• Lucifer91

BIM Juni

Anonym (Ylva) skrev 2021-06-22 13:31:24 följande:

Tog graviditetstest i morse ÄL + 8 ..

Negativt :(

Känner inget speciellt..

aningens illamående kanske..

spänd mage.

men kan ju vara menssymtom...

en fråga.. om man köpt tidiga gravtest som ska kunna detektera graviditet 5 dagar före BIM.. kan man då räkna med att man inte är preggo 5 dagar innan beräknad mens om testet då är negativt?

Nä du kan inte lita på de... :) med dottern tog jag typ tre testa tidigt.. dagarna innan bim, tror de va 6,5,4 Dagar innan. På bim +2 plussa jag svagt! :)
  • Lucifer91
    Salladen skrev 2021-06-22 13:50:46 följande:

Nej, tyvärr haha! Jag testade kring ÄL+10 och fick negativt på ett testa tidigt men plussade idag :)

Vilken dag är du på idag salladen? :) ååh grattis såklart :D tempar du nögot?
  • Lucifer91
    mariamariamaria skrev 2021-06-22 12:37:50 följande:

okej, spännande att se vad som händer till på fredag :)

Absolut, det ska jag göra! Då ses vi säkert i juli tråden då! haha

Maria.... tog detta nyss fast jag egentligen vet att de inte är någon graviditet. I verkligheten skymtar jag strecket svårt att få med på bild.. så drog ner ljus styrkan lite o då tycker jag mig se de även på bild.. frågan om de är spök? Eller för tidigt.. är på bim-2 / ÄL+12.

(Plussade med dottern svagt på bim+2)

Vad gör jag? Kastade ju morgon ruiner för jag va säker på att de va tok blankt... måste jag vänta till imorgon nu?
  • Lucifer91
    mariamariamaria skrev 2021-06-22 10:56:25 följande:

Precis, ja tänker inte testa alls.

• Lucifer91

Ser ni något? Är på bim -2...

Med dottern plussa jag svagt på bim +2.... nu har jag redan slängt morgon urinen annars hade jag köpt ett testa tidigt idag.. måste jag vänta tills imorgon nu o testa?

Eller detta är tok negativt?

• Lucifer91
    Anonym (Ylva) skrev 2021-06-23 08:43:30 följande:

ser också ett streck..

Stort grattis!!!!

Men gud nu blev jag blev tok nervös.. men rädd att de är spök då de är super svagt.. ser de knappt med ögat.. men de syns jätte tydligt när jag drar ner ljusstyrkan lixom.. ska jag avvakta till imorgon o se?
  • Lucifer91
    Hoppas2022 skrev 2021-06-23 08:58:11 följande:

Jag vet inget om dessa test. RFSU kan få spökstreck, jag fick det på tre tester förra månaden. En tumregel för att se om det är positivt är att hålla testet på en armlängds avstånd och om strecket är väl synligt då är det positivt test. Oavsett hur detta test ska tolkas så kan du ju ändå vara gravid, med tanke på att du plussade med dottern på BIM+2 så stiger kanske din HCG långsamt.

Får helt enkelt vänta o se om tant röd kommer.. men får nog ta ett test till imorgon bitti eller på fredag så man vet hur midsommar ska bli :) jag har aldrig använt testlagerts graviditets stickor, detta e första gången..Bara använt ÄL stickor..
  • Lucifer91
    mariamariamaria skrev 2021-06-23 10:12:31 följande:

Åh tycker de där stickorna är så svåra!  Kan du inte testa med ett digitalt test för att va 100? Jag hade nog testat med morgonurin, det verkar vara säkrast. Eller, att du inte dricker något på länge och inte går på toa i minst 4 timmar - och testar igen med ett digitalt.

Hur ser din temp-kurva ut??

Det ser dock ut som ett svaagt streck ändå tycker jag. Jag hade kört på ett digitalt test nu om jag va du! :D

Höll mig 2,5 timme nu och tog ett till..

Men ett från apoteket..

