Inlägg från: Anonym (Lämna!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lämna!)

Är detta våldtäkt?

Anonymen789123 skrev 2021-05-05 20:55:06 följande:

Glömde tillägga att jag är rädd för honom när han är berusad eftersom det är då det alltid händer. Vi har som sagt varit tillsammans i 2 år, men funderar på att lämna nu.

Du skall definitivt lämna honom. Man skall aldrig behöva vara räddar sin partner. Han utsatte dig dessutom för solklar våldtäkt, och därefter ytterligare övergrepp låter det som.

Det du skall fundera över är om du utöver att lämna honom även orkar anmäla honom för våldtäkt. Det kommer troligen bli svårt med bevis, och sannolikt inte gå till åtal, men det vet man inte innan man prövat. Det är dessutom en tydlig markering, och kanske en tankeväckare för honom.
  • Anonym (Lämna!)
    mari123 skrev 2021-05-07 17:22:56 följande:

Nä det är ju att välja mellan pest och kolera! Mer eller mindre traumatiskt. Jag väljer att bli våldtagen av den egna pojkvännen i 10 fall av 10. Ett okänt äckel kan ju ha sjukdomar på hela skalan och jag kan bli med barn med ngn jag inte vet vem det är. Så känner jag och andra väljer den okända i parken.....och det är vackert så

Du förstår inte. Om din pojkvän våldtar dig är det han som är ett äckel. Han kan ha gjort vad som helst om han är kapabel till detta, dvs ha massa sjukdomar. Blir du gravid är det oavsett med en våldtäktsmän, särskilt dessutom troligen kommer tvingas ha mycket med honom attgöra i framtiden om du känner hans vänner och släktingar. Hellre barn med en okänd man där man kan ta hela ansvaret själv än att tvingas samarbetamed sin våldtäktsmän i 18 år. Jag hade i och för sig valt abort.
Svar på tråden Är detta våldtäkt?