IVF och Covid19-vaccin?
Har tid för andra sprutan i slutet på maj och startar ivf förhoppningsvis i dagarna nu. Kommer inte ta andra sprutan nu. Vill inte riskera att ställa till något. Är inte i någon riskgrupp men jobbar i vården.
Har tid för andra sprutan i slutet på maj och startar ivf förhoppningsvis i dagarna nu. Kommer inte ta andra sprutan nu. Vill inte riskera att ställa till något. Är inte i någon riskgrupp men jobbar i vården.
Har inte fått någon info utan detta är vad som känns rätt för mig. Har inte frågat heller då jag känner att det inte spelar någon roll vad de säger.
Tack för ditt svar! Då resonerar vi lite på samma sätt. Om valet står mellan att få göra ett försök eller ta sprutan, och vänta med försöket till hösten, väljer jag också bort spruta nr 2 nu.
Men det som ställer till det är att jag får vänta med beskedet om vi ens får göra ett försök innan sommaren, och då vore det ju skönt att få vaccinet överstökat, och jag behöver lämna besked till chefen snarast om jag ska ta sprutan eller inte. Men kanske får vara glad att jag hann med en spruta.
Är riskgrupp på pappret pga diabetes, men har ett väldigt bra blodsocker och jobbar också inom vården. Så hade hellre vaccinerat mig en bit in i en eventuell ny graviditet.
Hur har du förresten gjort med den planerade sprutan i slutet av maj? Har du redan nu sagt nej till den? Ska du ge någon förklaring till chefen eller bara säga att det är pga personliga själ?