag vet inte om det syns på bild, men jag tog precis ett från testlagret och det har en svag, svag linje.. :O Ska ta en till ikväll när jag hållt mig längre, och ett imorgon...

Ååå, jag kan se en skugga! Så spännande :)<3
  • mangelica
    Juniprinsen skrev 2021-06-03 18:15:53 följande:

Tack för din input! :)

Jag är ?bara? på ÄL +7 idag (Enligt min gravidapp skulle jag egentligen vara på +11 men känner jag min kropp rätt så har jag senare än så).

Tråkigt att du testade negativt i morse!

skickar Pepp till dig inför morgondagens testning :)

Jag borde hålla mig till helgen att testa igen men får se hur det blir med det, haha!

Äl+7 är super tidigt :). Så förstår om du väntar :). Jag är ju äl+11 imorgon så håller tummarna stenhårt för att iallafall få se en liten skugga!

Har dock varit nöjd med alla mina test jag tagit hittills, dem har verkligen varit helt blanka! Inget spök på någon! Så det känns ju bra :).
  • mangelica
    ugglans skrev 2021-06-04 07:18:51 följande:

Är så tacksam!! Efter en lång cykel (ägglossning dag 42) fick jag äntligen mitt positiva på första försöket. Värt all väntan! <3

Fick ett svagt positivt på det billiga först (syns knappt på bild), och tog sedan digitalt därefter.

Å vad härligt! Grattis :)<3

Vilken dag efter äl plussade du?
  • mangelica

Mitt test idag på äl+11 (bim-3) va negativt. Kanske kan ana en skugga men inbillar mig den garanterat.

Några få dagar kvar nu innan mens så känns inte så troligt att vi plussar denna månaden tyvärr. Undrar om det kan va mina test som jag använt dem senaste 2 dagarna som är knasiga? Dem är beställda från tradera, utländska med typ Kina tecken på, mäter från 10 mIU/ml. Inga bruksanvisningar till alls så har gått på måfå haha. Tror ni att det kan va dem som är konstiga?

Imorgon på äl+12 borde jag väll kunna ta ett vanligt clearblue plus va?

Bifogar bilder på dagens test.

• mangelica

Jag är för ivrig, och tog ett test till nu. Hållit mig i ca 4,5 timma. Provade 2 olika test och fick en skugga på ett av dem. Tents test som är köpta på apotea.se

Någonnsom kan anan något?

• mangelica
    ugglans skrev 2021-06-04 17:34:37 följande:

Jag kan se en svag, svag skugga :)

Ja, men det va så sjukt! Jag behövde lixom inte vinkla testet för att se det ! Men efter 10 minuter försvann det :(. Så gissar på att det inte va något riktigt. Stod att man inte skulle läsa av testet efter 10 minuter. Sträcket kom nästan dirrekt och höll sig till ca 10 minuter och sen va det borta! Så weird!
  • mangelica

Testet idag fick med en skugga, den är dock kvar men tror inte att den är äkta tyvärr då min temp sjönk imorse. Någon som ser något?

• mangelica
    ugglans skrev 2021-06-05 14:52:24 följande:

Ser tyvärr inte, men vill bara säga att min temp är också rätt låg :)

Tempar du dig? Lust att dela med dig av din kurva?

Jag va ute på 30 års fest igår. Drack inget men va ju inte i säng förens kl 01 Typ. Brukar ha larm kl 06.00 och tema mig men ändrade larmet till kl 08.00 kan detta ha haft betydelse att min temp sjönk? Igår blev den nämligen något högre än vad den brukar. Har legat stadigt på ca 36,55/60 men igår höjdes den till 36,77 och idag till 36,32. Så weird. Bruna flytningar lite igårkväll och idag men gjorde cellprov igår oxo, så kan inte just nu säga vad dem beror på. Hon sa att jag började blöda nör hon tog provet (vilket ju är normalt och jag brukar göra det)

Min kurva:

• mangelica
    ugglans skrev 2021-06-05 18:55:23 följande:

Ja det gör jag. Tror dock jag ska sluta nu, oroar bara en :/

Idag steg tempen, men annars har den varit rätt låg.

Det ser ut som din steg lite innan plussat med? Eller ser jag fel? Inte van att se kurvor ur din app :).

Jag får se vad min temp säger imorgon hoppas på att den blir lite högre! Den sjönk juninte hela vägen ner idag, men ändå en dipp :(.
  • mangelica

Äl+13, bim-1 och testen är blanka. Börjar inse att det inte tagit sig denna månaden. Super trist, men vi får försöka igen :). Vi hänger kvar i gruppen tills vi får mens iallafall. Något positivt är ju att tempen steg lite idag igen från sin lilla dipp igår! Så, hoppet är ju det sista som lämnar en sägs det ju ;).

• mangelica

Asså jag vet ju att man kanske te ska titta på torkade test. Men när jag kom hem från jobbet idag, så såg ett utav testen (det som mäter från 10 mIU/ml ) såhär!?

Har tagit flera sådana innan och ingen har fått torksträck! Jag kollade ju på testet imorse, såg en skugga (som jag förvisso alltid tycker jag gör, inbillning eller ej vet jag inte) men avfärdade det som negativt.

Har någon annan fått såhär starka torksträck?

Första bilden på testet nör det torkat, andra bilden på hur det såg ut imorse.

• mangelica
    Anonym (I) skrev 2021-06-06 20:26:11 följande:

Du kan ju vara gravid såklart, men min erfarenhet är att man ska inte titta på testet efter tiden gått ut. Jag har mer än en gång kollat och då har det blivit plus men mensen har ändå kommit som en klocka på BIM.

Ja samma här, men hoppet blev lite större :) bim imorgon så vi får väll se :). Kan du se något på den understa bilden? :)
  • mangelica
    Juniprinsen skrev 2021-06-06 08:28:28 följande:

God morgon :)

Skickar pepp till er som testat blankt nu på morgonen.

Blankt test här med tyvärr. BIM -1 så hänger kvar i tråden lite till, sedan hoppar jag över till Julitråden om inte något särskilt inträffar. (Har dock haft spottings i helgen och de vanliga symptomen inför mens så räknar inte med något)

Vill såå gärna att det ska ta sig snart!

Vill skicka tillbaka massa pepp till dig! Håller tummarna för plus för oss snart :)<3
  • mangelica
    DrLavernius skrev 2021-06-06 10:48:20 följande:

Även här blankt test. BIM -2, så ger inte upp hoppet helt, men testar inte igen om inte mensen blir sen.

Du har 2 dagar kvar, håller hoppet uppe :). Starkt att inte testa förens mensen är sen nu! Jag är inte lika stark haha
  • mangelica
    Rnoam skrev 2021-06-06 21:48:29 följande:

BIM+5 och jag har fått otydliga svar på testerna. Oläsliga, skuggstreck men fortfarande ingen mens. Tog idag ett digital test vid 15 tiden som visade negativt.

Har haft rosa flytning sen igår, som kommer och går. Men ingenting än? Missfall eller bara sen mens? Blir galen ????

har du någon bild på testerna? Har du regelbunden cykel?

Det är så jobbigt när kroppen spelar en ett spratt :(.
  • mangelica

Min temp sjönk idag, så tog inget test imorse. Ingen mens ennu men har inga stora förväntningar. Hänger dock gärna kvar tills jag får mensen så jag har ett datum för bim att skriva i juli tråden :).

• mangelica

Fick min mens sent igår kväll, så hoppar med över till juli tråden! Lycka till alla som är kvar här :)<3

Svar på tråden BIM Juni