• Lucifer91
    mariamariamaria skrev 2021-06-23 10:12:31 följande:

Åh tycker de där stickorna är så svåra!  Kan du inte testa med ett digitalt test för att va 100? Jag hade nog testat med morgonurin, det verkar vara säkrast. Eller, att du inte dricker något på länge och inte går på toa i minst 4 timmar - och testar igen med ett digitalt.

Hur ser din temp-kurva ut??

Det ser dock ut som ett svaagt streck ändå tycker jag. Jag hade kört på ett digitalt test nu om jag va du! :D

Kunde inte tempa igår för jag sov så dåligt. Men idag tog den ett skutt uppåt.. därför jag testade

• Lucifer91
    lidhu skrev 2021-06-23 11:36:59 följande:

Grattis!!

Tack men jag vågar knappt hoppas :)
  • Lucifer91
    Anonym (Ylva) skrev 2021-06-23 11:42:07 följande:

Grattis! =)

Tack men vågar knappt tro ngt :)
  • Lucifer91
    Anonym (Ylva) skrev 2021-06-23 12:01:05 följande:

har du några symtom på graviditet?

Inga alls.. anledningen att jag testa va för i söndags hade jag skönt sig efter allt. Jag åt typ 4 kexchoklad, massa mini muffins o allt.. utan att blitillgrrställd o de va samma när jag väntade dottern.. så kände att de bör nog va plus på g... jag har bim på midsommarafton. Tänker att jag ska testa imorgon igen..
  • Lucifer91
    mariamariamaria skrev 2021-06-23 13:21:17 följande:

Ja den går verkligen uppåt och nu är det egentligen då den borde gå nedåt ifall du skulle få din mens!  Kul o se :D

Grattis vågar jag nog säga, haha!! :D 

Vad kul att din magkänsla var heeelt fel, älskaaar när sånt händer.

Ska ta ett till test imorgon bitti tänker jag... de är ju svagt, men klart o tydligt rosa..

ja jag brukar endå lita helt o hållet på magkänslan haha
  • Lucifer91
    mariamariamaria skrev 2021-06-23 14:31:29 följande:

Ja gör det!!

Håller dig uppdaterad... när tänkte du testa?
  • Lucifer91
    Hallonglass91 skrev 2021-06-23 21:15:29 följande:

Det där är positivt, stort grattis!! :)

Tror du också de? Jag vågar inte hoppas på något än. Ska ta med morgonurin imorgon.. detta här va ju inte med morgonurin..
  • Lucifer91
    mariamariamaria skrev 2021-06-24 11:06:42 följande:

Hur har det gått? :)

Jag håller mig till BIM, är 100 på att jag inte är gravid :(((

Jag fick fara till apoteket imorse o fixa fler test, men jo, jag vågar tro på de nu.. men känner INGENTING.

• Lucifer91
    mariamariamaria skrev 2021-06-24 11:46:04 följande:

Åå va kul och vad skööönt! Grattis :D Grattis till din lilla dotter också som ska få ett syskon! <3

Det kanske är ett tecken på att du är på väg mot en lika härlig graviditet som den förra!

Tusen tusen tack, i jag kommer hänga kvar här ett tag till så håll mig uppdaterad (:

Ja de hoppas jag verkligen :D
  • Lucifer91
    Hoppas2022 skrev 2021-06-26 09:53:26 följande:

Idag blev testet helt blankt. Finns en skugga om man vinklar och håller på men inget som kommer på bild. Men än är hoppet inte ute, är ju några dagar kvar till BIM och jag hoppas att det syns något på testa tidigt testet imorgon :)

När har du bim?

Jag tog testa tidigt i söndags (Bim i torsdags) som va helt blankt, och sen plussade jag i onsdags på vanligt test. Dö märkligt att tidiga testet inte visade ngt. Så jag tänker att om tidiga testet är blankt för dig imorgon så ge endå inte upp.... :D
  • Lucifer91
    Hoppas2022 skrev 2021-06-26 14:34:55 följande:

Tack <3 jag behöver verkligen hopp! Jag har BIM på torsdag så ska försöka ha tålamod och ta testet på måndag morgon då :)

Ja gör så.. :) men bli inte besviken om du inte ser ngt...
Svar på tråden BIM Juni