Inlägg från: Anonym (Har fortfarande) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Har fortfarande)

Regnkläder

Våran dotter på 11 år har både galonkläder och Skalkläder. Visserligen användes skalkläderna mer till vardags men iallafall galonisarna är ju perfekta att dra över vinterkläderna när det är slaskigt ute eller om hon glömt de vanliga. Hela galonsetet används mest i skogen och vid skridskoåkning men galonisarna är väldigt praktiska som reserv. Vi kommer nog att använda både och så länge som möjligt. Samma gäller för lillebror som är 9.

Anonym (:)) skrev 2021-07-27 16:04:01 följande:

Vi har också både och till barnen. Jag håller med om att galon är väldigt praktiskt och jag förstår inte varför man skulle sluta så tidigt som vissa verkar förespråka. Ungarna som är 7 10 och 11 är ute mycket oavsett väder och då behövs både och. Dock alltid undrat hur ni gör som har galonkläder när ni åker skridskor, blir det inte blött underifrån?

Kul med fler som använder bägge till även lite äldre barn.

Förstår hur du tänker men knäpper man hängslena på galonbyxorna över jackan så blir det inte blött. Dottern hade skridskodag utomhus med skolan i vintras och trots att det var plusgrader och slaskigt höll hon sig torr hela dagen.
    Anonym (:)) skrev 2021-07-27 16:04:01 följande:

Vi har också både och till barnen. Jag håller med om att galon är väldigt praktiskt och jag förstår inte varför man skulle sluta så tidigt som vissa verkar förespråka. Ungarna som är 7 10 och 11 är ute mycket oavsett väder och då behövs både och. Dock alltid undrat hur ni gör som har galonkläder när ni åker skridskor, blir det inte blött underifrån?

Kul med fler som använder bägge till även lite äldre barn.

Förstår hur du tänker men knäpper man hängslena på galonbyxorna över jackan så blir det inte blött. Dottern hade skridskodag utomhus med skolan i vintras och trots att det var plusgrader och slaskigt höll hon sig torr hela dagen.
    Anonym (undrar) skrev 2021-07-28 17:44:03 följande:

Vad har ni för märke på galonställen?

Vi har Nordbjørns gula galonställ till dottern och Lager 157s rosa galonställ till sonen. Vad har ni och hur gammal/gammla är ditt/dina barn?
    Anonym (undrar) skrev 2021-07-29 16:20:26 följande:

Har inte beställt än så letar efter något till dottern i 146/152, hon blir 11

Jag vet att smilebutiken har galonkläder i större storlekar. Dock är de fodrade. Det har vi tänkt att köpa till dottern när hon växer ur dessa. Annars är 140 det största jag har sett.
    Anonym (undrar) skrev 2021-07-29 18:33:39 följande:

Såg att lekmer hade 146/152

Tack för tipset! Det får jag kolla in.
Svar på tråden Regnkläder