Inlägg från: Drottningen1970 |Visa alla inlägg
  • Drottningen1970

Är detta våldtäkt?

Anonym (beklagar) skrev 2021-05-05 20:13:16 följande:

Han behandlade dig illa i alla fall. Sen hur man ska kategorisera det är jag inte säker. Hur länge har ni varit ihop när det hände? Är du fortfarande ihop med honom? Är du rädd för honom, litar du på honom?

Varför vet inte du att det som TS beskriver är våldtäkt? Varför vet inte TS det?

Var är det som orsakar denna kunskapsbrist? Hur många flickor/kvinnor går det omkring därute som inte har kunskap om rätten till sin egen kropp, och om samtyckeslagen?

Hur fan kommer vi till rätta med detta? Hur når vi ut med information? Jag blir chockad varje gång jag läser våldtäktstrådar där kvinnor måste fråga om de varit utsatt för våldtäkt.

Vad tror ni att ni lättast hade nåtts av denna kunskap? Vilka kanaler är det som behöver användas? Pratar man inte om detta i skolorna? Pratar inte föräldrar med sina ungdomar om detta? Har ni tagit del av debatten efter me too etc?
  • Drottningen1970
    Anonymen789123 skrev 2021-05-05 20:55:06 följande:

Glömde tillägga att jag är rädd för honom när han är berusad eftersom det är då det alltid händer. Vi har som sagt varit tillsammans i 2 år, men funderar på att lämna nu.

Vad är det som får dig att överväga att fortsätta vara tillsammans med någon du är rädd för och som våldtar dig?
  • Drottningen1970
    Anonym (Ställ mot väggen) skrev 2021-05-05 21:04:59 följande:

TS: Efter att ha läst dina följande inlägg så reviderar jag mitt tidigare inlägg och tycker att du bör lämna eftersom det inte är en engångsföreteelse och att du kan känna dig rädd ibland. Sedan är det upp till dig om du känner att det var ett övergrepp/våldtäkt. Det är liksom du som har nyckeln till hur du går vidare baserat på vad du känner.

Det var våldtäkt alldeles oavsett hur TS eventuellt definierar det. Det är inte en definitionsfråga.
  • Drottningen1970
    Anonymen789123 skrev 2021-05-05 21:06:09 följande:

Ja, jag tänker lämna honom, jag antar att det inte ens går till rättegång om inga direkta bevis finns?

Rent krasst har du inte en chans att att vinna en rättegång. Det kommer inte ens att väckas åtal som du själv är inne på. Rent principiellt borde du anmälan för att markera. Men det kommer att kräva massa kraft och styrka från dig som jag inte tror att du har. Viktigast nu är att du räddar dig själv från en djupt osund relation.
Svar på tråden Är detta våldtäkt?