• violis

Regnkläder

Beroende på vad barnet gillar att leka och hur barnet gillar att leka...är det ett barn som idag alltid har rena och hela galonisar , aldrig sliter ut dem utan bara växer ur dem så skulle jag säga att du kan byta nu oavsett ålder..är det ett barn vars galonisar har en brungrå färgton över orginalfärgen som inte går bort trots tvättar , galonisar som är slitna i rumpan och på knäna...så skulle jag säga att det är dags att byta till skalkläder den dag barnet växer ut istället för sliter ut sina regnkläder ELLER den dag skolbarnet klagar över att det är galonisar och eller väljer att gå utan ... Det fallet är skalkläder som inte kommer hålla barnet lika tort när det kryper i leran bättre än att inte ha något alls ...om inte annat så håller det innerkläderna renare

• violis

BuoBä... Med fyra egna barn... Jag lovar att de lär hinna " rulla runt i leran" även i skolan om de är ...framför allt om de kommer gå på fritids, men även de andra hinner -:)

• violis

På jobbet ( är förskollärare) har vi en kran utomhus där vi sätter fast en slang och spolar av alla geggiga sandiga barn som har galonkläder på sig de dagar det behövs... Mycket populärt att bli " duschad" o vi slipper få in liiite av sanden i hallen ( skalkläder /utebyxor gillar vi de dagar det inte är geggigt...de håller sanden borta från innerkläderna och därmed minskas sanden inne på avdelningen lite)

Svar på tråden Regnkläder